וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: רפאל נדאל טייל לחצי הגמר

מלך החימר עדיין לא הפסיד מערכה בטורניר, וניצח 6:7, 2:6, 3:6 את אלמגרו. ישחק נגד דויד פרר שניצח את אנדי מארי

תמונת חצאי הגמר ברולאן גארוס הושלמה הערב (רביעי). אחרי שנובאק דג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר חזרו מהקבר והעפילו לחצי הגמר, האלוף רפאל נדאל עשה את זה בקלילות עם ניצחון 6:7, 2:6, 3:6 על ניקולס אלמגרו. לנדאל צפוי בחצי הגמר דרבי ספרדי נוסף, הפעם נגד דויד פרר (6 בטורניר), שגבר על אנדי מארי (4) 4:6, 7:6, 3:6, 2:6.

ומה אצל הנשים? אחרי שני משחקי רבע הגמר הפחות אטרקטיביים, שסידרו לסמנתה סטוסור ושרה אראני ניצחונות, מריה שראפובה דאגה שלא יהיה משעמם מדי אחרי שמחצה את קאיה קאנפי 2:6, 3:6. בשלב הבא היא תפגוש את פטרה קביטובה שעבדה קשה מול ירוסלבה שבדובה שהעפילה מהמוקדמות, וניצחה 6:3, 2:6, 4:6.

רפאל נדאל (2) - ניקולס אלמגרו (12) 6:7, 2:6, 3:6

המדורג 2 בעולם נראה מצוין בדרך לזכייה שביעית בקריירה בטורניר החימר היוקרתי, ובניגוד ליריבו העיקריםם פדרר ודג'וקוביץ', הוא עדיין לא איבד מערכה בטורניר.

לזכותו של אלמגרו בן ה-27 יאמר שבניגוד ליריבו הקודמים של נדאל בטורניר, הוא דווקא הצליח למתוח אותו במערכה הראשונה ולהוביל אותו למצב של שובר שוויון. למרות שהייתה לו כמות משולשת של טעויות בלתי מחוייבות לעומת נדאל, הוא היה התקפי מאוד במערכה הזאת והשיג בה 15 ווינרים לעומת 11 של השור ממאיורקה. בסופו של דבר, בשובר השוויןו נדאל ניצח 4:7.

בשתי המערכות הבאות הזכיר נדאל יותר למה היה לו מאזן של 0:7 מול אלמגרו לפני המשחק הזה. אלמגרו המשיך לשחק התקפי, אבל נדאל פשוט חיכה לטעויות של יריבו, שבאו בתדירות גבוהה יותר ואיפשרו למלך החימר לשמור כוחות על המגרש לקראת השלבים הבאים בהמשך השבוע.

אנדי מארי (4) - דויד פרר (6) 6:4, 6:7, 6:3, 6:2

אחרי שהעפיל בכל חמשת טורנירי הגרנד סלאם האחרונים לחצי הגמר, אנדי מארי לא רצה להרוס את הרצף שלו, וקיווה להשיג בפעם השנייה בקריירה מקום בחצי הגמר על החימר בפריס. הסקוטי לא סבל מעייפות מוגברת, כמו טניסאים אחרים שהגיעו למעמד הזה, אבל יריבו בחצי הגמר לא התכוון לוותר על הטורניר הנהדר שלו ורצה מאוד להגיע לחצי גמר רולאן גארוס ראשון בקריירה שלו.

דויד פרר נראה הרבה יותר יציב במערכה הראשונה. למרות שאנדי מארי הירבה לבצע טעויות בלתי מחוייבות, הוא הגיע לשבע נקודות שבירה אבל ניצל רק אחת מהן. פרר לעומתו, הצליח לשבור פעמיים ולנצח במערכה הראשונה 4:6. מארי שיפר את המשחק שלו במערכה השניה, אבל פרר הצליח לגרור אותו לשובר שוויון, בו ניצח הסקוטי 3:7. אחרי שמארי ניצח את המשחקון הפותח את המערכה השלישית, הופסק המשחק בגלל הגשם וחודש כעבור חצי שעה.

פרר הצליח להשיג שבירה נוספת בתחילת המערכה השלישית, והצליח להישאר עם היתרון הזה בדרך לניצחון 3:6, כל זה כשהוא ממשיך במשחק יציב וסבלני מאוד, כמעט ללא שגיאות. עם כל הכבוד לפרר, אפשר להגיד שאנדי מארי ממש הגיש לו את הניצחון, כשהסקוטי איבד ארבעה משחקוני הגשה ברציפות בסך הכל, מה שהוביל את הספרדי ליתרון 1:3 במערכה הרביעית. משחקן כל כך בכיר ומנוסה כמו מארי אפשר לצפות לחזור למשחק ברגעים מהסוג הזה, אבל במקרה הזה הוא ממש לא הצליח. מארי פשוט הוריד הילוך, ופרט לכמה הברקות שלו שתורגמו לווינרים ושירתו את הקהל באצטדיון "סוזן לנגלן", הוא פשוט לא היה בעניינים ואיפשר לפרר לנצח 2:6 במערכה הרביעית. למעשה, זו הפעם השלישית בלבד שבה פרר עולה לחצי גמר טורניר גרנד סלאם, אחרי שעשה זאת בארצות הברית ב-2007 ובאליפות אוסטרליה ב-2011.

שראפובה עלתה, עכשיו מחכה לה קביטובה

אחרי היעדרותן של האחיות וויליאמס מהשלבים המתקדמים ברולאן גארוס, יחד עם לכתה של ויקטוריה אזרנקה, מריה שראפובה ממשיכה להוכיח שהיא המועמדת הבולטת ללכת עד הסוף. הרוסיה המצוינת, שהגיעה בשנה שעברה לחצי הגמר, הצליחה לשחזר את ההישג הזה בדרך אולי לתואר גרנד סלאם רביעי בקריירה, כשהיא רשמה בעבר זכיות באוסטרליה, ווימבלדון ובארצות הברית.

שראפובה, שהגיעה למעמד הזה אחרי ניצחון בשלוש מערכות על קלרה זאקופלובה הצ'כית, לא איפשרה לקאיה קאנפי האסטונית (25 בעולם), שהופיעה אי שם ב-2008 במעמד רבע הגמר ברולאן גארוס, לעקוץ אותה. האסטונית, שחלמה על הופעה ראשונה בקריירה בחצי גמר בטורניר גרנד סלאם, לא פתחה טוב ונשברה במשחקון הראשון, אבל החזירה בשבירה משלה מיד.

אלא שהאסטונית המשיכה לאבד את ההגשות ופיגרה כבר 3:1 ואחרי שבירה נוספת במשחקון השביעי היא הרימה ידיים ונכנעה 6:2 תוך 35 דקות. דווקא בפתיחת המערכה השנייה קיבלנו קאנפי אחרת, כשהאסטונית השיגה שבירה וטיפסה ל-0:2. שראפובה לא ויתרה והחזירה בשבירה משלה ואיזנה ל-2:2, אבל מכאן הרוסיה שייטה קדימה והצליחה להשלים ניצחון חשוב לקריירה שלה 3:6.

ברבע הגמר הנוסף פטרה קביטובה התגברה על ירוסלבה שבדובה הקזאחית. אלופת ווימבלדון מהשנה שעברה, שהישג השיא שלה עד השבוע ברולאן גארוס היה רבע הגמר, לא נתקלה עד עכשיו ביריבות בעלות שיעור קומה, אבל הפעם היא עבדה קשה מול הקזאחית, שמדורגת 142 בעולם והעפילה מהמוקדמות. שבדובה, שהדיחה כבר את נה לי ניצחה 3:6 את המערכה הראשונה, אבל קביטובה העלתה את רמת המשחק שלה במערכה הבאה, ניצחה 2:6 ושלחה את ההכרעה למערכה שלישית. בשלב הזה, קביטובה שברה ועלתה ל-0:2, שבדובה החזירה ואיזנה ל-2:2. שבדובה עוד עלתה עם שבירה נוספת ל-2:4, אבל מכאן התחלף המומנטום כשהצ'כית החזיר בשבירה משלה ל-4:4 והשלימה ניצחון בשני המשחקונים הבאים בדרך ל-4:6.

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully