וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: בעלים חדשים, מכירת חיסול או הקפאה

15.6.2012 / 13:03

אחרי שגאידמק הודיע לו על הפסקת תמיכתו, יו"ר בית"ר ירושלים ישבור את הראש בניסיון למצוא פתרון, שלא יחסל את הקבוצה

בבית"ר ירושלים קיבלו קשה מאוד את החלטתו של ארקדי גאידמק על התנתקותו מהמועדון. גאידמק סירב לכל אופציית מכירה בחודשים האחרונים, והבטיח כי ימשיך לתמוך כשלמעשה הוא משאיר את הקבוצה כעת תחת שוקת שבורה. כרגע המועדון נמצא בקשיים כלכליים עם גירעון נצבר של 6 מיליון שקלים מהשנתיים האחרונות, ובסך הכל דרושים למועדון כ-10 מיליון שקלים כדי לתפעל את העונה הבאה עם הסגל הנוכחי של שחקני הבית, כולל אלה שלא חתומים.

האופציה הראשונה שעומדת בפני איציק קורנפיין היא מציאת רוכש עבור הקבוצה. הבעיה הגדולה היא שכרגע גאידמק משאיר את הזכויות בידי עורך דינו ישראל שלו ולא מוכן להעביר אותן לנאמן, כאשר החשש הגדול הוא שרוכשים פוטנציאליים יירתעו מלנהל מו"מ מול גאידמק בשל חוסר היציבות והנדנדה של בעלי בית"ר בכל מו"מ שניהל בעבר.

אפשרות שנייה של קורנפיין היא לנסות לתפעל את הקבוצה במצב מינימלי, שיכלול מכירת שחקנים בכירים כמו אריאל הרוש, קובי מויאל ואבי ריקן, שעדיין נמצאים תחת חוזים, ויחד עם זאת גם לשחרר מספר שחקנים משמעותיים שסיימו חוזה כמו עמית בן שושן, דן אייבנדר ותומר בן יוסף. במצב כזה בית"ר אולי תוכל להעמיד תקציב, אך תהיה בעלת סיכויי הישרדות נמוכים מאוד בליגת העל בעונה הבאה.

האפשרות השלישית של איציק קורנפיין היא פנייה להקפאת הליכים בשל חדלות פירעון. החלטה כזאת דורשת את האישור של ארקדי גאידמק, ובמקרה זה יורדו ממאזן הקבוצה 9 נקודות והיא תתנהל תחת נאמן שינסה למכור את הקבוצה כמה שיותר מהר. יש לציין כי בעונה שעברה הודיעו בהתאחדות לכדורגל ובבקרה התקציבית כי לא ייתנו לבית"ר לפנות להקפאת הליכים והיא תעבור לניהול בקרת התקציבים שתשמש כנאמן המועדון, תמכור שחקנים ותסייע לקבוצה לעמוד על הרגליים. עופר אורלצקי אמר בנושא: "גם ללא תמיכת גאידמק אני לא חושב שבית"ר צריכה ללכת להקפאת הליכים ובתהליך משותף שכולם יירתמו אפשר להעמיד את הקבוצה על הרגליים".

מי שנלחצו מאוד מהמהלכים האחרונים הם שחקני הקבוצה, שציפו דווקא לעונה מוצלחת יותר לאחר ההתקדמות שעשתה בית"ר ירושלים בשליש האחרון של העונה שעברה. בעוד שבוע וחצי צפויה לפתוח הקבוצה את האימונים כאשר חוסר הוודאות צפוי להמשיך ולרחף מעל כולם ולא מעט שחקנים יצטרכו להגיע על אך שאין להם חוזה וכלל לא נוהל איתם מו"מ לעונה הבאה. אחד השחקנים אמר: "זה דיכאון מוחלט. נקווה שיהיה נס ויפתיעו עם בעלים חדשים. זה על סף הבלתי אפשרי לפתוח עוד עונה ככה בלי מחנה אימונים, באי וודאות וששחקנים נוספים צפויים לעזוב. לא מגיע לקהל של בית"ר להמשיך ולאכול את החרא הזה. למרות הכל, טוב שהקבוצה בדרך לצאת מהידיים של ארקדי, זה היה צריך להתבצע לפני שנים כי הקבוצה לא מעניינת אותו בכלל".

גאידמק לקורנפיין: "לא אתמוך במועדון"

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully