וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבחן הגדול של אוהדי הפועל תל אביב

19.6.2012 / 12:31

הקהל האדום הצליח במשימה להזיז את טביב הצידה. עכשיו, כשזה מגיע לכיס, דוד רוזנטל תוהה האם הוא גם יוכל ליזום מהלך של רכישת הקבוצה מידיו

יש הרבה דברים, טובים יותר וטובים פחות, להגיד על המאבק של אוהדי הפועל תל אביב באלי טביב, אבל השורה התחתונה היא שהוא הצליח. זו הייתה מחאה שעירבה אלמנטים יפים ומכוערים, יצירתיים ונדושים, אלימים ולגיטימיים. בסופו של דבר, בקרב הורדות הידיים המיוזע הזה הצליחו האוהדים לכופף את ידי הבעלים, לגרום לו להביע כוונה אמיתית לזוז הצידה ולרשום לעצמם ניצחון, אולי הגדול והמשמעותי ביותר אי פעם של ציבור אוהדי כדורגל ישראלי.

באופן כללי, האוהדים של הפועל תל אביב הם סיפור מעניין. קבוצה מגובשת ומוכוונת היטב מבחינה תקשורתית. זה לא שהתקשורת אדומה כמו שהאוהדים האלה יודעים לתמרן אותה ולהשתמש בה לצרכיהם. אפשר לראות את זה כמחמאה, אבל לא רק, משום שמאחורי החזות שהם מנסים להציג מסתתרים לא אחת גם הרבה מוחות בריוניים. המחאה נגד טביב הייתה הכל חוץ מנקייה וכללה גם אמצעים לא כשרים של הפגנות אלימות, גם אם לא נראתה בהן הרמת יד. למרות זאת, אי אפשר להתעלם מההישגים של האוהדים הללו בשנים האחרונות. אלה אותם אוהדים שניהלו מאבק ארוך ומתמשך ודחפו את שאול אייזנברג אל שולי הספורט הישראלי, אותם אוהדים שיצרו יש מאין קבוצת כדורסל תחת חורבות הקבוצה המיתולוגית והובילו אותה מירכתי הענף לליגת העל, אותם אוהדים שקנו להם אוהבים ואויבים רבים בזכות ארטילריה של דמגוגיה והתמצאות בכל פיפס טכנולוגי שיקדם את המטרות שלהם.

יש מאחורי אוהדי הפועל תל אביב מפעל מוצלח אחד שהקימו במו ידיהם, אולם צריך לזכור שיש הבדל אחד גדול בין הפועל אוסישקין להפועל תל אביב של טביב. מעבר להיות קבוצת הכדורגל מועדון עם לב פועם, התחזוקה בליגת העל ודרך ההתקדמות בענף שונות לחלוטין. הדגם שקם באוסישקין התבסס תחילה על לב רחב, ועם לב אפשר לקנות במכולת של הליגות הנמוכות, לא במסגרת שדורשת ממך תקציב מינימלי של 15 מיליון שקל. התנאי היחיד להימלט מתקציב כל כך נמוך הוא למצוא רוכש. עכשיו הדחיפה של טביב החוצה מקבלת משמעות אחרת. כי אחרי שהמטרה הושגה, אין יותר את מי להאשים.

הפועל תל אביב לא רוותה נחת בעידן הבעלות הפרטית, במיוחד בשנים האחרונות. הסכסוך המכוער בין מוני הראל לטביב רק הסווה את הבעיה האמיתית: עד כה, לא נמצא רוכש בעל יכולות גבוהות יותר מטביב ומהראל למועדון. טביב דורש 18.5 מיליון שקל כסכום התחלתי, פי שלושה מהמחיר שבו רכש את הקבוצה, שגם אותו הראל לא יכול היה לשלם. התהייה היא האם כעת יימצא מי שישלם את הסכום הזה, לאחר שבעבר לא הייתה התעניינות מלבד השניים? פה יש אוקראיני מסתורי שמתעניין, שם אנחנו מגלים שיש קבוצת רכישה כזו או אחרת באור – בסופו של דבר, להפועל תל אביב אין, נכון להיום, מי שמוכן לשים את הכסף על השולחן.

עו"ד יואב מוזר, הנאמן שבידיו הופקדה מכירת הקבוצה, מסר בהודעה ידידותית, לכאורה, כי "אני מקווה שבמסגרת המכרז יוגשו הצעות רציניות מצד גורמים שאכפת להם מהפועל תל אביב ובהם האוהדים". מוזר הוא אוהד בעצמו, כך שכוונותיו כנות, כמו גם הכוונות לעבוד לפי ה"מודל הגרמני" – 51 אחוזים מהקבוצה בשליטת האוהדים, 49 אחוז בבעלות פרטית. זו גישה מעניינת שפונה לשני קהלים – זה של האוהדים, שמתבקשים לרכוש מניות כדי לכסות את חלקם, וזה של אנשי עסקים בעלי עניין. אם שום גורם לא יעשה צעד קדימה, הקבוצה תישאר בידיים של טביב. במקרה כזה, אף אחד כבר לא יוכל להגיד שלא נתנו לו הזדמנות. בטח לא האוהדים, שהקריאה הזו לעבר סוג כזה של בעלות מכוונת בעיקר אליהם. האם הם מסוגלים באמת לקחת אחריות על הקבוצה שלהם?

אלי טביב העביר את הפועל תל אביב לידי הנאמן יואב מוזר

המודל של מוזר: גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully