וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולג בלוחין: "שבצ'נקו הוא רק שחקן אחד מ-23 אצלנו"

מאמן אוקראינה חיפש להוריד לחץ מהחלוץ לפני הקרב מול צרפת. בלאן: "אנחנו ממש לא מפחדים" (ו', 19:00, ספ' 1 ו-HD)

טריוויה

* אוקראינה מעולם לא ניצחה את נבחרת צרפת והמאזן בין השתיים עומד על שלושה ניצחונות של הטריקולור ושלוש תוצאות תיקו. המשחק האחרון בין השתיים היה משחק ידידות בדונייצק ביוני 2011 והוא הסתיים ב-1:4 מוחץ של צרפת. טימושצ'וק כבש ראשון, אבל הצרפתים השוו ובהמשך כבשו שלישייה בדקות 87, 89 ו-92 כדי לנצח.

* אנטולי טימושצ'וק ופרנק ריברי יהיו היריבים היחידים במשחק הזה שמשתפים פעולה ברמת הקבוצות. השניים שיחקו ביחד בשנים האחרונות בבאיירן מינכן.

* הצמד שלו נגד שבדיה שבר עבור אנדריי שבצ'נקו בצורת כיבושים במשחקים רשמיים עבור נבחרתו מאז 2004.

* נבחרת צרפת תתייצב למשחק עם רצף של 22 משחקים (רשמיים וידידות) ללא הפסד. היא ניצחה ב-15 מהם.

* לורן בלאן שעורך כאן הופעת בכורה כמאמן באליפות אירופה, היה שותף לארבע כאלו כשחקן.

* השוער הוגו לוריס הוא השחקן היחיד בנבחרת צרפת שלא החסיר ולו דקה אחת בשלב המוקדמות.

שחקן נבחרת צרפת פרנק ריברי מאוכזב במשחק מול נבחרת אנגליה. רויטרס
אנטולי טימושצ'וק והוא יהיו היריבים היחידים במשחק הזה שמשתפים פעולה ברמת הקבוצות. פרנק ריברי/רויטרס

מפתחות והכנות

אוקראינה:

ה-1:2 על שבדיה בזמן שהמארחת השנייה פולין מוציאה רק שתי תוצאות תיקו, הצמד של הגיבור הלאומי אנדריי שבצ'נקו ומה שנראה כמו צעד משמעותי בדרך לרבע הגמר, נתנו לאוקראינה רוח גבית אדירה. ניצחון עשוי להבטיח לנבחרת אל אולג בלוחין את העלייה לשלב הבא ולמרות שהם מעולם לא גברו על צרפת, הצהובים מאמינים שעכשיו אפשר לעשות את זה.

אנדריי שבצ'נקו בן ה-35 כבר לא בכושר מלא ל-90 דקות והוא היה מעורב בתאונת דרכים קלה, אבל קשה לראות אותו מפספס את המשחק. אם הוא בכל זאת לא יפתח נראה שבלוחין יעבה את הקישור עם רוסלן רוטאן ויעלה את אנדריי וורונין כחלוץ בודד.

מאמן אוקראינה אולג בלוחין אמר: "אני חושב שאנגליה וצרפת הן הפייבוריטיות בבית שלנו. לצרפת יש שחקנים צעירים מצוינים. כבר אמרתי שלמרות הניצחון על שבדיה, עדיין לא השגנו כלום. המטרה שלי היא לתת אנרגיות לשחקנים שלי כדי לנצח וזה מה שאעשה". בלוחין התייחס לכושר בו נמצא שבצ'נקו, שכבש צמד במשחק הפתיחה: "הוא רק עוד שחקן מ-23 השחקנים בסגל. הוא דוגמה מצוינת למקצוענות, במיוחד בגילו".

צרפת:

הלס בלוז חייבים ניצחון כדי לא להסתבך והם כאמור מתכוננים למשחק נגד נבחרת נלהבת שרוצה להמשיך לרצות את אוהדיה הרבים. הנבחרת של לורן בלאן הייתה עדיפה על אנגליה במשחק הראשון, אבל לא הצליחה להכניע את היריבה והפעם מקווים שם שהאיכויות של פרנק ריברי, סמיר נאסרי וקארים בנזמה יעשו את ההבדל.

בלאן צפוי לפתוח עם הרכב דומה לזה שפתח נגד אנגליה, כשההתלבטות היחידה היא במרכז הקישור, שם יאן מ'ווילה שמחלים מפציעה, עשוי לפתוח במקומו של אלו דיארה.

מאמן צרפת לורן בלאן התייחס בתחילת מסיבת העיתונאים שלו לאנדריי שבצ'נקו, שיפגוש את נבחרתו: "אני מכיר אותו מצוין, שיחקתי נגדו והיה קשה לשמור עליו. הוא בכושר מצוין, אבל הוא צריך שטח כדי להראות את זה. שמעתי שהמאמן האוקראיני אמר שהוא לא מפחד מצרפת. הוא יכול להיות בטוח שגם אנחנו לא מפחדים מאוקראינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן נבחרת אוקראינה אנדריי שבצ'נקו חוגג שער. Nigel Treblin, AP
לא יסכים להחמיץ את המשחק. שבצ'נקו/AP, Nigel Treblin

שימו לב ל...

קארים בנזמה (צרפת)

הלס בלוז בונים הרים וגבהות על השלישייה הקדמית הכוללת את נאסרי, ריברי ובנזמה. במשחק נגד אנגליה השניים הראשונים בלטו וריברי אף בישל לנאסרי, אבל צרפת חסרה את הרגל המסיימת. בנזמה עבד קשה, ניסה לאיים מרחוק, אבל לא מצא את הרשת. אחרי עונה מוצלחת מאוד בריאל מדריד, לורן בלאן מקווה שבנזמה יכבוש גם ביורו.

שחקן נבחרת צרפת, קארים בנזמה. Laurent Cipriani, AP
הצרפתים זקוקים לשערים שלו. בנזמה/AP, Laurent Cipriani

הידעת ש...

מאמן אוקראינה, אולג בלוחין, כבש את השער הראשון של נבחרת ברית המועצות ב-0:2 על צרפת במוקדמות מונדיאל 1974. הניצחון הזה העלה את הסובייטים לשלב הבא והצרפתים נשארו בבית. אגב, השער הזה היה אחד מתוך 42 של המאמן האקסצנטרי במדי נבחרת ברית המועצות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully