וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשך הגמר מחר, נדאל מוביל 4:6, 3:6, 6:2, 2:1

נדאל פתח את הגמר בסערה בשתי המערכות הראשונות, הסרבי התעורר, והמשחק הופסק בגלל הגשם ויחודש ביום שני ב-14:00

רולאן גארוס 2012 אמור היה להגיע לסיומו הערב (ראשון) בפריס, כאשר רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ' נפגשו על החימר הצרפתי לגמר הקלאסי, אבל הגשם הצליח לעצור את החגיגה במצב של 4:6, 3:6, 6:2, 2:1 לנדאל. עבור שני הענקים הללו מדובר במשחק עם חשיבות אדירה, כאשר ניצחון של השור ממאיורקה יסדר לו זכיה שביעית בטורניר היוקרתי - אחת יותר מביורן בורג - ויהפוך אותו לטניסאי הגדול בתולדות הרולאן גארוס. מנגד, דג'וקוביץ' תר אחר הישג היסטורי לא פחות - לנצח, ולהפוך לטניסאי השלישי אי פעם והראשון מאז רוד לייבר ב-1969 שמחזיק בארבעת תארי הגרנד סלאם בו זמנית. המשחק עצמו הופסק בתום שלוש שעות, ויימשך ביום שני בשעה 14:00 (שידור ישיר ביורוספורט).

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל לצד הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
ביום שני אחד מהם יחייך. נדאל דג'וקוביץ'/רויטרס

הספרדי, שכבר ידע שורה של אכזבות בגמרים מול המדורג ראשון בעולם, אך בעונת החימר הנוכחית כבר ניצח את דג'וקוביץ' בשני גמרים שונים, פתח בצורה חלומית את הגמר ושייט בשתי המערכות הראשונות עם 4:6, 3:6. אלא שהסרבי התעורר במערכה השלישית והצליח להפוך את המומנטום כשהוא ניצח 2:6 ובאותן דקות השור ממאיורקה פשוט נראה מתוסכל. במצב של 1:2 למדורג ראשון בעולם, הגשם שוב החל לרדת ודחה את המשך המשחק ליום שני. זה קורה לראשונה מאז 1973 כשגמר ברולאן גארוס לא מגיע לסיומו באותו היום.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. AP
אפילו המצלמה לא מצליחה לתפוס אותו. נדאל/AP

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: 4:6 לנדאל

הפתיחה של נדאל היתה פשוט פנטסטית, ואחרי ששבר כבר במשחקון הראשון של המשחק שמר על ההגשות עם משחקון חלק, ועלה ל-0:2. דג'וקוביץ' לא הצליח להתמודד עם הדיוק של השור ממאיורקה, שמיד שבר פעם נוספת והוליך 0:3. בשלב הזה היה יכול הספרדי כבר להשתלט לחלוטין על המערכה ולעלות ל-0:4 עם ההגשות שלו, אך דג'וקוביץ' השיב עם שבירה משלו, שמר על ההגשות במשחקון הבא, ובמשחקון השישי השיג שבירה נוספת כדי להשוות ל-3:3. רצף השבירות נמשך, והפעם היה זה תורו של נדאל, שעלה ל-3:4 ואז ל-3:5 לאחר ששמר על הגשותיו עם טניס פשוט מצוין. ביתרון 4:5 במשחקונים ו-15:30 במשחקון העשירי סיפק הספרדי את הנקודה של המשחק עם דרופ שוט מרהיב בתום ראלי ארוך, וניצח את הסט הראשון 4:6.

מערכה שניה: 3:6 לנדאל

נדאל המשיך במומנטום המצוין, השיג שתי אפשרויות שבירה כבר במשחקון הראשון, ושגיאה כפולה של דג'וקוביץ' אפשרה לספרדי לעלות ל-0:1 ואז ל-0:2, בתום משחקון הגשה ארוך במיוחד. אלא שפעם נוספת דג'וקוביץ' לא ויתר, ועם שבירה משלו ביצע מהפך והחזיר ל-3:3. הסרבי לא הסתדר עם ההגשות במשחקון הבא ונכנע פעם נוספת כשנדאל טיפס ל-3:4. נדאל המשיך ליהנות מהמומנטום ועם משחק הגשות מושלם הוא שייט ל-3:5. אלא שדווקא אז הגשם בפריס החל לרדת והמשחק הופסק. ישפיע על נדאל? לא ולא, הספרדי שלט במשחקון החזרה אחרי כעשרים דקות של הפסקה, והשלים ל-3:6 במערכה.

מערכה שלישית: 2:6 לדג'וקוביץ'

נדאל התקשה מעט בפתיחת המערכה השלישית, אבל שמר על ההגשות במשחקון הראשון. הסרבי לא מצא פתרונות לעוצמות של נדאל וזכה בנקודה אחת במשחקון הגשות שלו בדרך לשבירה נוספת וראשונה במערכה, 2:0. נראה לכם שדג'וקוביץ' ירים ידיים? לא בבית ספרו של הסרבי, שהחזיר בשבירה משלו והקטין ל-2:1. בהמשך קיבלנו משחקון ארוך ומלחמה אדירה שסידרה לו שוויון 2:2. וההתעקשות של נולה השתלמה לו במשחקון החמישי כשחזינו במהפך ענק ושבירה נוספת של הסרבי בדרך ל-2:3. נדאל הלך לאיבוד בשלב הזה, והסרבי עם אייס ראשון במשחק הפסיד משחקון נוסף ובהמשך השיג שבירת מפתח שהעלתה אותו ל-2:5. במשחקון האחרון נדאל פשוט הרים ידיים ונתן למערכה הזו לחלוף על פניו בדרך ל-6:2.

מערכה רביעית:

דג'וקוביץ' פשוט לא עוצר. הסרבי המשיך במומנטום המצוין מהמערכה הקודמת, נדאל נראה כבד באותם רגעים, והסרבי השיג שבירה נוספת ויתרון 0:1. איזה עוצמות אדירות יש לנולה, שהשלים משחקון מושלם וטיפס ל-0:2. הספרדי הצליח לעצור את הדהירה וזכה במשחקון ראשון אחרי שהפסיד בששת המשחקונים הקודמים. ומה עכשיו, נחשו? עוד הפסקת גשם ששלחה את השניים עם מטריות למנוחה נוספת.

טניס בוואלה! ספורט

אוהדים צופים בגמר הרולאן גארוס בין רפאל נדאל, נובאק דג'וקוביץ'. Matthew Stockman, GettyImages
הגשם קלקל לנו ולאלפי הצופים המתוחים את החגיגה. נדאל/GettyImages, Matthew Stockman

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully