וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאמי השוותה ל-3:3 בבוסטון, משחק ענק ללברון ג'יימס

ה-MVP קלע 45 נקודות באחוזים מדהימים, הוסיף 15 ריב' והוליך את קבוצתו לניצחון חוץ ענק 79:98. המשחק ה-7 במיאמי

לברון ג'יימס סיפק הלילה (שישי) את אחד ממשחקי הפלייאוף הגדולים בהיסטוריה של הליגה, והצעיד את מיאמי לניצחון ענק בבוסטון, 79:98. מיאמי הצליחה להשוות את הסדרה ל-3:3 ולכפות משחק שביעי, כשהמשחק המכריע בגמר המזרח ייערך בשבת בלילה בפלורידה באולמם הביתי של ההיט. חשוב יותר, לברון וחבריו לא רק ענו לביקורות הקוטלות, אלא החזירו לעצמם את המומנטום, שכרגע נראה בצד של ההיט.

לברון סיפק לילה בלתי נשכח. הוא קלע 45 נקודות באחוזים נהדרים (19 מ-26 מהשדה), והוסיף 15 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. ה-MVP של הליגה, שנראה ממוקד מהשנייה הראשונה, סיים את המחצית הראשונה עם 30 נקודות אדירות, כשהוא כמעט שלא מחטיא מהשדה, ומשתיק את הקהל המקומי.

אחרי ששוב שמע את הפרשנים קוטלים את היכולת שלו להתעלות ברגעי האמת, לברון נתן תשובה שאינה משתמעת לשתי פנים, בדיוק ברגע שבו הקבוצה שלו הייתה זקוקה לו. "פשוט עשיתי את מה שלימדו אותי כל החיים", אמר לברון בסיום, "להיענות לאתגר, ולשחק הכי חזק שאני יכול". דווין וויד סיים עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים, ועזר ללברון בפתיחת הרבע הרביעי, שבו בוסטון ניסתה לחזור, ללא הצלחה.

דווקא ברבע האחרון שחקני הסלטיקס נשנקו, וההיט פתחו את הרבע בריצת 3:13 מוחצת. בוסטון קרטעה לאורך כל הערב, וסבלה מאחוזי קליעה נמוכים. פול פירס סיים עם 9 נקודות בלבד ב-4 מ-18 מהשדה (0 מ-6 מהשלוש), והלך רק פעמיים לקו לאורך כל הערב. רייג'ון רונדו נתן מחצית ראשונה מצוינת (19 נקודות), אבל נעלם בחצי השני (2 נקודות בלבד), ולצד 21 הנקודות שלו הערב (ו-10 אסיסטים) היו לו גם 7 איבודים והרבה רגעים של בלבול. קווין גארנט נלחם וקלע 12, ברנדון באס תרם 12 גם הוא, ריי אלן קלע 10, אבל הסלטיקס סיימו את הערב עם 1 מ-14 מהשלוש, ולא הצליחו לתפקד מול ההגנה האגרסיבית של מיאמי.

ההצהרה ניתנה כבר ברבע הראשון, אותו לברון סיים עם 14 נקודות. ג'יימס כמעט שלא החטיא מהשדה, ועזר לקבוצתו לסיים את הרבע בריצת 4:14 ויתרון 16:26. ברבע השני נמשכה המגמה, כשלברון מסרב להחטיא. כל קליעה נכנסה, כל חדירה הסתיימה בדאנק או בעבירה, והוא היה פשוט בלתי ניתן לעצירה, כשגם מכיוון האוהדים המקומיים החל להישמע רחש של תסכול. לברון סיים את המחצית עם 30 נקודות ב-12 מ-14 מהשדה, וסחב לבד את קבוצתו על הגב בעוד וויד קולע רק 1 מ-6 מהשדה.

ברבע השלישי הסלטיקס עשו קולות של קאמבק, אבל בכל פעם שהתקרבו, היו אלה לברון, צ'אלמרס או האסלם שקברו סל חשוב. הרבע האחרון נפתח ביתרון 61:74 למיאמי, ומהר הוא תפח וצמח, והדקות האחרונות של הגארבג' טיים כבר היו של המחליפים.

בימים האחרונים הפרשנים השוו בין הקבוצתיות של בוסטון לבין המשחק הסוליסטי של מיאמי, אבל לברון ג'יימס הוכיח הלילה שכל עוד הוא בכושר שיא, קבוצתיות היא דבר שמוערך יתר על המידה. "הוא היה פשוט סנסציונלי", החמיא בסיום דוק ריברס לג'יימס. הפעם האחרונה ששחקן סיים עם 45, 15 ו-5 במשחק פלייאוף הייתה ב-1964 על ידי ווילט צ'מברליין.

"הגישה שלו הדליקה אותנו, זה היה מידבק", הודה אריק ספולסטרה בסיום, "הוא היה חסר פחד, וכולם עקבו אחריו". עכשיו נותר ללברון עוד ניצחון אחד כדי להגיע לגמר. גם הוא יודע שזו תהיה טעות להספיד את בוסטון, אך בסלטיקס יודעים שאם "קינג ג'יימס" ימשיך בכושר הזה, למעט מאוד קבוצות יהיה מולו סיכוי.

NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully