וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין - יוון: זכרונות מיורו 2004

יורו 2012 יוצא לדרך: היוונים ינסו לקלקל למארחת כפי שעשו בפורטוגל, אז הלכו עד הסוף (ו', 19:00, ערוץ 9 וספורט1 HD)

טריוויה

* המאזן בין שתי הנבחרות: 10 נצחונות לפולין, 3 נצחונות ליוון, 2 תוצאות תיקו

* טקס פתיחה בן 12 דקות, שאמור לכלול כ-800 משתתפים מ-63 מדינות, יתקיים לפני המשחק.

* יורו 2012 יהיה האחרון בפורמט של 16 נבחרות. החל מאליפות אירופה של 2016 והלאה, 24 נבחרות יתחרו על הגביע.

* המארחת האחרונה שזכתה להניף את גביע אירופה על אדמתה היתה צרפת, ב-1984. האם פולין מסוגלת לשבור את הסטטיסטיקה הזו?

* פולין תחפש מחר גם מקום צנוע יותר בהיסטוריה של הטורניר, בדמות ניצחון ראשון באליפויות אירופה. ביורו הקודם בו נטלה חלק, ב-2008, סיימה עם שני הפסדים ותוצאת תיקו.

* שלוש המארחות האחרונות הפסידו את משחקי הפתיחה שלהן - פורטוגל ב-2004, ושוויץ ואוסטריה ב-2008.

* בחמישה מתוך חמשת המשחקים האחרונים בין הנבחרות, ידם של הפולנים היתה על העליונה. על אדמת פולין המאזן עוד יותר עגום מבחינת היוונים: שמונה הפסדים בשמונה משחקים, ויחס שערים של 22:4.

* הפעם האחרונה שיוון הבקיעה לרשת פולין במשחק רשמי היתה אי שם ב-1990.

שחקני נבחרת יוון מניפים את הגביע לאחר שזכו ביורו 2004. Alex Livesey, GettyImages
רק שני שחקנים שחגגו את התואר ההיסטורי ב-2004 נמצאים בסגל הנוכחי של יוון/GettyImages, Alex Livesey

מפתחות והכנות

פולין:

המארחת תנסה לשים בצד את ההתרגשות העצומה, ולהראות כי הפרשנים השונים שחוזים לה העפלה לשלב הבא (לראשונה בתולדותיה) לא טועים. הפולנים כמובן לא נדרשו לצלוח את משחקי המוקדמות, ולמרות שמשחקם הרשמי האחרון היה אי שם באוקטובר 2009, לרגע האמת הם מגיעים בכושר לא רע, עם חמישה נצחונות בששת משחקי ההכנה האחרונים שלהם, כולל תיקו מול פורטוגל. המאמן פרנצישק סמודה צפוי להציב את רוברט לבנדובסקי המצוין כחלוץ בודד, כשחברו לאלופה הגרמנית יקוב בלאשצ'יקובסקי יתמוך בו מהקישור.

"זהו חלום שמתגשם", אמר בלאשצ'יקובסקי הנפלא, שסיים עונה גדולה בדורטמונד. "לכל המדינה יש ציפיות גדולות מאיתנו, וזה רק נותן לנו עוד יותר מוטיבציה לנצח. אלה דברים שאתה מחכה להם קריירה שלמה". סמודה מצא כמה שניות להתבדח במסיבת העיתונאים ואמר: "לעיתונאים אין מה לכתוב עלינו, כי אין סקנדלים או בעיות. אנחנו פשוט נבחרת מקצוענית".

יוון:

שכנתנו למזרח התיכון חולמת לשחזר את אותה אליפות היסטורית ב-2004, אז אף אדם הגון לא נתן ליוון סיכוי אפילו לעבור את שלב הבתים, ובכל זאת החבורה המלוכדת של אוטו רהאגל צחקה עד הנפת הגביע. אמנם שני שחקנים בלבד מהסגל ההוא נמצאים גם בזה הנוכחי (גיורגוס קראגוניס וקוסטס קצוראניס), ובכל זאת גם הפעם הסגל היווני מנוסה, הגנתי וקשוח. המאמן פרננדו סנטוס הפסיד פעם אחת בלבד ב-21 משחקיו מאז נכנס לתפקיד, ובשלב המוקדמות התגבר גם על נבחרת ישראל. המאמן דואג ממצבם של ואסיליס טורוסידיס וסוטיריס ניניס שסובלים מפציעות בברך, אך אמורים להיות כשירים למשחק.

בניגוד למספר משחקי מוקדמות, מחר אמור סנטוס לעלות בהרכב של שני חלוצים - תאופניס גקאס וגאורגיוס סמאראס - ולא שלושה. קראגוניס הבלתי נגמר שיפתח גם מחר בקישור אמר לקראת משחק הפתיחה: "אנחנו רוצים להביא קצת שמחה לעם היווני. נעשה את הטוב ביותר שלנו, ללא לחץ, ונקווה להביא הביתה כמה זכרונות יפים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חלוץ נבחרת פולין רוברט לבנדובסקי. Alex Grimm, GettyImages
איש המטרה בכושר פנטסטי. לבנדובסקי/GettyImages, Alex Grimm

הידעת?

הניצחון היחיד של יוון במסגרת שלב הבתים של אליפויות אירופה היה גם כן במשחק פתיחה של הטורניר - ב-2004. זוכרים איך זה נגמר? נכון, בזכיה היסטורית. לא מספיק? ובכן, גם אז היריבה במשחק הפתיחה היתה המדינה שאירחה את הטורניר - פורטוגל.

שימו לב ל...

רוברט לבנדובסקי (פולין)

נכון, יש לא מעט חלוצים אדירים ביורו הקרוב, אבל מעט מאוד מהם נכנסים לאליפות הנוכחית בכושר בו מצוי חלוצה הפנטסטי של דורטמונד. לבנדובסקי הבקיע לא פחות מ-30 שערים בעונה ההיסטורית שעברה על דורטמונד, ומחר יהיה מאוד מעניין לראות כיצד הוא יתמודד מול ההגנה החזקה של היוונים, אחת הטובות ביותר בשלב המוקדמות.

יורו 2012 בוואלה! ספורט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully