וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דהאן התלונן נגד חיפה: "משדלים שחקנים לעבור סוכן"

15.6.2012 / 9:18

המלחמה בין הצדדים לא נגמרת, הסוכן פנה ליועהמ"ש בהתאחדות. נמני שוחח עם שחר, עזרא קרוב: "יש כוונות טובות"

אם חשבתם שהמלחמה בין מכבי חיפה לסוכן השחקנים דודו דהאן נגמרה, טעיתם. לאחר שהגישה תלונה נגד הסוכן וקיבלה החלטה עקרונית כי שחקנים שלו יוצבו ברשימת ההעברות, פנה הסוכן ליועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד שלום אבן עזרא, והגיש תלונה נגד המועדון. הטענה המרכזית של דהאן: "פגיעה בחופש העיסוק באמצעות שידול שחקנים שלא להיות מיוצגים על ידו ולעבור לסוכנים אחרים". העתק מהמכתב נשלח ליועץ המשפטי, עו"ד משה אביבי. כפי שפורסם השבוע, דהאן התבקש על ידי אבן עזרא להגיב תוך שלושה ימים לתלונה של חיפה, ואתמול היה המועד האחרון לכך.

"בין היתר נכתב במכתב: ברצוני כסוכן שחקנים רשמי להגיש תלונה ולחקור את התנהגות מועדון הכדורגל מכבי חיפה בנושאים הבאים: 1. הנני מייצג את שחקני מכבי חיפה ליאור רפאלוב, אשר משחק בקלאב ברוז' בבלגיה; מוחמד גדיר, סארי פלאח, חן עזריאל ושלומי אזולאי. 2. הנהלת מכבי חיפה עושה ככל יכולה ובניגוד גמור לחוק חופש העיסוק שלי כסוכן וגרוע מזה, תוך פגיעה באוטונומיית הרצון של השחקנים עצמם (אשר בחרו בי כסוכנם) על מנת לשדל אותם לסיים את השר מולי ולעבור לייצוג של סוכנים אחרים. 3. מכבי חיפה אינה בוחלת בשום אמצעי על מנת להבהיר לשחקנים כי מעמדם ו/או חוזה ההעסקה שלהם בחיפה ייפגע במידה ויבחרו לעבוד איתי כמייצגם. 4. מכובדי, כעו"ד ותיק אתה ודאי יודע כי פגישה ואיומים כלפי שחקנים תוך הפחדתם באשר לעתידם לבד מהיותה לא מוסרית, הינה אסורה בתכלית באיסור על פי חוק.

5. מעמדה החזק של מכבי חיפה והתקשורת האוהדת אותה היא מקבלת לאורך השנים גורמת במקרה הנ"ל לאובדן בושה כאשר חזור ואמור הובהר לשחקנים בשיחות אישיות ודרך מסרים פומביים בתקשורת כי שחקנים אשר ייוצגו על ידי לא יהיו יותר במכבי חיפה! 6. כל לחיצה על כל מנוע חיפוש באינטרנט ו/או בעיתונות הכתובה יחשוף את דרך ההתנהלות בה בוחרת מכבי חיפה להתנהל בכל עניין ייצוג שחקניה על ידי. 7. התנהגות מכבי חיפה עולה במקרה הזה לידי בריונות לשמה תוך שבדרך נפגע שמי הטוב ואף עלולה לגרום לי נזקים כלכליים בהווה ובעתיד בשל החרם האסור המוטל עליי. 8. אי לכך אבקשך לחקור את נושא זה לעומק ולהבהיר למי ממנהלי מכבי חיפה כי התנהגותם, איומיהם והשידול הבלתי פוסק של השחקנים להפסיק מול הינם מעשה חמור ואסור על פי כל דין ו/או תקנה, ודאי שהוא שההתנהגות מהווה פגיעה חמורה בחוקי יסוד במדינת ישראל – עבודה מול סוכן בלתי מורשה.

בשאר הסעיפים, כתב דהאן דברים חמורים על סוכן שחקנים אבי נמני. סעיף 11. "הוא שימש כסוכן שחקנים לפחות בעסקה אחת - עסקת ויאם עמאשה, וקיבל כספים אסורים תוך שימוש בעורכי דין (אגב, יש לציין כי בחקירה שנערכה נגד נמני בעבר הוא יצא זכאי). 12. גם היום ממשיכה מכבי חיפה להשתמש בשירותיו במו"מ המתנהל מול חן עזרא וזאת כאמור באיסור גמור ובניגוד לתקנוני ההתאחדות. 13. אי לכך אבקשך לחקור את התנהלות המועדון בשני הנושאים אותם ציינתי ובמקרה הצורך להעמידה לדין. נמני סירב להגיב לידיעה.

ממכבי חיפה נמסר בתגובה: "את דברינו וטענותינו כנגד דהאן נשמיע בבית הדין".

חן עזרא קרוב לסיכום

סוכנו של קשר מכבי נתניה חן עזרא, אבי נמני, שוחח היום עם בנו של נשיא המועדון, אור שחר, והשניים קרובים מאוד לסכם את תנאיו של השחקן בקבוצה. חיפה הציעה כ-160 אלף דולר לעונה, בחוזה לארבע שנים, בעוד שהשחקן דורש לשפר מעט את ההצעה. כרגע, מחלוקת קטנה מפרידה בין הצדדים לקראת חתימה. גורם במכבי חיפה אישר הערב: "הייתה שיחה עם נמני ולשני הצדדים כוונות טובות. אני מעריך שעזרא יחתום עד יום ראשון".

אחת הסיבות שהמשא ומתן לא התקדם הלילה לכדי חתימה, היא העובדה שפרקליט המועדון עו"ד אודי שוכטוביץ' נמצא בחו"ל וכך גם הנשיא יעקב שחר. לגבי דמי ההעברה, נאמר: "זה ייסגר סביב 800 אלף יורו, עם סטייה קטנה לכאן או לכאן. בטח שלא בסכומים גבוהים יותר".

עד כה החתימה הקבוצה שני מגנים, עודד אלקיים ושמואל שיימן, שאמורים להוות תחרות לשחקני ההרכב. אייל משומר יהיה המגן הימני הבכיר, בעוד שאוראל דגני פצוע ואמור להיאבק מאוחר יותר על חולצת ההרכב. שיימן אמור להיות מחליפו של טואטחה, אלא אם כן המגן שמבוקש בבלגיה יעזוב. אם זה יקרה (בחיפה, אגב, מעריכים שהוא יישאר) הקבוצה תפנה לעומרי בן הרוש מנתניה.

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully