וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרות איטליה והולנד ביקרו באוושויץ

האזורי בכו כשהקשיבו לדברי הניצולים. מונטוליבו: "זו הייתה חוויה רגשית מאוד". רון ולאר: "אסור לשכוח לעולם". צפו

נבחרת הולנד תפתח את הופעותיה ביורו 2012 כבר ביום שבת הקרוב, עם משחק מול דנמרק. נבחרת איטליה, גם היא אחת מענקיות היבשת, תעלה לראשונה לכר הדשא בטורניר ביום ראשון, אז תפגוש את אלופת העולם ואירופה ספרד. אבל היום (רביעי), שתי הנבחרות הללו עצרו את ההכנות שלהן והתפנו למסע מרגש וחשוב במחנה ההשמדה אוושויץ.

נבחרת איטליה הגיעה למקום בהרכב מלא ושהתה בו למעלה משעה. השחקנים ואנשי הנבחרת הלכו לאורך שני צריפי עץ, בהם מוצגים כיום חפציהם של הנרצחים במחנה, כמו גם שיער, שנגזז ממיליון וחצי הנרצחים במקום.

כשהסקוודרה אזורי הגיעו לתחנת הרכבת המפורסמת, בה הורדו הנידונים למוות כמעט ודאי במחנה ההשמדה, לא מעט עיניים הזילו דמעה. שלושה ניצולים איטלקים סיפרו לנבחרת את האירועים שהתרחשו במקום. "השחקנים התקשו לעכל את הדברים שסיפרתי להם. ראיתי בעיניהם תדהמה ופחד", סיפר פיירו טרסינה בן ה-83, אחד הניצולים, שזכה לחיבוקים ונשיקות מהמבקרים.

קשר הנבחרת ריקרדו מונטוליבו אמר: "זו הייתה חוויה רגשית מאוד, בעיקר לשמוע את העדות האישית. זה גרם לי לחשוב על דברים רבים".

כאשר האיטלקים עמדו לעזוב את המקום, הגיעו אנשי ושחקני נבחרת הולנד לביקור גם הם במוזיאון ההנצחה של אוושויץ-בירקנאו. גם ההולנדים לא נותרו אדישים לביקור וחאליד בולחרוז כתב בדף הטוויטר שלו: "אוושויץ, אין מילים לתאר". רון ולאר הוסיף בטוויטר שלו: "אי אפשר להסביר את זה. אסור לשכוח לעולם".

לאתר יורו 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully