וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר קופל התפטר ממנהלת ליגת העל, הפיינל פור בוטל

11.6.2012 / 19:00

היו"ר יעזוב את תפקידו ב-31 ביולי. עוד הוחלט: האליפות תוכרע בשיטת בית-חוץ, כל קבוצה תחליט על מספר הזרים בסגל שלה

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

נציגי הקבוצות של ליגת העל בכדורסל התכנסו הערב (שני) בכדי לדון בשיטת המשחקים ומספר הזרים לעונת 2012/3, אך נראה שהכותרת העיקרית שיצאה מהישיבה הגיעה בדמות התפטרותו של יו"ר המנהלת, אבנר קופל, שהודיע כי בכוונתו להתפטר ב-31 ביולי מתפקידו, זאת במידה ויימצא לו עד לאותו תאריך מחליף. "בחלוף 10 שנים כיו"ר המנהלת, אשר פעל מתוך אהבה ורוח התנדבותית אמיתית ללא כל תמורה ו/או תגמול אישי כלשהו ומתוך הערכה, כבוד וחברות אמיתית עם כולכם חברי הדירקטוריון , חושבני כי זהו הזמן הנכון להעביר את השרביט ליו"ר הבא", מסר קופל.

קופל המשיך ואמר: "הודעתי עם כניסתי כממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל שאעזוב את תפקיד יו"ר מנהלת הליגה במידה ואתבקש, והחלטתי להתפטר עוד לפני ההצבעה באיגוד הכדורסל". כרגע עדיין אין אף מועמד להחליף את קופל בתפקיד. במידה ואחד מבעלי אחת הקבוצות ירצה להיכנס לנעליו של קופל, הוא יהיה חייב להתפטר מתפקידו בקבוצה, כשגם אפשרות כי מאמן עבר יתפוס את התפקיד עדיין עומדת על הפרק.

מספר הזרים

בדיון עצמו על כמות מספר הזרים, הוחלט לקבל את הצעתו של דן שמיר, ולאפשר לכל קבוצה לבחור האם להחתים חמישה זרים ולשתפם במתכונת החוק הרוסי, או להחתים ארבע זרים ולשתפם ללא הגבלה. השיטה הזו תונהג לכל אורכה של העונה הקרובה, כשלאחריה יחזור החוק הרוסי למשך שנתיים רצופות. "כדי לא לפגוע בקבוצות, החלטנו על עונת מעבר בה כל קבוצה תבחר בין ארבעה זרים לחמישה זרים עם חוק רוסי ובתום העונה נעבור לחוק רוסי לשנתיים. זה כמובן כפוף להחלטה של איגוד השחקנים, וכל קבוצה תצטרך להודיע על השיטה שהיא בוחרת, עד שבוע לפני תחילת העונה".

כזכור, בארבע העונות האחרונות הונהג החוק הרוסי, שאיפשר הבאה בלתי מוגבלת של זרים, אך חייב את שיתופם של שני שחקנים ישראלים בכל זמן על הפרקט. החוק הנוכחי יגביל את מספר הזרים, גם עבור קבוצות שמעוניינות באפשרות לשתף כמה שיותר שחקנים זרים לאורך המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שיטת המשחקים

גם השיטה בה תוכרע האליפות תשתנה בשלוש העונות הקרובות. המנהלת החליטה כי בעונה הבאה יתקיימו סדרות בשלב חצי הגמר, כשהגמר יהיה בדמות משחק בודד, באולם נייטרלי. בשנתיים שלאחר מכן תוכרע האליפות כששתי הקבוצות שיגיעו לגמר ישחקו משחק אחד בבית, ומשחק אחד בחוץ, ולאחר מכן תוכרע סדרת הגמר בסדרות של הטוב משלושה משחקים. "לאור הביקורת המסוימת לגבי הפיינל פור, ובקשות הריענון, החלטנו לשנות את השיטה לאחר שבע שנים", אמר קופל. "התקווה היא שבעוד שלוש שנים כשיהיו אולמות בחיפה, ירושלים, חיפה, חולון ונתניה נוכל לעבור לסדרות".

מהדיון נעדרו נציג הפועל ירושלים דני קליין, שעתידו בקבוצה לא ברור, ונציג מכבי חיפה ארנון שירן שנמצא במחנה הנבחנים של הקבוצה במיאמי. שתי הפתעות נרשמו בקרב הבאים לישיבה, כשמכבי תל אביב שלחה שני נציגים ולא אחד כמקובל (שמעון מזרחי ודייויד פדרמן), ועירוני אשקלון שלחה את נורית דיסנבריק, חברתו לחיים של הבעלים העוזב, יוסי דהן, כנציגתה. כמו כן היה נוכח בדיון לראשונה נציג מטעם הפועל תל אביב, בדמותו של היו"ר רמי כהן.

כדורסל בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • אבנר קופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully