וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה - צרפת: הדילמה של לורן בלאן

הטריקולור זקוקים לנקודה מול השבדים שסיימו דרכם (ג', 21:45, ספורט1) והמאמן שוקל להחליף שלושה שחקנים שגוררים צהוב

טריוויה

* שתי הנבחרות נפגשו 17 פעמים בעבר ומתוכם שמונה משחקים הסתיימו ללא הכרעה. לצרפת חמישה ניצחונות ולשבדיה ארבעה, כשהאחרון ביניהם לפני 43 שנה: 0:2 במוקדמות מונדיאל 1970.

* קשר שבדיה, קים קלסטרום, המשחק בליון הצרפתית יפגוש חברים ששיתפו או משתפים איתו פעולה: הוגו לוריס, אנתוני רבייר, קארים בנזמה, חאתם בן ארפה, אלו דיארה ופלורן מאלודה.

* הניצחון של צרפת 0:2 על אוקראינה היה הראשון של הטריקולור בטורניר גדול מאז חצי גמר מונדיאל 2006.

* השער של אולוף מלברג לרשת אנגליה הפך אותו לכובש השבדי המבוגר ביותר באליפויות אירופה. הבלם עקף את הנריק לארסון האגדי.

שחקן נבחרת שבדיה, קים קלסטרום. Scott Heavey, GettyImages
דרבי פרטי מול חברים מהעבר וההווה. קלסטרום/GettyImages, Scott Heavey

מפתחות והכנות

צרפת:

הטריקולור הרשימו מאוד עד כה בטורניר והם מוליכים את בית ד' עם ארבע נקודות. ניצחון או תיקו יעלו את צרפת בוודאות לרבע הגמר. גם הפסד עשוי להספיק במידה ואנגליה תפסיד לאוקראינה בהפרש של שער אחד פחות לעומת הצרפתים. במקרה של שוויון נקודות בין אנגליה לצרפת בקרב על המקום הראשון, הפרש השערים הכללי הוא זה שיכריע. אגב, שתי הנבחרות ישמחו כמובן להימנע ממפגש עם ספרד ברבע הגמר, במידה וזו אכן תעלה אליו.

צרפת, ששיחקה את שני משחקיה הראשונים בדונייצק, נתחה הבוקר (שני) בקייב והשחקנים זכו למנוחה לפני האימון המסכם. לורן בלאן עשוי לערוך מספר שינויים בהרכב, גם על מנת לאפשר מנוחה לשחקניו הבכירים. שלושה שחקנים של בלאן לא ישחקו ברבע הגמר אם יקבלו צהוב - פיליפ מקסס, מתיו דבושי וז'רמי מנז - והמאמן נמצא בדילמה האם להחליפם. המגן הימני אנתוני רבייר נמצא בתמונת ה-11 במקומו של דבושי. לורן קוסיילני עשוי לפתוח במרכז ההגנה, כאשר מתיו ולבואנה או פלורן מאלודה עשויים להחליף את מנז. יאן מ'ווילה נמצא בתוכנית ההרכב במקומו של יוהאן קבאיי. האחרון סובל מפציעה קלה ברגלו והתאמן בנפרד מחבריו ביומיים האחרונים. שלושה שחקנים לא ישחקו ברבע הגמר אם יקבלו צהוב.

"אולי אעלה שחקנים שונים נגד שבדיה", סיפר בלאן, "ההשעיות עשויות להוות מטרד, אבל אסור להתחיל לחשוב על הדברים הללו. זו לא יכולה להיות חלק מהאסטרטגיה, אלא אם כן כבר העפלת לשלב הבא ואנחנו לא עשינו את זה".

שבדיה:

הנבחרת של אריק האמרן כבר איבדה כל סיכוי להעפיל לרבע הגמר אחרי שהפסידה את שני משחקיה הראשונים וכל שנותר לה הוא להילחם על הכבוד ולנסות להימנע מלסיים את הטורניר ללא נקודות. במחנה השבדי הביעו אכזבה עמוקה מההדחה המוקדמת לצד שביעות רצון מיכולת הנבחרת בחלקים גדולים של שני המשחקים.

זלאטן איברהימוביץ' הכחיש שמועות לפיהן יפרוש מהנבחרת ואמר כי הכעס מההדחה רק מדרבן אותו להמשך. אולה טויבונן, שאיכזב במשחק הפתיחה מול אוקראינה, עשוי לשוב להרכב. בנוסף, הארמן מתכנן עוד מספר שינויים על מנת להעניק הזדמנות למספר שחקנים שלא שיחקו עד כה.

"השחקנים מתוסכלים כי לא השגנו את התוצאות שרצינו", אמר האמרן במסיבת העיתונאים. "עכשיו אין לנו מה להפסיד ואנחנו יכולים לעלות לדשא ולהראות למה אנחנו מסוגלים. כל משחק בנבחרת הוא חשוב, ואם אנחנו מתכוונים ללמוד את הלקח מהטורניר הנוכחי ולהשתפר בעתיד אנחנו צריכים לקחת כל משחק ברצינות, גם אם הוא לא קובע דבר עבורנו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן נבחרת צרפת ז'רמי מנז. GettyImages
יאבד את מקומו? מנז/GettyImages

שימו לב ל...

יאן מ'ווילה (צרפת)

הקשר הנהדר של ראן נחשב לאחד מחביביו של בלאן, שלא הסכים לוותר עליו למרות שזה נפצע במשחק ההכנה מול סרביה. מ'ווילה לא פתח בשני המשחקים הראשונים וכעת הוא צפוי לשוב להרכב על חשבונו של יוהאן קבאיי, שלא כשיר ב-100 אחוז. רגע לפני מעבר אפשרי לארסנל של ארסן ונגר, זו הזדמנות מצוינת להתרשם מאחד הכוכבים העולים של הכדורגל הצרפתי, שעשוי להיות עמוד התווך של הנבחרת בעשור הקרוב. מ'ווילה, אגב, יחגוג בסוף החודש את יום הולדתו ה-22 והוא בהחלט מקווה לעשות את זה כשצרפת עדיין חיה ונושמת ביורו 2012.

יאן מ'ווילה שחקן נבחרת צרפת מורד פצוע מהמגרש. רויטרס
בלאן לא מוכן לוותר עליו. מ'ווילה/רויטרס

הידעת ש?

כשחקן נבחרת צרפת, לורן בלאן שיחק שש פעמים נגד נבחרת שבדיה ומעולם לא הפסיד. המאזן שלו: שני ניצחונות וארבע תוצאות תיקו. בלאן שיחק 90 דקות במפגש היחיד בין השתיים במסגרת אליפות אירופה, שהיה ביורו 1992 אותו אירחו השבדים, והסתיים ב-1:1.

נבחרת צרפת בוואלה! יורו 2012

נבחרת שבדיה בוואלה! יורו 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully