וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווין וויד: "לא האמנו שנגיע למצב הזה"

מיאמי בהלם אחרי ההפסד לבוסטון. בוש: "זה האתגר הגדול בקריירה שלנו". הסלטיקס מהללים את גארנט. סיכום משחק 5

וואו, איזו הצגה ענקית סידרה הלילה (בין שלישי לרביעי) בוסטון סלטיקס לאוהדיה, כשגברה על מיאמי 90:94 ועלתה ליתרון מדהים של 2:3 בגמר המזרח. הקבוצה הזקנה של דוק ריברס שכולם כל כך אהבו להספיד לפני שבוע ניצחה כעת שלושה משחקים ברציפות, והיא רחוקה אחד נוסף - שייערך בלילה שבין חמישי ושישי - מחזרה לגמר ה-NBA, בו ביקרה לאחרונה ב-2010. מי היה מאמין?

מאמן בוסטון סלטיקס דוק ריברס מברך את שחקניו. רויטרס
מי היה מאמין? כנראה שדוק ריברס/רויטרס

"יש כאן פשוט קבוצה טובה", הסביר ריברס את הביטחון הגדול של שחקניו, שסגרו פיגור של 13 נקודות הלילה, וניצחו במשחק בו קלעו 41 אחוזים מהשדה בלבד. "יש לנו המון ביטחון בחדר ההלבשה, וזה מדליק את כולם. השחקנים כל הזמן מאמינים שהם יכולים לנצח". למרות זאת, המאמן המצוין של הסלטיקס ניסה לשמור את שחקניו עם רגליים על הקרקע לקראת המשחק השישי: "אמרתי להם שעדיין לא עשינו שום דבר. אנחנו משחקים מול קבוצה אדירה, ואמרתי להם שרק בגלל שאנחנו חוזרים לבוסטון, זה לא אומר כלום. נהיה חייבים לשחק, ולקחת את זה".

על קווין גארנט, שסיפק עוד משחק מהסרטים עם 26 נקודות, 11 ריבאונדים ושתי קליעות עונשין מכריעות 8.8 שניות לסיום אמר ריברס: "הוא פשוט מדהים, הוא החיים שלנו. ברור שאנחנו צריכים את הנקודות שלו, אבל הוא לא חייב לקלוע. הוא עושה כל כך הרבה דברים שהמספרים לא מראים. הוא פשוט אדיר עבורנו".

קווין גארנט שחקן בוסטון סלטיקס עם קיון דולינג. Mike Ehrmann, GettyImages
פשוט לא נגמר. גארנט חוגג עם דולינג/GettyImages, Mike Ehrmann

אין ספק כי המהלך הגדול של המשחק הגיע 52.9 שניות לסיום, כאשר פול פירס תפר שלשה מדהימה ממש על הראש של לברון ג'יימס, העלה את בוסטון ל-:86:90, ומשם ההיט כבר לא חזרו. "במצבים האלה הכל קורה כל כך מהר, שאתה פשוט משחק על אינסטינקטים", הסביר פירס, שסיים עם 19 נקודות באחוזים רעים (6 מ-19 מהשדה) את המהלך. "ראיתי את לברון מתרחק קצת, הוא נתן לי קצת מרווח, ידעתי שזה בטווח שלי. ראיתי את השעון מתחיל להיגמר, ופשוט זרקתי. חשבתי שזו הזריקה הטובה ביותר שלנו, וכשראיתי שהוא הולך אחורה, ידעתי שאני מסוגל לקלוע".

בצד השני, מיאמי בצרות. ההיט קלעו 32 מ-82 מהשדה (39%) ו-7 מ-26 מחוץ לקשת (26.9%) , וכעת כל המומנטום עובר לצד הירוק. האם ההיט מסוגלים לבצע קאמבק גדול דווקא ברגעי ההכרעה? לא בטוח. רשת ESPN מפרסמת הבוקר את "אחוזי הקלאץ'" של ארבע הקבוצות הנותרו בפלייאוף, ואלה של מיאמי הגרועים ביותר. בחמש הדקות האחרונות של משחקים בטווח של יתרון או פיגור בן חמש נקודות, ההיט קלעו עד כה 23 מ-63 (36.5%). בוסטון, לשם השוואה, עומדת על 50% (48 מ-96).

שחקן בוסטון סלטיקס פול פירס. Mike Ehrmann, GettyImages
אחראי על המהלך הגדול של המשחק. פירס גומר את לברון/GettyImages, Mike Ehrmann

"לבוסטון יש DNA של אלופה, יש להם את מה שאנחנו מנסים להשיג", הודה אריק ספולסטרה, והמשיל את המצב של קבוצתו כרגע לקרב אגרוף: "עכשיו צריך לחזור לפינה שלנו. אנחנו צריכים להיות ביחד, להישען אחד על השני. אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו, וצריכים להתמקד רק בניצחון במשחק השישי. אחר כך, פתאום, כל המומנטום יכול להשתנות. זה הפלייאוף, מבחן של האופי שלך".

דווין וויד, שסיים עם 27 נקודות ב-10 מ-22 מהשדה ומספר החטאות ברגעי האמת, הוסיף: "מעולם לא חשבתי שנגיע למצב הזה. ברור שזה לא מצב אידיאלי, אבל אנחנו לא מחפשים תירוצים. הם ניצחו אותנו, הם באו לבית שלנו וניצחו, ועכשיו אנחנו נצטרך לעשות את אותו הדבר".

גם ללברון לא היה ערב קליעה גדול, כשקינג ג'יימס קלע את 30 הנקודות שלו ב-11 מ-25 מהשדה. "בכל פעם שפגענו בהם, הם ענו עם ריצה", אמר לברון, שהוסיף 13 ריבאונדים. "הם הפכו את ההתקפה שלנו לסטטית, השיגו עצירות וחזרו למשחק. לא רצינו להגיע למצב הזה. היתה לנו הזדמנות לחזור הביתה ולעלות ליתרון, ולא עשינו את זה. נצטרך לנצח בבוסטון".

שחקני מיאמי היט, לברון ג'יימס, שיין באטייה. רויטרס
ועכשיו, מה? לברון ובאטייה מנסים לעכל/רויטרס

אפילו חזרתו של כריס בוש לא הספיקה. הפורוורד התלבש לראשונה מאז ה-13 במאי, אז נפצע במשחק הראשון של חצי הגמר האיזורי מול אינדיאנה, ואפילו נראה טוב, עם 9 נקודות ו-7 ריבאונדים ב-14 דקות משחק, אך כעת גם הוא יודע: "אנחנו חייבים לעשות מה שצריך כדי לנצח בבוסטון. אני מקווה שבמשחק השישי, כשזה יגיע למאני טיים, אהיה שם עם החברים שלי. הרגשתי טוב הלילה, ואני בטוח שיש לי עוד מה לתת. יהיה מאוד, מאוד קשה בבוסטון, ויהיה לנו אתגרים ענקיים שם. אני חושב שאנחנו נמצאים במהלך האתגר הכי גדול של הקריירה שלנו עכשיו, ונצטרך להתגבר עליו".

אגב, עוד לפני המשחק פורסם בארצות הברית כי ביום שני מעסה מקומית התמוטטה בביתו של בוש, ומתה. "קצת אחרי שהיא הגיעה, היא התמוטטה ואיבדה הכרה", מסרו הפורוורד ואשתו אחרי הטרגדיה. "הזעקנו אמבולנס שפינה לבית החולים, ושם היא מתה. לבנו עם משפחתה כרגע".

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

שחקן מיאמי היט כריס בוש. Mike Ehrmann, GettyImages
דקות טובות מאוד לא הספיקו. בוש/GettyImages, Mike Ehrmann

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully