וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרת מוזר: 51 אחוז בשליטת הקהל, היתר בבעלות פרטית

הנאמן החדש של הפועל ת"א ינסה להוביל את המודל הגרמני ולתת לאוהדים חלק מעשי בניהול, אך כרגע התקציב לא ברור ואם לא ימצא רוכש, הוא עדיין יעמוד על מינימום

אחרי כמעט שנה של מאבק בין אלי טביב ולבין אוהדי הקבוצה, תפתח היום (שלישי) הפועל תל אביב עידן חדש, בהנהגתו של עו"ד יואב מוזר, שמונה אמש לנאמן של המועדון. המשמעויות לשינוי הגדול הזה הן רבות ומביאות עימן לא מעט אופטימיות למחנה האדום, אך באותה נשימה הן גם לא פחות מדאיגות.

על פי גורמים המקורבים לעסקה שנתפרה, המטרה של מוזר היא להפוך את הפועל תל אביב לקבוצה הראשונה שתנוהל לפי המודל הגרמני. כלומר, 51 אחוז מבעלות הקבוצה תהיה בשליטת הקהל ואילו 49 האחוזים הנוספים יהיו בידיים פרטיות, רעיון שהוצע בזמנו על ידי עורך הדין ניר ענבר, שאף מייצג את קבוצת חיים רמון במשא ומתן לרכישת הקבוצה.

אם הדברים אכן יקרו כך, מועדון הכדורגל יילך בדרכיו של מועדון הכדורסל של האגודה, בו מחזיקים אוהדים, שיטלו חלק מעשי בניהול השותף של הקבוצה. אולם כדי שזה יתבצע, הקבוצה עדיין צריכה למצוא קודם כל רכוש, שיקנה אותה מידי טביב. בקבוצת רמון התעודדו מהודעתו של טביב על העברת הזכויות לעו"ד מוזר, אך המחיר נותר גבוה עבורם, 18 וחצי מיליון שקלים ואם טביב לא יתפשר במחיר, הסבירות לא גבוהה שעסקה שכזו תוכל לצאת אל הפועל.

המהלך המפתיע מצד טביב אמש, הגיע בעיקר לאחר לחץ שהופעל עליו בימים האחרונים מצד האנשים הקרובים ביותר אליו. למעשה, אשתו דנה אשכנזי, שהבטיחה לאוהדים כי בעלה לא יהיה בהפועל, אכן קיימה את הבטחתה ומקורביו אומרים כי היא הסיבה המרכזית לכך שטביב החליט להעביר את זכויות הניהול לעו"ד מוזר ולמעשה להפסיק את המחאות כנגדו.

אולם, לצד המחמאות על המהלך, אי אפשר שלא להתעסק בעתיד הקבוצה, שנותר בערפל. הדברים הראשונים להם יצטרך לדאוג מוזר יהיו העמדת תקציב לעונה הבאה וסגירת מחנה אימונים. אתמול כבר הודיעו בהנהלת הקבוצה כי לא הצליחו בסופו של דבר לסגור את מחנה האימונים שתוכנן להתקיים בברלין והדבר עלול לשבש את ההכנות לעונה הבאה.

בנוסף, הפועל במתכונתה הנוכחית תתקשה להחזיק חוזים שמנים, כמו זה של השוער אפולה אדל, המשתכר בכ-400 אלף יורו בעונה. אם לא יהיו רוכשים חדשים, הקבוצה תיאלץ להיפטר מחוזהו הענק, לצד קיצוצים נוספים שהתבקשו חלק מהשחקנים לעשות, זאת אם יהיו מוכנים להם. לדוגמא, גם אם שי אבוטבול יזכה בבוררות מול הקבוצה, על מנת לממש את חוזהו החדש, המועדון יצטרך למכור שחקנים אחרים. ניצן שירזי, שכרגע מאמן את הקבוצה כל עוד לא יהיו שינויים בגזרה זו, יצטרך להחתים שחקנים בתקציב נמוך יותר, כמו משה אבוטבול מעירוני רמת השרון או זרים מגאנה.

כלומר, התסריט לפיו הפועל תתקיים מתקציב מינימום, עדיין קרוב למימוש והוא ייצא לפועל אם לא יהיו רוכשים לקבוצה, שיהיו מוכנים להכניס את היד אל הכיס ולהביא כספים פרטיים. אם אכן לא ימצא רוכש, הפועל לא תוכל להעמיד סגל נוצץ כמו בשנים האחרונות, מאז הגיע טביב לקבוצה.

אלי טביב העביר את הפועל ת”א לנאמן יואב מוזר

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully