וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו במלוא הדרו

ההולנדים הבטיחו כי יזיל דמעות כמו ב-2006, אבל הקפטן הפורטוגלי שלח אותם הביתה וגרם גם לעיתונאים הפורטוגלים לבכות. שליחנו ליורו על התשובה האולטימטיבית של CR7

שחקן נבחרת פורטוגל מיגל ולוסו מחבק את כריסטיאנו רונאלדו לאחר שכבש שער. AP
פורטוגל שוב אוהבת אותו. ולוסו עם רונאלדו/AP

"אנחנו רק רוצים שכריסטיאנו רונאלדו שוב יבכה", הודו בפנינו אוהדי נבחרת הולנד לפני המשחק והחזירו את כולם שש שנים לאחור, אז חאליד בולחרוז הוציא את רונאלדו מפעילות עם תיקול חריף בפתיחת המשחק וגרם לכוכב הפורטוגלי לנטוש עוד לפני ההפסקה. אלא שההולנדים שכחו כי באותו משחק הייתה זו פורטוגל שניצחה, וכך גם שנתיים לפני כן ביורו 2004. אז, באותו חצי גמר, הבקיע רונאלדו את השער המשמעותי היחיד שלו במדי הנבחרת. הפעם הוא עשה זאת עם צמד מזהיר ושלח את הכתומים המושפלים הביתה חפויי ראש. מי שבכה הפעם היו ההולנדים, וגם העיתונאים הפורטוגלים שנאלצו, כמו שאמר אחד מהם בסיום, "לזחול בחזרה לחורים".

רונאלדו ענה לכולם, אך מצד שני למד שיעור חשוב בנוגע לאחדות קבוצתית. אחרי שנטש בהפגנתיות את המגרש בהפסד לגרמניה והחמיץ ברשלנות מול דנמרק, התקשורת לא ריחמה עליו, אבל חבריו התגייסו ללא יוצא מן הכלל להגנתו. המאמן פאולו בנטו התנצל בשמו במסיבת העיתונאים, רוי פטריסיו, סבסטיאן וארלה ושאר בוגרי ספורטינג ליסבון (ויש כאלה בשפע בסגל הפורטוגלי) הבטיחו כי יוביל אותם לרבע הגמר. מה תגידו, אפילו נאני, היריב הגדול כביכול, נחלץ לעזרת חבר. גם בתום המשחק, כאשר העיתונאים הפורטוגלים קיוו לחלץ חצי מילה מהקפטן שלהם, שני חברים לנבחרת יצאו לפניו, שניים אחריו ויחד עם צמד השומרים האישיים יצרו סביבו חגורת אבטחה מושלמת.

בכל הקשור לתדמיתו הנוכחית, רונאלדו מייצג את האנטיתזה המוחלטת לסולידריות אותה דורש הציבור הפורטוגלי מנבחרתו, במיוחד לאור המצב הכלכלי והפוליטי הסבוך בו שרויה המדינה. כמו יוון, רק במהדורה מוקטנת, גם הם קיבלו סוג של נחמה בדמות הצלחת הנבחרת שצלחה את בית המוות. גם רונאלדו הרוויח לעצמו בחזרה כמה נקודות זכות, בעיקר לאחר שהחליף את הטרוניות הקבועות כלפי החברים לקבוצה במחיאות כפיים מעודדות. מסר כלשהו בכל זאת הופנם.

מתוך 32 שעריו בנבחרת עד ההצגה בחרקוב, רק חמישה היו ב-21 משחקים בטורנירים החשובים ורובם מול יריבות נחותות. כאשר קרלוס קירוש הציב אותו במרכז, רונאלדו כבש רק פעמיים בשנתיים וזרק את כל האחריות על מאמנו לאחר ההפסד לספרד בשמינית גמר המונדיאל. בנטו הציב אותו בצד שמאל והתעקש גם כאשר רונאלדו דרש לחזור למרכז. העמידה האיתנה השתלמה, בניגוד גמור להתרפסות של ברט ואן מרוויק בפני כוכביו אצל היריבה ההולנדית המפולגת. האיש שלקח את רונאלדו הצעיר תחת חסותו בתחילת הדרך בספורטינג ליסבון, התעקש עליו והדביק אותו בחזרה לנבחרת.

שחקני נבחרת הולנד, וסלי סניידר ואריאן רובן יורדים מאוכזבים לאחר ההפסד לפורטוגל וההדחה מהיורו. רויטרס
בסוף הם בכו. סניידר ורובן/רויטרס

מי שלבטח הביט על המאבטחים של רונאלדו ורשם הערות היה גרגורי ואן דר וויל - האיש והסחרחורת - שבזמן שהפורטוגלים נטשו לכיוון האוטובוס עמד והתחמק באלגנטיות משאלות אישיות. "מה קרה לך מול רונאלדו?", שאלו מספר עיתונאים את המגן הימני של אייאקס, שנזכר לפתע שגם הולנד יכולה להיות קבוצתית: "התחלנו טוב בחצי השעה הראשונה, אבל אז קרה לנו משהו, נעצרנו ורונאלדו היה פשוט מדהים. כולנו מודעים ליכולות שלו, רק שלא מצאנו פתרון מולו". חברו נייג'ל דה יונג הוסיף לוואלה! ספורט: "היום, והדגש על היום, פשוט לא הצלחנו לעמוד מולו".

התקשורת הפורטוגלית, ששלחה את כוכב העל שלה לקבל ייעוץ פסיכולוגי ואף טענה כי "רונאלדו הוא השחקן הטוב בכל העולם, חוץ מבפורטוגל", נותרה המומה נוכח תצוגת היחיד של הפנומן מריאל מדריד. כן, במשחק מול הולנד זה אכן היה אותו רונאלדו כל יכול שלהטט מדי שבוע בליגה הספרדית. שוב, עדויות ממקור ראשון יכול לספק ואן דר וויל, שראה את רונאלדו מציין על גבו את הופעתו המרשימה ביותר במדי נבחרת פורטוגל. לא סתם צמד ומשחק נדיר, אלא במאני טיים. תוסיפו לזה שתי מסירות פז שרק במקרה לא נרשמו בסטטיסטיקות כבישולים, שני כדורים לקורה, חמש בעיטות למסגרת ועוד שלוש החוצה. המענה האולטימטיבי לכל סימני השאלה. הצלוב הפך לצולב. ואף מילה על מסי.

"רונאלדו השתיק את כולנו? כן, אפשר להגיד שזה מה שהוא עשה כאן", הודה העיתונאי חיימה אלברטו. "הוא נכנס למשחק בהדרגה והיה פחות אובססיבי מאשר במשחקים הקודמים. ככה הגיע השער, ואחר כך זה כבר היה רונאלדו בשיאו. הולנד חלמה על נס, אבל הנס הגדול היה של בנטו. הוא קיבל את רונאלדו בדיוק בזמן. ביום בהיר כבר רואים מפגש קלאסי מול ספרד השכנה בחצי הגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אוהדים פורטוגלים חוגגים בליסבון את העפלת נבחרתם לשלב רבע גמר היורו. רויטרס
ביום בהיר כבר רואים מפגש עם ספרד בחצי הגמר. אוהדי פורטוגל חוגגים בליסבון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully