וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת - אנגליה: "הם יסתגרו וישחקו על מתפרצות"

לורן בלאן מצפה לבונקר אנגלי במשחק הגדול של בית ד' (ב', 19:00, ספורט 1 ו-HD). רוי הודג'סון: "יש לנו הרבה כבוד אליהם"

אימג'בנק GettyImages

וידאו: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

טריוויה

* זה יהיה המשחק ה-29 בהיסטוריה בין צרפת לאנגליה והשליטה של הטריקולור ברורה עם 16 ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו ושמונה ניצחונות בלבד לאנגלים.

* במשחקים רשמיים לעומת זאת, המצב הרבה יותר צמוד וכל נבחרת ניצחה פעמיים, לצד שתי תוצאות תיקו. המשחק הרשמי האחרון היה ביורו 2004, אז צמד של זידאן בתוספת הזמן קבע 1:2 לצרפת.

* הניצחון האחרון של אנגליה על צרפת היה אי שם ביוני 1997, לפני 15 שנים בדיוק, 0:1 קטן במונפלייה.

* צרפת מגיעה למשחק אחרי 21 משחקים ללא הפסד (מתוכם 15 ניצחונות), מאז ה-1:0 הביתי לבלארוס בספטמבר 2010.

*ההפסד האחרון של אנגליה במשחק רשמי היה התבוסה 4:1 לגרמניה בשמינית גמר מונדיאל 2010.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
לורן בלאן מאמן נבחרת צרפת. AP
כמעט שנתיים בלי הפסד. בלאן/AP

מפתחות והכנות

צרפת:

הנבחרת הכי מושפלת של מונדיאל 2010 מתכננת לחזור לעניינים על הבמה הכי גדולה שיש. למי שכבר הספיק לשכוח או העדיף להדחיק, נזכיר את מרד השחקנים באמצע המונדיאל נגד המאמן המושמץ ריימונד דומנק ואת ההדחה בבושת פנים כבר בשלב הראשון. דומנק כבר מזמן לא על הקווים וצרפת, עם לורן בלאן הפעם, נראית מוכנה לאתגר.

משחקי ההכנה עברו בהצלחה מרובה. זה התחיל עם חזרה מפיגור ביתי ומהפך גדול בדרך ל-2:3 על איסלנד ונמשך הרבה יותר טוב, עם 0:2 על סרביה ו-0:4 על אסטוניה, שני משחקים בהם צרפת שטפה את המגרש. קרים בנזמה ופרנק ריברי נראו חדים להפליא ורק הפציעה של הקשר יאן מ'ווילה, שעדיין נמצא בספק אך צפוי להחמיץ את המשחק, מעיבה מעט על מצב הרוח.

"אני לא מסכים שאנחנו פייבוריטים", אמר בלאן במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "היינו מדורגים בדרג הרביעי בהגרלה, וכל הקבוצות בבית יכולות להעפיל. אני מצפה מאנגליה להסתגר ולשחק על מתפרצות. אנחנו צריכים לוודא שלא ניתפס לא מוכנים ונשאיר מרווחים רבים מדי. מהתקופה שלי כשחקן באנגליה אני מכיר את המחויבות והאגרסיביות שלהם. נקווה שהנבחרת שתשחק יותר כדורגל תנצח, אבל זה לא תמיד המצב".

אנגליה:

מה לא עבר על נבחרת שלושת האריות? פאביו קאפלו אמור היה להוביל את הנבחרת לטורניר, אבל התפטר ורוי הודג'סון הלא ברור מונה במקומו. המנג'ר הוותיק ינסה להצליח במשחקו הראשון בטורניר גדול, אבל לצד הפציעות הרבות והאווירה השלילית משהו בנבחרת ובממלכה כולה, קשה לדעת מה יהיה עם אנגליה.

ווין רוני מורחק כמובן, זכר לאותו כרטיס אדום מטופש מול מונטנגרו במשחק העלייה, גארת בארי, פרנק למפארד וגארי קייהיל פצועים ויצאו מהסגל וג'רמיין דפו נסע הביתה לפני מספר ימים בשל מות אביו. לא הדרך האידיאלית להתכונן לכזה משחק ענק. אם יש משהו שבכל זאת יכול לעזור לאנגלים, זה רף הציפיות. אם בעבר אנגליה הייתה מגיעה לכל טורניר כאשר כל האומה ניצבת מאחוריה ובטוחה בזכייה המתקרבת, הרי שהפעם אף אחד לא מדבר בכלל על זכייה והמטרה כרגע היא רק לעבור שלב. האנגלים נמצאים כבר עמוק בהכנות לאולימפיאדה ואולי השקט מהבית יסייע לשקט הנפשי של השחקנים.

"השחקנים הקלו עליי מאוד להיכנס לתפקיד", פתח הודג'סון שינהל את משחקו השלישי בנבחרת. "מה יכריע את המשחק? איך שנשחק, איך שנתאים את עצמנו לנסיבות והכי מה שנעשה כקבוצה. יש לנו כבוד לצרפת, אבל לשחקנים יש אמונה ביכולת שלהם. יש לנו סגל מלא בשחקנים גדולים מהפרמיירליג. אני רואה אותם משחקים מדי שבוע ומקווה שהם יביאו את היכולת שלהם מול צרפת ובשני המשחקים הנותרים". על היריבה אמר המאמן: "לא אדבר על חולשות או נקודות חזקות של היריבה, אבל ברור שיש להם הרבה שחקנים בחלק הקדמי שיכולים להכריע משחק".

ג'ו הארט שוער נבחרת אנגליה. Ian Walton, GettyImages
אולי השקט מהבית יעזור. הארט/GettyImages, Ian Walton

שימו לב ל...

פרנק ריברי (צרפת)

אחרי הטראומה עם באיירן מינכן, החלוץ של בלאן ינסה להחזיר את הנבחרת שלו למרכז הבמה. בהכנה הוא נראה מצוין וכבש בכל אחד משלושת משחקי האימון של צרפת לקראת הטורניר ושיתוף הפעולה שלו עם קרים בנזמה יכול להיות קטלני.

קשר נבחרת צרפת פרנק ריברי חוגג שער. רויטרס
להט במשחקי ההכנה/רויטרס

הידעת ש...

תשעה שחקנים מהסגל הצרפתי משחקים כיום או שיחקו בעבר בליגה האנגלית. גם המאמן לורן בלאן כיכב בפרמיירליג, במדי מנצ'סטר יונייטד.

סמיר נאסרי שחקן נבחרת צרפת. רויטרס
מכירים את הליגה האנגלית. נאסרי ובן ארפה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully