וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: דג'וקוביץ' יפגוש את נדאל בגמר

הסרבי גבר 4:6, 5:7, 3:6 על פדרר, וינסה להשלים רצף גרנד סלאמים מול הספרדי, שהביס את פרר. הגשם ידחה את הגמר?

אחרי שסיפק לנו שורה של הפתעות וקרבות מרתקים, הרולאן גארוס 2012 הגיע היום (שישי) לשיא נוסף, עם שני חצאי הגמר בטורניר הגברים. רפאל נדאל החל את היום עם טיול קליל נוסף, הפעם מול בן ארצו ודויד פרר ותפס את הכרטיס הראשון לגמר, ובהמשך נובאק דג'וקוביץ' נקם ברוג'ר פדרר על ההפסד באותו שלב אשתקד וסידר לנו גמר ענק ביום ראשון.

מארגני הטורניר הודיעו היום כי ייתכן שגמר הגברים ייאלץ להידחות ליום שני בגלל תנאי מזג אוויר גשומים שצפויים להיות ביום ראשון. "אין בעיה עם גמר הנשים", נמסר מהמארגנים, "אבל גמר הגברים, שמתוכנן ל-13:00 (15:00 שעון ישראל), עשוי להידחות".

נובאק דג'וקוביץ' (1) - רוג'ר פדרר (3) 4:6, 5:7, 3:6

אם אתה רוצה להפוך לטניסאי הראשון מאז רוד לייבר ב-1969 שמחזיק בו זמנית בכל ארבעת תארי הגרנד סלאם אתה צריך לנפק כמה ניצחונות גדולים בדרך, וזה בדיוק מה שנובאק דג'וקוביץ' עשה הערב. שנה אחרי שפדרר הרס לו את רצף 41 הניצחונות מתחילת 2011 באותו שלב בדיוק, הגיעה הנקמה שהותירה את פדרר מתוסכל, אחרי שהחמיץ מספר הזדמנויות להשתלט על המשחק בשתי המערכות הראשונות והרים ידיים בשלישית.

אחרי שהגשם בפאריס דחה את פתיחת המשחק, השניים הציגו גישושים ראשוניים שהסתיימו ב-2:2, לאחריהם פדרר עקץ ראשון עם שבירה מצוינת, אבל נשבר מיד במשחקון הבא. בהמשך רמת המשחק עלתה בשני הצדדים, ודג'וקוביץ' העלה הילוך נוסף ביתרון 4:5, שבר את ההגשות של השוויצרי וניצח 4:6 במערכה.

פדרר לא נכנע ואחרי משחקון פתיחה ארוך ודרמטי במערכה השנייה הוא השיג את השבירה המיוחלת, ובניגוד לקודמת המשיך בתנופה ועלה ל-0:2 דקה וחצי לאחר מכן. דג'וקוביץ' ההמום נראה מותש ונשבר גם במשחקון הבא, אבל התעשת עם שבירה על האפס שצימקה ל-1:3. פדרר אסף את עצמו וכבר השיג נקודת שבירה ביתרון 2:4, לפני שהסרבי התקמבק פעם נוספת כל הדרך ל-4:4. פדרר עוד הצליח להקפיץ את הקהל פעם נוספת כששבר ל-4:5, אבל דג'וקוביץ' שוב לא התרגש, החל לתזז את השוויצרי עם כדורים מדויקים על הקווים ומשחק קו אחורי מושלם שעזר לו לדהור ל-5:7 במערכה השנייה.

במערכה השלישית פדרר ניסה לעמוד בקצב, אבל דג'וקוביץ' סיכל כל ניסיון קאמבק עם משחק אגרסיבי ונחוש, והשיג שבירה קריטית בדרך ל-2:4. הקהל ניסה לדחוף את פדרר לעוד חזרה למשחק, אבל במצב של 3:5 דג'וקוביץ' חזר לשלוט מהקו האחורי וסגר עניין עם 3:6 במערכה.

רפאל נדאל (2) - דויד פרר (6) 2:6, 2:6, 1:6

מלך החימר, שדרס את ניקולס אלמגרו ברבע הגמר, הציג טניס דומיננטי ומרהיב מול ספרדי נוסף, ושיפר את מאזנו ברולאן גארוס ל-1:51. המדורג שני טיפס לגמר שביעי בפאריס, כשכזכור ששת ההופעות הקודמות שלו במעמד הסתיימו בזכייה בתואר ועל פי היכולת שלו בטורניר הנוכחי . פרר, שעבורו זה היה ביקור שלישי בחצי גמר טורניר גרנד סלאם, שוב נעצר רגע לפני הגמר.

פרר שמר על שני משחקוני ההגשה הראשונים שלו ובמצב של 1:2 לזכותו אף איים לשבור את נדאל, אבל אולי זה מה שהצית את השור ממאיורקה. נדאל ניצל משבירה ומיד שבר בעצמו כדי לעלות ליתרון, לשבור שוב ולסגור סיפור עם 2:6 במערכה הראשונה.

עם תחילת המערכה השנייה פרר סופסוף ניצח משחקון - הראשון שלו אחרי חמישה - אבל בהמשך הוא שוב נשבר פעמיים ברציפות וקרס. במצב של 1:4 לנדאל החל לרדת גשם והשחקנים ירדו לחדרי ההלבשה, ואחרי הפסקה ארוכה שקטעה לנדאל את המומנטום הוא התעשת בזמן, שמר על ההגשות שלו והשלים 2:6 גם במערכה השנייה.

פרר לא הצליח להרים את עצמו מהקרשים גם בפתיחת המערכה השלישית, בה נדאל שבר כבר במשחקון הראשון והמשיך לשייט בדרך לשמירה קלה שקבעה 0:2. השניים שמרו על ההגשות במשחקונים הבאים, לפני שנדאל העלה הילוך ושבר ל-1:4, והמשיך בדהירה משם ל-1:6 מוחץ והשלים סיפור בתוך שעה ו-46 דקות בלבד.

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully