וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה - דנמרק: "עדיין לא עלינו"

יואכים לב שמר על דריכות לקראת משחק הנעילה של בית ב'. אולסן: "כולנו מאמינים בסיכוי לעלות" (א', 21:45, ספ' 1 ו-HD)

טריוויה

* נבחרת גרמניה אמנם זכתה שלוש פעמים ביורו, אבל מעולם לא סיימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם. יחד עם זאת, במוקדמות הגרמנים הצליחו להשיג מאזן מושלם לראשונה בתולדותיהם.

* לוקאס פודולסקי צפוי להיכנס לרשימת ה-100 של נבחרת גרמניה ולערוך את ההופעה ה-100 שלו. קדמו לו: תומאס האסלר (101 הופעות), פרנץ בקנבאואר (103), יורגן קוהלר (105), יורגן קלינסמן (108), מירוסלב קלוזה (118) ולותר מתיאוס הרבה מעל כולם (150).

* דנמרק לא הפסידה לגרמניה כבר 16 שנה, כשבשלושת המפגשים האחרונים היא ניצחה פעמיים ורשמה תוצאת תיקו אחת. אמנם לדנמרק יש מאזן שלילי מול גרמניה בסך הכל (8 ניצחונות, 14 הפסדים ו-3 תוצאות תיקו), אך במשחקים תחרותיים הדנים ניצחו שניים משלושה מפגשים (0:2 במונדיאל 1986 ו-0:2 ביורו 92).

* ההפסד הכי גדול של דנמרק במשחק אימון היה 8:0 מול לא אחרת מאשר גרמניה ב-16 במאי 1937.

* מאמן דנמרק מורטן אולסן בילה את שנות הקריירה האחרונות שלו כשחקן בגרמניה, בקלן, אותה גם אימן בין 1993-1995.

* קשר דנמרק סימון פולסן רשם את הופעת הבכורה שלו בנבחרת מול גרמניה ב-0:1 במרץ 2007. ניקלאס בנדטנר כבש את השער היחיד באותו משחק.

לוקאס פודולסקי שחקן נבחרת גרמניה. Julian Finney, GettyImages
צפוי לציין נקודת דרך משמעותית בקריירה. פודולסקי/GettyImages, Julian Finney

מפתחות והכנות

גרמניה:

הנאציונל מנשאפט מגיעה למשחק במצב רוח מרומם ואחרי שני ניצחונות בשני משחקים מול יריבות חזקות (פורטוגל והולנד) ויודעת שתיקו יבטיח לה בוודאות את ראשות הבית. מנגד, הפסד של גרמניה וניצחון של פורטוגל ישלח הביתה את יואכים לב וחניכיו.

מי שנמצא בכושר פשוט חלומי מתחילת הטורניר הוא כמובן חלוץ באיירן מינכן מריו גומז, שכבש כבר שלושה שערים כולל צמד נהדר מול הולנד וענה לכל הביקורות שהיו נגדו לפני הטורניר ואפילו אחרי הניצחון על פורטוגל, בו כבש את השער היחיד. גם בסטיאן שווינשטייגר, שהיה פצוע ערב הטורניר, נראה מצוין מול פורטוגל ומהווה ללא ספק את השחקן החשוב ביותר במרכז השדה הגרמני. ג'רום בואטנג המוצהב ייעדר, כשמי שצפוי לתפוס את מקומו הוא דווקא קשר לברקוזן לארס בנדר, כשגם בלם/מגן שאלקה בנדיקט הובדס עשוי לפתוח.

שיחת הימים האחרונים במחנה הגרמני הייתה דווקא לגבי ראיון שהעניק קשר באיירן מינכן טוני קרוס, ובו אמר שהוא לא מרוצה ממיעוט הדקות שלו בנבחרת אחרי עונה מצוינת במועדון הבווארי. יואכים לב התייחס לכך במסיבת העיתונאים הרשמית לפני המשחק: "טוני קרוס לא מאושר לגבי העובדה שהוא לא משחק, אבל זה נורמלי בשביל כל שחקן שפותח בהרכב של הקבוצה שלו באופן קבוע. נכון, חלק לא מרוצים, אבל בחדר ההלבשה כולם מנסים ומשתדלים להוכיח את עצמם. כולם רוצים לשחק ויש לנו שחקנים טובים על הספסל, אבל זה טורניר ארוך וכולם עוד יקבלו הזדמנות".

לב התייחס לסיכויים של הגרמנים לעלות ואמר: "עדיין לא עלינו ואנחנו זקוקים לנקודה אחת לפחות. יהיה משחק קשה מאוד. דנמרק כמובן גם רוצה להגיע לרבע הגמר והם יכולים לשחק מעט יותר משוחרר. ידענו מההתחלה שהם יהיו מסוכנים ולא נקל בהם ראש". על ההופעה ה-100 שצפוי לערוך לוקאס פודולסקי, שבינתיים לא מרשים בטורניר, אמר לב: "הוא תמיד היה שם בשבילנו, הוא נמצא בכושר מצוין ולהגיע ל-100 הופעות בגיל 27 זה נהדר".

דנמרק:

הנבחרת של מורטן אולסן הרגישה החמצה אדירה אחרי השער השלישי שספגה מול פורטוגל במחזור הקודם ושגרם לה להפסד 3:2 לאחר שכבר חזרה מ-2:0 ולאובדן כרטיס כמעט ודאי לשלב רבע הגמר. דנמרק תנסה להתאושש במפגש מול הנבחרת הגרמנית החזקה, כשהיא יודעת שאפילו תיקו יכול להספיק לה על מנת לעבור שלב. זאת במידה שפורטוגל לא תנצח את דנמרק. ניצחון יבטיח לדנים בכל מצב את הכרטיס לרבע הגמר. דנמרק תיאלץ להסתדר ללא דניס רומדאל הוותיק, שנפצע בהפסד לפורטוגל. טוביאס מיקלסן צפוי להחליפו. דנמרק כמובן נאלצה להתמודד בימים האחרונים גם עם הפרובוקציה התורנית של ניקלאס בנדטנר, שחשף את תחתוניו.

אולסן, אגב, מעולם לא הפסיד לגרמניה כמאמן. מאז שנת 2000 התקיימו שלושה משחקי ידידות בין הנבחרות, כשהדנים מנצחים פעמיים ומשחק נוסף הסתיים בתיקו. אולסן אמר לקראת המפגש: "אנחנו מחכים למשחק. זה היה בית מלא בנבחרות גדולות והמשחקים עד כה הוכיחו את זה. גרמניה נצצה והיא אחת הפייבוריטיות לזכות בטורניר. אנחנו מגיעים למשחק האחרון כשכולנו מאמינים בסיכויים לעלות שלב. שום דבר לא בלתי אפשרי ונלך על ניצחון. אני בטוח שגרמניה לא תזלזל בנו כי הם יודעים שביום טוב, אנחנו יכולים לנצח כל אחד. בשבוע האחרון היו לנו שני חדרי הלבשה: אחד מלא באופוריה והשני מלא בתחושות שחורות. אני מקווה שנחווה שוב את האופוריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניקלאס בנדטנר, נבחרת דנמרק. Alex Livesey, GettyImages
יכול להמשיך בכושר המצוין? בנדטנר/GettyImages, Alex Livesey

שימו לב ל...

כריסטיאן אריקסן (דנמרק)

ילד הפלא של דנמרק, שנבחר לשחקן הדני הטוב ביותר לשנת 2011, ונחשב לכישרון הגדול ביותר שצמח במדינה בשנים האחרונות, לא ממש הרשים בשני המשחקים הראשונים מול הולנד ופורטוגל. יכול להיות שזה בגלל חוסר ניסיונו, בכל זאת הוא רק בן 20, אבל אין ספק שמול גרמניה זו ההזדמנות הגדולה של קשר אייאקס להוכיח כמה כדורגל יש לו ברגליים.

שחקן נבחרת דנמרק כריסטיאן אריקסן. Martin Rose, GettyImages
הזמן שלו להוכיח את עצמו. אריקסן/GettyImages, Martin Rose

הידעת ש...

לפני 20 שנה, ב-26 ביוני 1992, ניצחה דנמרק 0:2 את גרמניה בגמר יורו 1992 וזכתה בטורניר. יון ינסן וקים וילפורט כבשו את השערים לדנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully