וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה - יוון: "אנחנו עדיין לא רוצים ללכת הביתה"

תומאש רוזיצקי יודע שהנבחרת שלו חייבת ניצחון מול היוונים, אצלם סנטוס ייאלץ לאלתר הגנה (ג', 19:00, ספ' 1 ו-HD)

טריוויה

* שלושת המפגשים האחרונים בין יוון לצ'כיה הסתיימו ב-0:0. שניים מהם היו משחקי ידידות ואחד היה בחצי גמר יורו 2004, אז היוונים נעזרו בשער כסף של טריאנוס דלאס כדי לנצח 0:1 בדקה ה-105.

* יוון נמצאת בפורמה טובה מאוד והיא הפסידה רק פעם אחת ב-22 המשחקים האחרונים שלה (משחקים רשמיים ומשחקי ידידות). הנבחרת של פרננדו סנטוס גם בלתי מנוצחת ב-11 המשחקים הרשמיים האחרונים שלה.

* שוער נבחרת יוון, קוסטאס חלקיאס, הוא השחקן המבוגר ביותר בטורניר: בן 38.

* 14 השערים שבעזרתם היא עלתה לטורניר הגמר, הפכו את יוון לנבחרת המעפילה שכבשה הכי מעט שערים בשלב המוקדמות.

* התבוסה שלה 4:1 לרוסיה במשחק הפתיחה, הייתה ההפסד הגבוה ביותר של צ'כיה במשחק פתיחה של טורניר גדול, בדיוק כמו ההפסד 4:1 שלה (אז כצ'כוסלובקיה) לברזיל במונדיאל 1970.

* חמישה משחקני נבחרת צ'כיה משתתפים כאן באליפות אירופה שלישית מבחינתם: פטר צ'ך, מילאן בארוש, תומאש רוזיצקי, ירוסלב פלאשיל ותומאש הובשמן.

* פטר צ'ך צפוי לערוך נגד יוון את ההופעה ה-92 שלו במדי נבחרת צ'כיה. כרגע הוא חולק את המקום השני עם יאן קולר ופאבל נדבד (91), הרבה מאחורי השיאן קארל פובורסקי (118).

שוער נבחרת צ'כיה, פטר צ'ך. AP
הופעה 92 במדים הלאומיים. צ'ך/AP

מפתחות והכנות

יוון:

היוונים יחסרו את שני הבלמים שפתחו במשחק הפתיחה של הטורניר: סוקרטיס פפאסטאטופולוס שהורחק ואברם פפאדופולוס שנפצע באותו משחק. קיריאקוס פפאדופולוס הצעיר יפתח בוודאות במרכז ההגנה, כשהמאמן פרננדו סנטוס מתלבט אם להציב לצידו את הקשר הוותיק קוסטאס קצוראניס, או לפתוח עם סטליוס מלזאס מפאוק סלוניקי. בחלק הקדמי, דימיטריס סלפינגידיס, שנכנס כמחליף נגד פולין, כבש שער שוויון וסחט פנדל, חזק בתמונת ההרכב.

סנטוס אמר היום: "כשנהיה קשה, השחקנים שלנו מרימים את הרמה. אני מקווה שלא נצטרך להסתבך כדי לשחק היטב. ניתחנו את נבחרת צ'כיה ועשינו שיעורי בית. צריך להתמקד ביכולות שלנו ולשחק כמו ששיחקנו במחצית השנייה מול פולין".

צ'כיה:

הצ'כים יודעים שהפסד ישלח אותם כמעט בוודאות לארוז ולא יסתפקו בתיקו מול נבחרת לא עדיפה על הנייר. המאמן מיכל בילק צפוי לערוך כמה שינויים בהרכב שהובס נגד רוסיה. מיכל קאדלץ עשוי להיות מוסט למרכז ההגנה, כשבמקרה כזה דויד לימברסקי כנראה יפתח כמגן שמאלי, אך בילק עדיין מתלבט בנוגע לכך. הקשר האחורי תומאש הובשמן צפוי לפתוח במרכז הקישור כדי לסייע להגנה שנראתה רע מאוד במשחק הראשון.

בילק אמר: "יוון הראתה כמה היא חזקה במשחק הראשון, הם אף פעם לא סופגים הרבה. צריך להיות רגועים ולשמור על הכדור. אנחנו חייבים שש נקודות. אני לא חושב שמחר יהיה המשחק הכי קשה שלנו ולא נעשה שינויים טקטיים גדולים מדי. כל דקה במשחק תהיה קריטית עבורנו". כוכב הצ'כים תומאש רוזיצקי הוסיף: "אני עוד לא רוצה ללכת הביתה, נילחם בטירוף מחר. יש ליוון הגנה חזקה, לא כמו פעם, אבל הם עדיין מאוד קשוחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן נבחרת יוון, סוקרטיס פפאדופולוס. AP
יפתח במרכז ההגנה היוונית. סוקרטיס פפאדופולוס/AP

שימו ל...

תומאס רוזיצקי (צ'כיה)

הילד המופלא מדורטמונד כבר בן 31 ובשנים האחרונות נראה לעתים קרובות מדי ששיאו הרחק מאחוריו. בטורניר הגדול הרביעי שלו (2000, 2004, 2006 - פיספס את 2008 בגלל פציעה), רוזיצקי אמור להיות זה שינהיג את החלק הקדמי, זה שיעשה את ההבדל עבור נבחרת לא מבריקה. נגד רוסיה הוא לא הצליח לעשות את זה ואם נגד יוון זה לא יקרה, צ'כיה תיפרד במהרה מהטורניר.

שחקן נבחרת צ'כיה, תאו גברה סלאסי. Clive Mason, GettyImages
שחום העור הראשון בתלדות נבחרת צ'כיה. גברה סלאסי/GettyImages, Clive Mason

הידעת ש...

תאו גברה סלאסי, בן לאם צ'כית ואב אתיופי - רופא שהגיע לעבוד בצ'כיה - הוא השחקן שחום העור הראשון בתולדות נבחרת צ'כיה. המגן הימני, שזכה השנה באליפות צ'כיה עם סלובן ליברץ, עשה היסטוריה כבר ב-2007, כשהפך לשחור הראשון בתולדות הנבחרת הצעירה, ואת הבכורה בבוגרת ערך במשחק הידידות נגד פרו ביוני 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully