וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג הרולאן גארוס: הכי מסוכן כשהוא מדמם

5.6.2012 / 22:04

דג'וקוביץ' שוב הוכיח שהוא הווינר הגדול בעולם. בלוג הרולאן גארוס נזכר בפורהנד מול פדרר וכבר מזיל ריר לקראת חצי הגמר

איזה ווינר

יש ספורטאים שנאבקים עם סטיגמה במשך כל הקריירה שלהם. ג'ו ווילפריד צונגה היה יכול הערב למחוק את תדמית שחקן הראווה שדבק בו, אחד שתמיד משחק מדהים אבל נחנק ברגעי האמת. כל כך קרוב היה הצרפתי לעשות את קפיצת המדרגה, אבל רק דבר אחד עמד בדרכו. נובאק דג'וקוביץ', או ליתר דיוק- הטניסאי הכי ווינר בעולם, ואחד הווינרים שידע הספורט העולמי אי פעם.

הקאמבק של המדורג מספר אחת בעולם מול החמישי ברבע גמר הרולאן גארוס מזכיר את הקאמבק ההירואי של הסרבי בחצי גמר אליפות ארצות הברית מול רוג'ר פדרר בשנה שעברה. גם אז נולה היה בפיגור שתי נקודות משחק ב-40:15 וחזר אחרי אותו פורהנד מדהים. אמנם מול RF הוא לא הגיש בפיגור הזה, אבל בסך הכל הסיטואציה הייתה דומה מאוד.

מה ההבדל בין שני הקאמבקים ההירואים של הטניסאי הטוב בעולם? הרמה. כשנולה חזר מול פדרר לניצחון וזכה בסופו של דבר בטורניר, הוא היה בשיאו ושיחק טניס יוצא דופן. ברולאן גארוס 2012 דג'וקוביץ' לא מבריק ולמעשה היה הטניסאי הפחות טוב במשך שלוש המערכות שבאו אחרי הראשונה. אלא שכשלצונגה היו שתי נקודות משחק (ארבע בנפרד), הסרבי פשוט הציג את הטניס הטוב ביותר שהיה בו. נולה הלך על המכות הכי קשות, עלה לרשת, שיחק אגרסיבי והתקפי והוכיח שהמעז גם מנצח. במיוחד כשמדובר בספורטאי הכי ווינר בעולם.

טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ' חוגג. רויטרס
קשה לייחס לקאמבקים שלו מזל או משהו אחר. דג'וקוביץ'/רויטרס

אחרי אותו פורהנד נגד פדרר, דג'וקוביץ' דיבר על כך שהוא פשוט הימר על המכה שהייתה יכולה לסדר לו ניצחון. מעניין מה הוא יגיד הפעם. קשה כבר לייחס את זה רק למזל או לדברים רוחניים כאלו ואחרים. האיש פשוט עשוי מברזל, בעל עור של פיל וכל סופרלטיב אחר שתרצו.

דווקא כש-15 אלף איש מעודדים את היריב שלו בטירוף, כשמזג האוויר לא בדיוק מקל וגם הטניס שלו נראה רע, דווקא אז דג'קוביץ' הופך לסוג של מפלצת ולוחם בלתי ניתן להכנעה. הוא פשוט יודע לקחת את כל הנקודות הכי חשובות ולהזכיר למי ששכח שהוא המדורג מספר אחת בעולם. נראה שהחשש של צונגה מהיריב שלו היה גדול במיוחד בנקודות המשחק, כיוון שגם הוא ידע שכמו כל לוחם גם דג'וקוביץ' הכי מסוכן כשהוא מדמם.

על אף שקל לשכוח, היה גם טניס במשחק הזה. ושם דג'וקוביץ', שוב, היה מתחת לרמה הרגילה שלו וגרר את עצמו למשחק קשה אחרי שהוביל כבר 1:6, 0:2. הדבר שהכי מוזר בטניס של נולה היה קבלת ההחלטות. זה בא לידי ביטוי בצורה בולטת במצב של 5:5 ו-40:40 במערכה השלישית. צונגה חבט דרופ שוט גרוע מאוד ונעמד בחצי המגרש, דג'וקוביץ' החזיר כדור אלכסוני למרות שהיה חייב לחבוט לאורך הקו. גם בחבטה הבאה, שהייתה אפילו קלה יותר, נולה הלך על כדור קשה מדי ואיבד נקודה קריטית בדרך לאובדן משחקון קריטי ואובדן המערכה. גם הסרבי עצמו לא האמין והסתכל אל התא שלו, המום.

מבחינת טניס נטו, נראה שדג'וקוביץ' לא מספיק מרשים על מנת לעבור את בעל הבית רפאל נדאל (אין מונח אחר להגדיר אותו אחרי שש זכיות בפאריס), אבל מבחינת האופי ורוח הלחימה הוא פשוט נראה בלתי ניתן להריגה. זה משהו שמחלחל עמוק לכל יריב ופוגע בו, אפילו אם קוראים לכם רוג'ר פדרר ורפאל נדאל.

טניסאי צרפתי ג'ו וילפרד צונגה. רויטרס
היה עדיף על דג'וקוביץ' ברוב שלבי המשחק. צונגה/רויטרס

RF

למרות הקאמבק המרשים והניצחון מול אחד היריבים הכי קשים שאפשר לקבל ברבע הגמר, רוג'ר פדרר עדיין לא נראה כמו הטניסאי שזכה ב-16 תארי גרנד סלאם והציג טניס וסטייל כמו שרק רוג'ר פדרר יכול להציג. השוויצרי שוב נראה לא טוב במשך שתי מערכות ואיבד אותן בקלות לחואן מרטין דל פוטרו, תוך שהוא מבצע אינספור שגיאות לא מחויבות (28 בשתי המערכות הראשונות).

זה לא רק המספר הגבוה של הטעויות, אלא בעיקר הצורה בה הוא עשה אותן. פורהנד קל שהולך מטר וחצי הצידה או עמוק מדי, החטאות רשלניות ובעיקר חוסר ריכוז מוסר מאוד. מעבר לכך, RF שידר שפת גוף שלילית מאוד, שיחרר קללות לעבר התא שלו וצרח "shut up" לעבר הקהל לאחר שזה הרעיש במהלך נקודה. ספק רב אם הטניסאי המעוטר בהיסטוריה היה יכול לחזור מהקבר במשחק הזה אלמלא דלפו נזכר בתחילת המערכה השלישית שהברך שלו לא מסוגלת לסחוב את הגוף הגדול והשרירי שלו.

טניסאי שוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
למרות היכולת הבינונית, ראוי לכל קרדיט/רויטרס

אם כבר נגענו בארגנטינאי, באמת שקשה להבין אותו. מיליוני חובבי טניס וכאלה שהיו משלמים כל סכום שבעולם כדי להיות במצב של יתרון 0:2 במערכות מול פדרר ברבע גמר הרולאן גארוס. פשוט אי אפשר להבין איך טניסאי שמגיע למצב כזה פשוט מפסיק לשחק.

נכון שהברך כאבה והיא מפריעה לו כבר מהסיבוב הראשון ונכון שהוא שיחק מול אחד הספורטאים האדירים של זמננו, ועדיין, איך הוא מרשה לעצמו לשחק בחוסר חשק כזה אחרי יתרון כל כך משמעותי? מתחילת המערכה השלישית, דל פוטרו לא רק שלא רץ לכדורים, אלא אפילו לא הלך אליהם. הארגנטינאי פשוט ויתר על כל נקודה אם הכדור לא הגיע אליו ליד. האם ההבדלים בכאב בין שובר השוויון של המערכה השנייה לתחילת המערכה השלישית היו כל כך משמעותיים?

קשה להבין את דלפו, אבל מה שברור הוא שצריך להעריך את מה שעשה פדרר. לחזור מפיגור של שתי מערכות זה תמיד קשה, ולראיה, גאון הטניס הזה עשה את זה היום בפעם השביעית בלבד בקריירה המפוארת שלו. במקום להתבכיין, RF פשוט הרים את הרמה שלו וניצל את הפציעה של היריב שלו עד תום וגם את זה צריך לדעת לעשות. אולי יותר טוב מכל דבר אחר. יהיה מרתק האם פדאקספרס יצליח להרים שוב את הרמה שלו גם בחצי הגמר מול דג'וקוביץ', במיוחד עכשיו כשיש לו יומיים חופש כדי להירגע קצת. אחרי חצי הגמר שהשניים סיפקו בשנה שעברה, הציפיות גבוהות מתמיד.

חואן מרטין דל פוטרו טניסאי ארגנטינאי. ristophe Ena, AP
אי אפשר להבין אותו. דל פוטרו/AP, ristophe Ena

נשים

מאכזב לראות שטניסאית מלאה בכישרון המדורגת במקום ה-10 בעולם, לוקה בצורה כל כך ברורה בבקהנד שלה. בכל פעם שאנג'ליק קרבר נזקקה לחבטת בקהנד לאורך הקו היא לא הצליחה לעבור את הרשת. יש איזה ליקוי טכני שמקשה עליה לחבוט את הבקהנד לאורך הקו ויקשה עליה מאוד להמשיך להתפתח בעתיד. מאכזב לראות שאותה אנג'ליק קרבר נחנקת לחלוטין בכל פעם שהיא צריכה להגיש למערכה השנייה ומתחילה לדחוף ולבצע טעויות לא מחויבות.

מאכזב לראות שדומיניקה ציבולקובה, שרק לפני יומיים הדהימה את ויקטוריה אזרנקה עם טניס נהדר, פשוט לא ערוכה ולא מסוגלת להתמודד עם סגנון המשחק של סמנתה סטוסור. האוסטרלית פשוט הרגה את הסלובקית הקטנטנה (1.60 מטר) עם חבטות הטופ ספין והגשות הקיק שלה וציבולקובה לא הצליחה להתמודד איתן. פשוט מיס-מאץ' קלאסי. אחרי המשחק אמרה ציבולקובה (בצל קטן בסלובקית) שהיא הרגישה ששיחקה מול גבר ופשוט לא הצליחה להתמודד עם סטוסור והטופ ספינים שלה. לא מפתיע.

אנג'ליק קרבר טניסאית גרמניה. רויטרס
מה עם הבקהנד? קרבר/רויטרס

מרשים לראות את שרה אראני. גם האיטלקיה בת ה-25 קטנטנה (1.64 מטר על 60 קילוגרם), אך מצליחה להוציא מעצמה לא רק עוצמות גדולות כמו ציבולקובה, אלא גם מגוון מרהיב של חבטות. היא יודעת לחבוט חזק, חתוך, עם טופ ספין וכל מה שצריך כדי להגיע לשלבים מאוחרים בגרנד סלאם. מה שמפתיע זה שהפריצה שלה הגיעה רק השנה כשהיא בת 25. באוסטרליה היא נעצרה רק ברבע הגמר וברולאן גארוס היא כבר עברה גם את זה. יהיה מעניין לראות אותה מול התותחיות הכבדות.

מרשים לראות את סמנתה סטוסור. האוסטרלית בת ה-28, שמדורגת במקום השישי בעולם, היא ככל הנראה הטניסאית האנונימית ביותר בטופ 10 העולמי. היא לא יפה כמו קרוליין ווזניאקי או מריה שראפובה ולא סוחבת אחריה סיפור חיים מרגש כמו האחיות וויליאמס. אבל מה שהיא יודעת בטניס וההישגים אליהם אלופת ארצות הברית המכהנת מגיעה הם פשוט מדהימים.

מרשים לראות שאת כל ההתקדמות האדירה במשחק של סטוסור, שגם סבלה בעבר מפציעה קשה, היא עשתה דרך משחקי הזוגות. האוסטרלית הוותיקה זכתה בארבעה תארי גרנד סלאם בזוגות ושניים נוספים בזוגות מעורבים. שם היא גם למדה להגיש סרב עם כל כך הרבה טופ ספין (קיק) ושיפרה אלמנטים נוספים במשחק שלה כדי שרוב הטניסאיות יתקשו להסתדר עם הסגנון שלה. מעניין אם שנתיים אחרי שהפסידה בגמר, תצליח סטוסור לזכות בתואר גם בפאריס ולהחזיק בשני תארי סלאם בעת ובעונה אחת.

מה היה ביום המשחקים הראשון של רבע הגמר?

טניס בוואלה! ספורט

שרה אראני, טניסאית איטלקייה. רויטרס
כמה טניס יש לה. אראני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully