וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה - פורטוגל: כריסטיאנו רונאלדו נגד העבר

ב-2008, גרמניה הדיחה את פורטוגל ברבע הגמר. רונאלדו וחבריו רוצים נקמה במשחק ענק בבית המוות (ש', 21:45, ע'9)

רויטרס

וידאו: רויטרס. עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

טריוויה

* המשחק בין פורטוגל לגרמניה יהיה ה-17 ביניהן. המאזן: 8 ניצחונות לגרמניה, 3 ניצחונות לפורוטוגל ו-5 תוצאות תיקו.

* חשוב לציין שפורטוגל גם שיחקה שלוש פעמים נגד מזרח גרמניה לפני האיחוד. המאזן שלה במשחקים הללו: שני ניצחונות והפסד.

* המפגש האחרון בין שתי הנבחרות היה גם כן במסגרת היורו - רבע הגמר ב-2008 - אז הגרמנים ניצחו 2:3.

* גרמניה היא שיאנית ההופעות בטורנירי יורו. ההופעה הנוכחית היא ה-11 שלה, אחת יותר מרוסיה.

* לפורטוגל זוהי ההופעה החמישית ברציפות בטורניר יורו.

* ריאל מדריד שולחת למפגש בין פורטוגל לגרמניה לא פחות מחמישה נציגים: פפה, כריסטיאנו רונאלדו, פאביו קואנטראו, סמי חדירה ומסוט אוזיל.

* לוקאס פודולסקי הופיע לא פחות מ-97 פעמים במדי נבחרת גרמניה. אם ישחק נגד פורטוגל הוא ישווה את כמות ההופעות שלו לזו של מיכאל באלאק ויטפס למקום השביעי בכל הזמנים בגרמניה.

* שמונה שחקנים מהסגל של פורטוגל זכו באליפויות העונה: פפה, כריסטיאנו רונאלדו, פאביו קואנטראו (ריאל מדריד), רולאנדו, ז'ואאו מוטיניו, סילבסטרה וארלה (פורטו), ברונו אלבש (זניט סנט פטרסבורג) ובטו (קלוז').

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל (אמצע) עם פפה, פאביו קואנטראו. רויטרס
חמישה נציגים לריאל מדריד. רונאלדו עם פפה/רויטרס

מפתחות והכנות

גרמניה:

אחרי שסיימו במקום השלישי במונדיאל ב-2006 ו-2010 ובמקום השני ביורו 2008, הגרמנים חולמים על זכייה בתואר הנכסף. משחק הפתיחה בבית המוות מסדר להם מפגש עם כריסטיאנו רונאלדו בידיעה שמעידה עשויה לסבך את העניינים לקראת ההמשך. המאמן יואכים לב קיבל בשורות טובות. פר מרטסאקר ובסטיאן שווינשטייגר כשירים לחלוטין למשחק ושניהם אמורים לפתוח בהרכב.

לב ימשיך בשיטת 4-2-3-1 כאשר כרגע נראה כי ההתלבטות היחידה שלו היא בעמדת החלוץ. בשלב זה, מריו גומז הנפלא, שסיים עונה פנטסטית בבאיירן מינכן, מקבל עדיפות על פני חלוץ לאציו מירוסלב קלוזה הוותיק. הקפטן פיליפ לאהם ישחק בעמדת המגן השמאלי.

"פורטוגל יכולה לנצח כל נבחרת", אמר המאמן. "יש להם שחקנים גדולים מקבוצות גדולות והם הצליחו מאוד בטורניר גדולים בשנים האחרונות, במיוחד כשמדובר במדינה קטנה. הם עוברים במהרה מהגנה להתקפה. כריסטיאנו רונאלדו הוא כוכב יוצא דופן, אבל יש להם עוד הרבה שחקנים טובים".

פורטוגל:

מאז יורו 2004, שהסתיים עם טראומה ביתית, בפורטוגל חולמים על חזרה למעמד הגמר של טורניר בינלאומי. לפני ארבע שנים הם צלחו את השלב המוקדם, אבל ברבע הגמר חיכתה להם נבחרת גרמנית צעירה ותוססת, שבעטה אותם הביתה עם 2:3 מרתק.

הפעם, גרמניה היא אחת הפייבוריטיות לזכייה ופורטוגל, שבקושי הגיעה לטורניר ונאלצה להתמודד בפלייאוף, רק חולמת לעבור איכשהו את בית המוות המאיים, בו היא הנבחרת היחידה שמעולם לא הניפה את הגביע.

הנבחרת של פאולו בנטו הצעיר בונה כמובן על הכוכב הכי גדול של הטורניר, כריסטיאנו רונאלדו, שמגיע אחרי עונה מפלצתית ומוצלחת בריאל מדריד, אבל מי שצפוי להרבה עבודה מחר הוא דווקא השוער אדוארדו, שאמר היום: "אני חושב שאנחנו מוכנים לטורניר טוב יותר מאשר במונדיאל האחרון. המשחק הראשון חשוב מאוד, ניצחון ירים אותנו. יש לגרמניה הרבה נקודות חזקות, שחקנים מעולים, אבל אנחנו לא מפחדים. ננסה לנצח אותם בעזרת הטכניקה והיכולות שלנו".

יואכים לב מאמן נבחרת גרמניה. GettyImages
לא רונאלדו. לב/GettyImages

שימו לב ל...

בסטיאן שווינשטייגר (גרמניה)

כוכבי באיירן מינכן יצטרכו במהלך האליפות להפריך את סטיגמת ה"צ'וקרים", שנדבקה להם בעקבות שני ההפסדים בגמר האלופות בנוסף למעידות בטורנירים הגדולים של הנבחרת. שווינשטייגר, המנוע של יוגי לב בחלק האחורי, היה חלש מאוד מול צ'לסי וגם החמיץ פנדל בדו קרב. מאז, סבל מפציעה וכעת יש לו הרבה מה להוכיח. האם זה יהיה הטורניר שלו?

בסטיאן שווינשטייגר שחקן נבחרת גרמניה בגדנסק, באימון הראשון על אדמת פולין לקראת יורו 2012. רויטרס
לא עוד צ'וקרים? שווינשטייגר/רויטרס

הידעת ש...

למירוסלב קלוזה יש 63 שערים במדי הנבחרת וחסרים לו חמישה בלבד כדי להשתוות למלך השערים של כל הזמנים, גרד מולר. קלוזה כבש 14 שערים בשלושה מונדיאלים, אבל רק שני שערים באליפות אירופה, שניהם בשלבי הנוקאאוט של יורו 2008.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully