וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד הקלאסית חוזרת. וזה מדאיג

הריבים הפנימיים חזרו, המאמן שוב מושמץ, העומק הפך לסיוט. תומר יצחק ביקר במחנה ההולנדי וזיהה את ההרס העצמי הקבוע

הנה נתון שנוטים להתעלם ממנו: 19 מונדיאלים שוחקו עד כה ובהם הוכתרו רק שמונה אלופות עולם. לעומת זאת, ב-13 טורנירי יורו היו לא פחות מתשע אלופות שונות, ביניהן צ'כוסלובקיה, דנמרק ויוון שהצליחו להפתיע את כולם, וגם הולנד שעשתה זאת פעם אחת ויחידה ב-1988. את הזיכרונות ההם, מהשער הבלתי נשכח של מרקו ואן באסטן והחגיגות הגדולות במדינה לאחר מכן, עדיין חולמים בהולנד לשחזר, למרות ההפסד לדנמרק שטרף את הקלפים, אם כי אליפות אירופה שנייה היא זכות ששמורה לנבחרות בודדות - רק גרמניה עם שלושה גביעים וספרד וצרפת עם שניים נמצאות במועדון האקסקלוסיבי הזה. אנגליה, לדוגמה, מעולם לא חוותה אפילו גמר אירופי. משחקי היורו בלתי ניתן לחיזוי. אז מה זה אומר על הקלאסיקר מול גרמניה? הכל תלוי ביצר ההרס העצמי של ההולנדים.

שחקן נבחרת הולנד אריאן רובן מאוכזב. Nigel Treblin, AP
הדכדוך הפך ללחץ. הולנד/AP, Nigel Treblin

***

הצחקוקים באימון הפתוח וההקנטות החביבות היו מעין העמדת פנים לכבוד אנשי התקשורת שנכחו באצטדיון בחרקוב. את הקצר בתקשורת בין רפאל ואן דר וארט למאמנו קשה היה לפספס, וגם את התחרות העצומה בין קלאס יאן הונטלאר לרובין ואן פרסי. הולנד בלחץ, אבל מצד שני ברט ואן מרוויק מאמין שדווקא מעמדת מגננה תוכל נבחרתו לבוא לידי ביטוי בצורה טובה יותר, בטח מול נבחרת שאוהבת להניע כדור כמו גרמניה. "אני מאמין שהשחקנים יידעו לתעל את הביקורות הרבות לכדי מוטיבציה גדולה יותר", אמר ואן מרוויק במסיבת העיתונאים בה שמר על קור רוח. "אני רגיל לסיפורים האלה אחרי הפסד. גרמניה? מול נבחרת כזו אין לנו ברירה אלא לשדרג את הרמה".

המאמן ההולנדי ספג כאמור לא מעט ביקורות בארצו מאז ההחלקה מול דנמרק, כשבין היתר שחקני עבר תקפו את החלטתו להשאיר את קלאס יאן הונטלאר על הספסל. אורבי עמנואלסון שלא זומן טען כי "ואן מרוויק איבד את אמינותו" והתקשורת טענה כי שגה קשות כאשר הסכים להתמקם בגדנסק למרות שנבחרתו מקיימת את משחקיה 1,100 קילומטרים משם - בחרקוב. אבל את עיקר האש ספג ואן מרוויק מתוך חדר ההלבשה שלו, כשרפאל ואן דר וארט כעס על אי הצבתו בהרכב, הביע את אכזבתו בתקשורת ועשה זאת גם מול המאמן.

רובין ואן פרסי שחקן נבחרת הולנד. רויטרס
פתאום הסגל עמוק מדי? פתאום הניסיון הפך לחולשה? ואן פרסי/רויטרס

***

מקרה ואן דר וארט נתן את הפתח לתלונות נוספות מצד נייג'ל דה יונג שהוחלף והונטלאר שדרש לשחק, וכך נמצאת הולנד בסיטואציה שמזכירה מקרי עבר. יצר ההרס העצמי חוזר לפעול במלוא הכוח, חוששים בהולנד, וזו הצרה הכי גדולה של ואן מרוויק כרגע. "זו נבחרת עם הרבה אגו". יש כאן כמה שחקנים שנמצאים בכושר נפלא כמו הונטלאר, בעוד סניידר היה חלש באינטר ולא הרשים גם בנבחרת. הבעיה היא ששינוי כזה יגרור את הזזתו של ואן פרסי מחוד ההתקפה, ולא בטוח שהוא יהיה מרוצה מזה.

ואן דר וארט וסטקלנבורג בני 29, ואן פרסי, הייטינחה ורובן 28, סניידר, ולאר ודה יונג 27 - מרבית שחקני הולנד נמצאים בגיל שנחשב לשיא הקריירה של כדורגלן. בעיקר אחרי גמר המונדיאל והריצה הנהדרת יחד, נראה היה שמדובר בהזדמנות הגדולה של הולנד לחבר את כל הגורמים כדי ללכת עד הסוף. אלא שכאן העומק והניסיון דווקא מהווים סוג של חרב פיפיות, והפעם זו לא רק נאיביות הולנדית טיפוסית. חוס הידינק לא השכיל להתמודד עם היצר ההרסני הזה כאשר קרע חברתי על רקע גזעני פירק את הנבחרת ב-1998. גם דיק אדבוקאט נכנע לאותו מלכוד. ואן מרוויק, למרות מסיבת העיתונאים הנחושה, בהחלט עלול להיות הבא בתור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully