וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה-הולנד: "השחקנים מחכים למשחק קלאסי כזה"

בסטיאן שווינשטייגר מתרגש לקראת קרב הענקיות. מאתייסן והונטלאר יפתחו בהולנד הלחוצה (ד', 21:45, ער' 9 וספ' 1 HD)

טריוויה

* זה לא סוד שלגרמניה והולנד יש היסטוריה ארוכה. כמה ארוכה? זה יהיה המשחק ה-39 בין הנבחרות וגרמניה מובילה עם 14 ניצחונות. הולנד ניצחה עשר פעמים ו-14 המפגשים הנותרים הסתיימו בתיקו.

* חלק מאותם משחקי עבר היו כמובן באירועים ענקיים: גמר מונדיאל 74', בו ניצחה גרמניה 1:2 בביתה וחצי גמר יורו 88', ממנו יצאו ההולנדים עם ידם על העליונה אחרי 1:2, בדרך לתואר היחידי בתולדותיהם.

* הולנד ניצחה רק שלוש פעמים בשמונת המשחקים הרשמיים האחרונים שלה.

* הפעם היחידה בה הפסידה נבחרת האורנג' את משחק הפתיחה שלה באליפות אירופה הייתה ב-1988. זה הסתיים כאמור, בזכייה בתואר.

* מריו גומז נגע בכדור רק שמונה פעמים במחצית הראשונה מול פורטוגל. זה לא הפריע לו בהמשך להיות במקום ולכבוש את שער הניצחון.

חלוץ נבחרת גרמניה מריו גומז חוגג. רויטרס
היה מספיק חד כדי לכבוש את שער הניצחון. גומז/רויטרס

מפתחות והכנות

גרמניה:

הראש של מריו גומז היה במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לכבוש את השער הבודד מול פורטוגל, שהספיק לגרמניה לשלוש נקודות יקרות בבית המוות. הגרמנים, למודי אכזבות מהשנים האחרונות, נראו כאילו הם חזרו לעבר וניצחו 0:1 קטן, כמו שרק הם יודעים. עכשיו הם פוגשים את הנבחרת השנואה עליהם יותר מכל אחת אחרת והמטרה ברורה: עוד שלוש נקודות בדרך לשלב הבא ועל הדרך, גם הדחתה של הולנד. יואכים לב צפוי לשמור על ההרכב, כשרק הולגר באדשטובר וג'רום בואטנג יצטרכו להיזהר מצהוב שני. יחד עם זאת, לב לא פסל אפשרות להפתיע ולפתוח דווקא עם חלוץ לאציו מירוסלב קלוזה במקום גומז, אך לא ברור האם הדבר נועד רק לבילבול היריבה.

במסיבת העיתונאים, לב נתן כבוד ליריבה, אך נשמע בטוח: "הם נבחרת מהרמה הכי גבוהה בעולם. הם פנטסטים. הולנד הפסידה את המשחק הראשון, אבל זה לא מעניין אותנו. אם ננצח את המשחק הזה, נוכל אולי להעפיל מוקדם מהבית הזה. אתמול אמרתי שלא מחליפים קבוצה מנצחת, אבל יש סיטואציות שונות, בהן צריך לנתח דברים בצורה מסוימת. כמאמן, לפעמים את חושב ששחקן יכול להיכנס להרכב ולשנות את הקבוצה. להגנה שלנו לא יהיה קל, לשתי הקבוצות יש יכולות התקפיות גבוהות. מחר נצטרך להראות כמה אנחנו טובים כקבוצה".

בסטיאן שווינשטייגר, שינסה לעצור את חברו לבאיירן מינכן אריאן רובן, הוסיף: "אנחנו יודעים שהולנד תחת לחץ, אבל חייבים להתרכז בעצמנו, כי זה יהיה משחק קשה. השחקנים שלנו מחכים מאוד למשחק קלאסי כזה. אני לא מרגיש יריבות מול הולנד, רק שאנחנו הולכים לקראת משחק גדול. לעבר אין משמעות כאן".

הולנד:

איך ההולנדים הגיעו למצב הזה? גם להם לא ממש ברור. אוסף מדהים של החמצות לצד חורים בולטים בהגנה, גרמו להולנד לשמוט את שלוש הנקודות הכי בטוחות שהיו לה לפני הטורניר, מול דנמרק. עכשיו המשימה הופכת להרבה יותר קשה, אולי כמעט בלתי אפשרית והיא מתחילה במשחק הענק הזה. בעיתונות ההולנדית קראו היום לשחקנים "לשים את האגו בצד" והחבורה שעל כר הדשא תצטרך להגיב בהתאם. ווסלי סניידר, שהיה מהבולטים מול דנמרק, שוב יוביל את הקישור ואריאן רובן ינסה סוף כל סוף לצאת מהתקופה האיומה שלו. זה לא יהיה פשוט מול החברים לקבוצה ולליגה.

מאמן הולנד ברט ואן מרוויק אמר לקראת המשחק: "איך ננצח את גרמניה? עוד לא אמרתי אפילו לקבוצה שלי איך נעשה את זה, אז בטח שלא אספר את זה לעיתונאים. גרמניה היא נבחרת חזקה מאוד, אבל אנחנו יכולים לנצח אותה. איך נעשה את זה? אני לא הולך לספר לכם עכשיו".

קשר אינטר והולנד ווסלי סניידר הוסיף: "הגענו להזדמנויות רבות נגד דנמרק ואנחנו חייבים לקחת את זה איתנו גם למשחק הבא מול גרמניה. אין דבר נחמד יותר מאשר לשחק נגד גרמניה, יש הרבה לחץ אבל זה מה שכל כך נחמד בזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אריאן רובן שחקן נבחרת הולנד מאוכזב. רויטרס
חייב לחזור לעניינים. רובן/רויטרס

שימו לב ל...

מאטס הומלס (גרמניה)

במשחק מול פורטוגל, הוא היה המצטיין ועצר את רוב הניסיונות של כריסטיאנו רונאלדו וחבריו. יחד עם זאת, הפורטוגלים הגיעו לכמה מצבים טובים ומול הולנד אסור לו ולהגנה הגרמנית לטעות ולו לרגע, כי מה שהכתומים החטיאו מול דנמרק, עשוי להיכנס הפעם בצרורות.

מאטס הומלס שחקן נבחרת גרמניה (ימין) מול הלדר פוסטיגה שחקן נבחרת פורטוגל. Alex Livesey, GettyImages
אין מקום לטעויות. הומלס/GettyImages, Alex Livesey

הידעת ש...

במשחק מול דנמרק, לא רק השחקן הכי צעיר בנבחרת יטרו וילמס ערך הופעת בכורה ביורו. גם עבור השחקן המבוגר ביותר של ההולנדים, מארק ואן בומל, זו הייתה הפעם הראשונה בזירה הגדולה של אירופה, לאחר שהיה פצוע ב-2004 והחרים את הנבחרת ב-2008.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully