וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלאבן ביליץ': "האוהדים הגזענים שלנו טיפשים"

מאמן קרואטיה אמר לקראת ספרד: "לא רוצים אותם באיצטדיון". טורס: "הדחתה של רוסיה היא תמרור אזהרה" (ב', 21:45, ע' 9)

פריביו

* המשחק בגדאנסק יהיה המשחק הרשמי הראשון בין ספרד לקרואטיה. המאזן בארבעת משחקי הידידות בין השתיים: שני ניצחונות לספרד, ניצחון אחד לקרואטיה ותוצאת תיקו אחת.

* קרואטיה פיספסה רק טורניר יורו אחד מאז שהיא הוכרזה כנבחרת עצמאית: יורו 2000.

* קרואטיה כבשה ארבעה שערים בשלב הבתים בכל אחד מטורנירי היורו הקודמים שלה (1996, 2004, 2008). האם זה אומר שספרד תשמור על רשת נקייה?

* ספרד מתייצבת למשחק אחרי רצף של 16 משחקים רשמיים ללא הפסד. בפעם האחרונה שזה קרה שוויץ גברה עליה 0:1 במשחק הראשון של שתיהן במונדיאל 2010.

* ה-0:4 שלה על אירלנד במשחק הקודם, היה הניצחון הגדול ביותר של ספרד בטורנירי יורו.

* צ'אבי שבר במשחק נגד אירלנד את שיא המסירות למשחק אחד - 136 (127 שהגיעו ליעדן). השיא הקודם היה שייך לרונאלד קומאן - 117 - והוא קבע אותו ביורו 1992.
קרואטיה:

סלאבן ביליץ' מאמן נבחרת קרואטיה. Handout, GettyImages
לא מוכן לקבל את התנהגות של אוהדי הנבחרת. ביליץ'/GettyImages, Handout

מפתחות והכנות

קרואטיה:

אחרי ניצחון ותיקו בשני המשחקים הראשונים, בנבחרת קרואטיה רוצים לעלות בפעם השנייה ברציפות לרבע גמר אליפות אירופה וסלאבן ביליץ' ושחקניו יודעים שבשביל שזה יקרה עם צריכים לא רק ניצחון או תיקו רב שערים, אלא גם את היכולת מהמחצית השנייה נגד איטליה. הקרואטים שלטו נגד האזורי, אבל זה הספיק להם רק בשביל תיקו 1:1 אחרי 45 דקות ראשונות רעות בהן הם לא היו רחוקים מלספוג יותר משער אחד.

ביליץ' צפוי לשמור על ההרכב והמערך שפתחו בשני המשחקים הראשונים והוא נמקווה שמריו מנדז'וקיץ' שכבש כבר שלושה שערים, יסב נזק גם להגנה של אלופת העולם. לוקה מודריץ', ניקו קרנצ'אר וגורדון שילדנפלד לא ישחקו ברבע הגמר אם יספגו צהוב נוסף, זאת כמובן בהנחה שקרואטיה תגיע לשם.

המאמן התייחס גם להתנהגות הגזענית של אוהדי הנבחרת, שזרקו לעבר שחקן נבחרת איטליה, מריו באלוטלי בננה, קיללו אותו, ואף התפרעו לאחר מכן בעיר. "מאוד מצער לשמוע שחלק מהאוהדים שלנו מתנהגים ככה", אמר ביליץ' בנושא. "אני לא אוהב אנשים כאלה, ואני לא רוצה שאנשים כאלה יתמכו בנו. אנחנו לא רוצים אותם באיצטדיון. אנחנו כועסים מאוד על האוהדים הטיפשים האלו, וצריכים לעצור אותם פעם אחת ולתמיד".

על המשחק עצמו אמר ביליץ': "אני רגוע מאוד. אותו מצב היה לנו לפני ארבע שנים ביורו הקודם. זה המשחק הכי חשוב בדור הנוכחי, ואנחנו חייבים לנסות להשיג תוצאה חיובית. ספרד אולי טובה יותר מאיתנו, אבל אנחנו יציבים. כשאנחנו מתקיפים, אנחנו מתקיפים כקבוצה. נצטרך לשחק כמו שאנחנו יודעים, עם הרבה ביטחון ונחישות".

ספרד:

ה-0:4 על אירלנד - חלשה ככל שתהיה - השכיח בספרד את הביקורות שגרר ה-1:1 נגד איטליה במשחק הראשון והשחקנים של ויסנטה דל בוסקה הרבו לדבר על כך ש"זו ספרד האמיתית". עכשיו אלופת העולם תבקש לבנות מומנטום חיובי ולא תסתפק בתיקו, למרות שאחד כזה יעלה אותה בוודאות לרבע הגמר. פרננדו טורס, שכבש צמד נגד אירלנד, ימשיך לפתוח בחוד, כשמאחוריו דויד סילבה הנפלא והשלישייה הקלאסית: צ'אבי-אינייסטה-צ'אבי אלונסו.

דל בוסקה יודע היטב שהמשחק לא יהיה פשוט: "שתי הנבחרות ישחקו כדי לנצח. בכדורגל, הפתעות הן תמיד אפשריות. ראינו את זה בחצי גמר ליגת האלופות, ואתמול כולם חשבו שפולין ורוסיה יעלו והן הודחו. הכל יכול לקרות, ואנחנו חייבים להיות מוכנים לכך. אין ספק שקרואטיה יקשו עלינו מאוד".

פרננדו טורס אמר לקראת המשחק: "התוצאה של רוסיה אתמול היוותה תמרור אזהרה עבור כולנו. אנחנו מודעים היטב ליכולות ההתקפיות של קרואטיה, ואנחנו חייבים לכבד את היריבה שלנו". על היכולת היאישת שלו אמר החלוץ בציניות: "זה התפקיד של העיתונאים לקבוע מה הכושר שבו אני נמצא. הבקעתי צמד במשחק השני, ואני מרגיש טוב. אני בטוח שהרמה של הקבוצה שלנו תהיה שוב גבוהה בדיוק כמו במשחק הקודם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן נבחרת ספרד, פרננדו טורס. Alvaro Barrientos, AP
בכושר טוב? תשאלו את העיתונאים. טורס/AP, Alvaro Barrientos

שימו לב ל...

ודראן צ'ורלוקה (קרואטיה)

הכלבויניק ההגנתי שאצל סלאבן ביליץ' משחק במרכז ההגנה, לא הבריק בשני המשחקים הראשונים וביצע כמה טעויות. אחרי אירלנד ואיטליה, כעת הוא פוגש את אלופת אירופה והעולם והמבחן יהיה אפילו קשה יותר. אם פרננדו טורס מתכנן להמשיך את הקאמבק שלו, הרי שצ'ורלוקה יהיה זה שיבקש למנוע את זה ממנו.

שחקן נבחרת קרואטיה, ודראן צ'ורלוקה. Darko Bandic, AP
יהיה צריך להיות מרוכז וחף מטעויות. צ'ורלוקה/AP, Darko Bandic

הידעת ש?

דויד סילבה כבש שישה שערים ובישל ארבעה נוספים בתשעת המשחקים האחרונים של נבחרת ספרד. רבים מדברים על פרננדו טורס, אנדרס אינייסטה וצ'אבי, אבל לקשר ההתקפי של מנצ'סטר סיטי יש תפקיד לא פחות חשוב בחלק הקדמי של אלופת העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully