וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2012: פולין סיימה ב-1:1 נגד רוסיה

דזגוייב העלה את הנבחרת של אדבוקאט ליתרון בדקה ה-37, בלשצ'יקובסקי איזן בדקה ה-57. הכל פתוח בבית א'

אלן דזגוייב שחקן נבחרת רוסיה. רויטרס
בדרך להיות מלך שערי היורו? דזגוייב/רויטרס

כמה טוב שאת האירועים הדוחים מלפני המשחק החליף כזה כדורגל נהדר. אחרי הקטטות בין מחנות האוהדים שנערכו לפני המשחק ברחובות ורשה, עלו נבחרות פולין ורוסיה וסיפקו לנו כדורגל נהדר ו-1:1 במשחק השני של המחזור השני בבית א' של יורו 2012. הנבחרת של דיק אדבוקאט נותרה במקום השלישי בבית עם שתי נקודות, בעוד רוסיה ראשונה עם ארבע נקודות ותלויה רק בעצמה לקראת המחזור האחרון. תיקו יספיק לה כדי לעלות, ניצחון יבטיח לה את ראשות הבית. פולין צריכה לנצח את צ'כיה כדי לעלות.

רוסיה, ששיחקה כדורגל פשוט נהדר במשחק הפתיחה, והביסה 1:4 את צ'כיה, פחות הרשימה היום ובעיקר הראתה כמה היא תלויה בכושרו של אנדריי ארשבין הלא יציב, שאמנם בישל שער אחד, אך בהמשך המשחק נראה חסר חשק ואכפתיות ואיבד הרבה כדורים, כולל זה שהוביל לשער השוויון של פולין. הנבחרת של דיק אדבוקאט שוב נהנתה מאלן דזגוייב המצוין, שחזר להיות מלך שערי הטורניר עם שלושה כיבושים והוכיח שוב איזה פוטנציאל אדיר הוא. בסך הכל, הרוסים יכולים להגיע די אופטימיים למחזור הסיום.

מנגד, נבחרת פולין שמעט אכזבה מול יוון במשחק הפתיחה וסיימה ב-1:1, הוכיחה איזה איכויות יש לה ובעיקר עם צמד שחקני ההתקפה של דורטמונד, יקוב בלשצ'יקובסקי (שכבש שער ענק) ורוברט לבנדובסקי. המארחת שמרה על קצב כדורגל גבוה מאוד לאורך 90 דקות והצליחה לצאת להתקפות מתפרצות קטלניות, מהן גם נולד בסופו של דבר שער השוויון. אין ספק שפולין היא ממש לא "רק" מארחת סימפטית, אלא נבחרת מצוינת, שיכולה בהחלט לעלות לרבע הגמר. זאת על אף שעדיין לא הצליחה לרשום אפילו ניצחון אחד ביורו מעולם (זו הופעתה השנייה ביורו).

צפו בקטטות האלימות שהיו בוורשה לפני המשחק

יקוב בלשצ'יקובסקי שחקן נבחרת פולין (שמאל) מול רומן שירוקוב שחקן נבחרת רוסיה. AP
איזה משחק מצוין. בלשצ'יקובסקי/AP

מהלך המשחק

דקה 3: ארשבין שלח כדור עומק לקרז'אקוב, שהשאיר לדזגוייב, שהגביה לא מספיק טוב.

דקה 7: הגבהה של אוברניאק מכדור חופשי מצאה את בניש, שנגח מקרוב, אך מאלפייב הדף.

דקה 8: קרן של פולין מצאה שוב את בניש, שנגח מצוין, אך שוב מאלפייב ריחף וקלט.

דקה 11: מוראבסקי הוריד עם הראש ללבנדובסקי, שבעט כדור אדיר מ-18 מטר מעט מעל השער.

דקה 23: בלשצ'יקובסקי קיבל כדור עומק באגף ימין וחיפש את חברו לבנדובסקי ברחבה, אך הוא לא הצליח להשתלט ואיבד הזדמנות מצוינת.

דקה 25: ארשבין הגביה לרחבה מאגף שמאל, קרז'אקוב נגח מ-12 מטר החוצה.

דקה 27: קרז'אקוב פרץ באגף ימין והעביר מסירת רוחב טובה לארשבין, שאיחר.

דקה 37: גול! ארשבין הגביה כדור חופשי מצוין לדזגוייב, שנגח פנימה וקבע 0:1 עם שערו השלישי ביורו.

*** אלן דזגוייב בן ה-21 הוא השחקן השני הכי צעיר בתולדות היורו שכובש לפחות שלושה שערים בטורניר אחד. מקדים אותו ווין רוני, שבגיל 18 כבש ארבעה שערים ביורו 2004.

דקה 39: בלשצ'יקובסקי בעט כדור מצוין מ-18 מטר, מאלפייב הדף.

*** רוסיה מחזיקה במאזן של שבעה ניצחונות לעומת 0 הפסדים ו-0 תוצאות תיקו במשחקים בהם הובילה במחצית ביורו. פולין מחזיקה במאזן של תיקו אחד מהמשחק נגד יוון כמובן.

רוברט לבנדובסקי שחקן נבחרת פולין. AP
איש המטרה המשמעותי של פולין. לבנדובסקי/AP

מחצית שנייה

דקה 46: פולנסקי שלח כדור עומק ללבנדובסקי, שעבר את מאלפייב, אך מזווית קשה בעט ונבלם על ידי השוער הרוסי.

דקה 50: ז'ירקוב נותר חופשי באגף שמאל, פרץ קדימהוהוציא מסירה אחורה, שעברה את השחקן הרוסי.

דקה 57: גול! איבוד כדור של ארשבין נגמר במתפרצת נהדרת של פולין. אוברניאק הכניס מסירת עומק לבלשצ'יקובסקי, ששיחרר טיל אדיר עם רגל שמאל (החלשה שלו) מ-18 מטר היישר לחיבורים. שער ענק ו-1:1 במשחק.

דקה 68: דזגוייב ביצע דאבל פס עם קרז'אקוב ובעט מ-12 מטר כדור חלש, טיטון הדף מצוין.

דקה 69: פישצ'ק הכניס כדור עומק לאוברניאק, שהעביר לפולנסקי. קשר מיינץ בעט מזווית קשה, מאלפייב הדף.

דקה 90: כדור חופשי של פולין כמעט מצא את ברוז'ק המחליף, אך ההגנה הרוסית הצליחה להרחיק.

*** רוסיה נשארת בלתי מנוצחת ב-16משחקיה האחרונים.

*** פולין עדיין לא הצליחה להשיג ניצחון אחד ביורו. זאת הופעתה השנייה בטורניר. הניצחון האחרון של פולין בגמר טורניר היה 1:2 על קוסטה ריקה במשחק הסיום של שלב הבתים במונדיאל 2006.

שחקן נבחרת פולין יקוב בלאשצ'יקובסקי חוגג שער מול נבחרת רוסיה. רויטרס
שוב הראה את שחקן נהדר הוא. בלשצ'יקובסקי/רויטרס

הרכבים

הרכב פולין: פז'מיסלאב טיטון, לוקאש פישצ'ק, דמיאן פרקיס, מרצ'ין וסילבסקי, סבסטיאן בניש, דריוש דודקה (אדריאן מיז'ייבסקי, 73), אויגן פולנסקי (אדם מטושצ'יק, 85), לודוביק אוברניאק (פאבל ברוז'ק, 90), רפאל מוראבסקי, יקוב בלאשצ'יקובסקי, רוברט לבנדובסקי.

הרכב רוסיה: ויאצ'סלב מאלפייב, אלכסנדר אניוקוב, סרגיי איגנשביץ', אלכסיי ברזוצקי, יורי ז'ירקוב, רומן שירוקוב, איגור דניסוב, קונסטנטין זיריאנוב, אלן דזגוייב (מראט איזמאילוב, 80), אנדריי ארשבין, אלכסנדר קרז'אקוב (רומן פאבליוצ'נקו, 70).

השחקן המצטיין: יקוב בלאשצ'יקובסקי

הרבה לחץ יש על הנבחרת הפולנית, לא מעט ציפיות יש מהנבחרת המארחת, ומי שיודע היום להתמודד עם הלחץ הזה הוא שחקנה הנהדר של בורוסיה דורטמונד, שרגיל למעמדים המחייבים, שרגיל להתמודדויות עם לחצים. היום הוא לא רק הטריד את ההגנה הרוסית בעזרת כוח פריצה וכושר גופני מרשים, אלא גם הוסיף שער אדיר, אולי היפה עד עתה ביורו, כשנעץ כדור אדיר בחיבורים של מאלפייב. אין ספק, יהיה מעניין לראות אותו ואת חבריו מתפקדים בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully