וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין-רוסיה: "הלחץ היה ענק במשחק הפתיחה"

מאמן נבחרת פולין פרנצישק סמודה מוכן למשחק הקשה: "יש סיכוי" (ג', 21:45, ע' 9 וס' 1 HD). אדבוקאט ישמור על ההרכב

טריוויה

* פולין ורוסיה נפגשו רק למשחקי ידידות מאז פירוק ברית המועצות. המאזן בשלושת המפגשים הללו, ניצחון פולני, ניצחון רוסי ותיקו 2:2 במשחק האחרון ביניהן ב-2007.

* מי שכבש את השער הרשמי האחרון במפגשים ביניהן היה מאמן נבחרת אוקראינה היום, אולג בלוחין, כשרוסיה בעצם הייתה חלק מברית המועצות והסובייטים ניצחו 0:2 במוקדמות יורו 1984.

* פז'מיסלאב טיטון, שיפתח בשער של הפולנים, ישחק בעונה הבאה תחת מאמן נבחרת רוסיה, דיק אדבוקאט, שיעזוב בתום היורו ויעבור לאמן את פ.ס.וו איינדהובן. אדבוקאט גם הדריך בעבר שחקן אחר מפולין: אויגן פולנסקי ששיחק תחתיו במנשנגלדבאך ב-2004/5.

* עד שהיא ספגה מרגלי דימיטריס סלפינגידיס במשחק הפתיחה, פולין שברה שיא לאומי של 512 דקות ללא שער חובה.

* רוסיה לא הפסידה 15 משחקים ברציפות (משחקים רשמיים ומשחקי ידידות). בנוסף, היא ספגה שלושה שערים בלבד ב-12 המשחקים האחרונים שלה.

* רומן פאבליוצ'נקו, שכבש נגד צ'כיה במשחק הקודם, העלה את המאזן שלו ל-21 שערים בינלאומיים והוא מפגר בחמישה כיבושים אחרי ולדימיר בסטצ'ניך, מלך שערי נבחרת רוסיה אחרי פירוק ברית המועצות.

שוער נבחרת פולין, פז'מיסלאב טיטון. AP
מחר נגד אדבוקאט, בשנה הבאה ביחד איתו. טיטון/AP

מפתחות והכנות

פולין:

אחרי פתיחה סוערת במשחק הפתיחה של הטורניר, שגררה המשך צנוע, ספיגה והינצלות מהפסד, נבחרת פולין נחושה להסב נחת לאוהדיה ולנצח יריבה מרשימה. פז'מיסלאב טיטון, שעצר פנדל ביום שישי האחרון והציל את המארחת מהפסד, יחליף בין הקורות את וויצ'ך שצ'סני שהורחק נגד יוון והמאמן פרנצישק סמודה שוקל מספר שינויים נוספים, כששני "הטורקים", אדריאן מיז'ייבסקי מטרבזונספור וקמיל גרוסיצקי מסיבאספור, עשויים לקבל מקום בהרכב.

סמודה אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו מתרכזים רק בכדורגל, לא בבעיות בין האוהדים שלנו לאלה של רוסיה. נצטרך לשחק מסודר ולא לאבד כדורים. הלחץ במשחק הפתיחה היה ענק, כי חשבנו שחייבים לנצח ולא רצינו לאכזב. הנקודה שיש לנו תשאיר לנו סיכוי עד לסוף הבית".

רוסיה:

אחרי ה-1:4 המרשים על צ'כיה ביום שישי, דיק אדבוקאט היה עסוק בעיקר בהורדת שחקניו לקרקע ובהצהרה שהמקום ברבע הגמר עדיין רחוק מלהיות מובטח. הפעם הרוסים מתכוננים למשחק קשה יותר והם יעמדו גם נגד קהל גדול שיעניק ליריבה רוח גבית. המאמן ההולנדי צפוי להמשיך עם אותו הרכב שפתח נגד צ'כיה והוא בונה על הכושר הנפלא של צמד הקשרים, אלן דזגוייב שהבקיע צמד נגד צ'כיה ורומן שירוקוב, שכבש שלושה שערים בשני המשחקים האחרונים, כולל צמד מול איטליה במשחק ההכנה האחרון של הרוסים.

אדבוקאט אמר: "אנחנו לא חושבים על ההתרגשות ברוסיה, כי ניצחנו רק משחק אחד. בקושי התחלנו. יש אווירה טובה, אין לנו תלונות בינתיים. תיקו לא מספיק טוב עבורנו. אין סיבה שנעשה שינויים גדולים, אנחנו רוצים לשחק טוב כמו ששיחקנו מול צ'כיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן נבחרת רוסיה, דיק אדבוקאט. AP
יירדו לקרקע? נבחרת רוסיה/AP

שימו לב ל...

לוקאש פישצ'ק (פולין)

המגן הימני של בורוסיה דורטמונד עשה פריצה אדירה ביחד עם הקבוצה שלו בשנתיים האחרונות. היום הוא כבר נחשב לאחד מהמגינים הימניים הטובים בעולם ולאחרונה הוזכר כמועמד רציני לריאל מדריד. במשחק הראשון הוא יצר כמה מצבים מסוכנים עבור הנבחרת שלו וגם ביום שלישי לפריצות המסחררות שלו יהיה חלק חשוב בהתקפות של הפולנים.

שחקן נבחרת פולין, לוקאש פישצ'ק. AP
אחד מהמגינים הימניים הטובים בעולם. פישצ'ק/AP

הידעת ש...

בסגל של נבחרת פולין ישם חמישה שחקנים מהליגה המקומית, אבל אף אחד מהם לא משחק בשלאסק ורוצלאב, שזכתה באליפות, או ברוך חוז'וב, שסיימה כסגנית האלופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully