וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין המועמדת מספר 1

19.6.2012 / 10:36

למרות הקשיים מול קרואטיה, אין עדיין נבחרת עם האיכויות של ספרד, אותם מונה שלום תקווה. הסכנה העיקרית כרגע היא ההתעלמות מיורנטה, שמתאים יותר מטורס ליורו הזה

קרואטיה היא ללא ספק הגיבורה הגדולה של המשחק מול ספרד. לא אגזים אם אומר שזה היה אחד המשחקים הכי מבריקים מבחינה טקטית של מאמן כלשהו שאני ראיתי ביורו. סלאבן ביליץ', גאון בתחומו, פשוט בנה תכנית ששיתקה את כל היהלומים בקישור של ספרד. הוא שמר איזורית שהפכה במקומות המסוכנים לאישית – מהלך שדורש תיאום, תחכום ומיומנות של נבחרת ומאמן. כל מאמן, על הנייר, יכול ללמוד מכך משהו לקראת ההתמודדות שלו מול ספרד, אבל בעיני זו לא אמורה להיות דוגמה מייצגת, מאחר שלא כל המאמנים מסוגלים לכזו הברקה טקטית מול ספרד. למרות שקרואטיה הוכיחה לכמה אנשים שאפשר ליצור מציאות שבה ספרד פגיעה, לא כל מאמן יגיע לרמת שלמות נדירה אליה הגיע ביליץ'. שלמות טקטית שגם אותה ספרד ניצחה בסופו של דבר.

מאמן נבחרת קרואטיה סלאבן ביליץ' מאוכזב. AP
שלמות טקטית לא הספיקה לו. ביליץ'/AP

נכון, ספרד לא שיחקה שוטף מול קרואטיה, ולדעת פרשנים מסוימים חשפה את פגיעותה. אבל גם כך, ספרד לדעתי נותרה הנבחרת הכי מוכשרת והכי טובה ביורו. בנוסף לכל הכישרון, היא נהנית מיתרונות רבים אחרים, כמו העובדה שכל שחקניה מגיעים כמעט מהליגה המקומית. בזמן שנבחרות אחרות מורכבות ברובן מלגיון זרים של שחקנים, שמפוזרים על פני כמה ליגות והרבה מאוד קבוצות, הספרדים מצומצמים למספר קבוצות קטן באותה ליגה, עם שיטה די דומה. זה מאפשר לדל בוסקה להתעסק פחות בטקטיקה, שכפי שרואים בנבחרת שלו, היא כבר מובנית מאליה, כמו שיטת המשחק של ברצלונה.

דל בוסקה ספג שריקות בוז על החילוף של טורס בנבאס. הקהל לא אהב שספרד שוב עוברת לשחק ללא חלוץ, אבל מול אתגר כמו שהציבה לו קרואטיה זה היה המלך הנכון. טורס, כדי להצליח, חייב שטחים, ומול נבחרת שמצמצמת שטחים הוא מיותר. נבאס הראה שלמרות הביקורת על האין חלוץ, הוא עוד אחד מארסנל הפתרונות שיש למאמן ספרד, כאשר במקרים כאלה הוא מעביר את כובד המשקל של המשחק הספרדי לאגפים. אחריו הגיעו פתרון נוסף בדמות ססק פבראגס, ששיפר את אלמנט ההפתעה בכניסות מהקו האחורי. אז נכון, קרואטיה הראתה שאפשר להפתיע אותם, אבל לספרד יש פתרונות כמעט להכל.

שחקן נבחרת ספרד חסוס נבאס חוגג שער. AP
יש להם פתרונות לכל דבר. נבאס חוגג/AP

יש שיאמרו שיש כאן סתירה, שפתאום כן אפשר להבין את שיטת האין חלוץ של ספרד. זה לא יהיה מדויק. רעיון כמו נבאס הוא טוב למהלך המשחק, לדקה ה-70, לא להרכב שמתחיל את המשחק. אם כבר, בסוג משחקים כזה, שיהיה מעתה קבוע עבור ספרד, עדיף את פרננדו יורנטה על פני טורס. יורנטה בעל יכולות טכנית גבוהות מאשר טורס. הוא יודע לשמור על הכדור עם הגב, יודע לקבל כדור עם הגב – דבר שטורס חלש בו, והוא נדרש מאוד בסוג משחקים כזה. טורס מתאים למשחקים בהם יש לו חללים, כמו מול אירלנד. ברוב המשחקים האחרים יורנטה סוחט הרבה יותר עבירות, הוא יודע להסתובב במקומות הנכונים, ולא ברורה ההתעלמות של המאמן הספרדי ממנו עד כה. זה עלול להיות הרבה יותר מסוכן עבור ספרד מבונקר סטייל קרואטיה. שיטת האין חלוץ יכולה לספק הפתעה בהמשך המשחק, מול ההגנה היריבה שהתכוננה למשהו אחד ולפתע מקבלת משהו אחר.

שוב, אפשר להבין את האנשים שטוענים שקרואטיה הוכיחה שכולם יכולים לסגור את ספרד, ואם קצת יותר מזל ממנה, גם לעקוץ את אלופת העולם. אפשר להבין את אלו שטוענים ששיטת המשחק הספרדית לא מולידה מספיק סכנה על שער היריבה. אני מציע זווית אחרת. השיטה הזו, שבה אתה מחזיק ב-70 אחוז מהזמן בכדור, מונעת מהיריבה את מרבית האפשרויות לעקוץ אותה. קרואטיה עשתה זאת רק כאשר לא היה לה מה להפסיד בדקות האחרונות, וגם במקרה הזה ספרד ניצחה.

יתרה מזו, קשה שלא להתפעל מהסבלנות הבלתי נגמרת של הספרדים. גם בדקה ה-80, כאשר השיטה לא עובדת בצורה מושלמת, הם מניעים את הכדור באותה סבלנות ושיטתיות, ומערכת העצבים שלהם נותרה כמו בתחילת המשחק. זו שלמות של משחק כדורגל. שלמות שלולא שחקני ברצלונה ספק אם ספרד היתה מגיעה אליה. כדי לנצח נבחרת כזו אתה זקוק לקבוצה ברמה כמו זו של ריאל מדריד. ספק, לפחות בינתיים, אם יש נבחרת כזו ביורו.

ספרד ניצחה את קרואטיה 0:1 ועלתה לרבע הגמר

הבלוג של יוכין מסכם את משחקי אמש

שחקני נבחרת ספרד חוגגים שער יחד עם כובש השער חסוס נבאס מול שחקני נבחרת קרואטיה המאוכזבים. AP
קשה לראות מי יכול לנצח אותם ביורו. נבחרת ספרד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully