וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: פדרר ודג'וקוביץ' העפילו לחצי הגמר

השוויצרי פיגר בשתי מערכות מול דל פוטרו, הסרבי התגבר על צונגה שפספס ארבע נקודות משחק. סטוסור ואראני בחצי הגמר

אליפות צרפת הפתוחה נכנסה היום (שלישי) ליום העשירי שלה, וסיפקה את היום הכי טוב שלה עם עוד קאמבקים וטניס משובח. מי שהצליח להוכיח לנו עד כמה הוא רלוונטי וכמה טניס מעולה יש לו בארסנל הוא רוג'ר פדרר, שנראה רע מאוד בשתי המערכות הראשונות מול חואן מרטין דל פוטרו, הפסיד אותן 6:3, 7:6, אבל עם הרבה לב ונשמה הוא חזר עם 2:6, 0:6 ו-3:6 כשהוא משיג את המקום בחצי הגמר.

ברבע הגמר המקביל, נובאק דג'וקוביץ' היה חתום גם כן על קאמבק מרשים, ואחרי שחזר מפיגור שתי מערכות מול אנדראס ספי, הפעם ג'ו וילפריד צונגה סידר לנו מותחן מדהים. הצרפתי כבר הוביל 1:2 במערכות, אבל פספס ארבע נקודות משחק והפסיד בחמש מערכות. דג'וקוביץ' ופדרר ייפגשו בחצי הגמר, ואחרי תצוגת הטניס שקיבלנו היום, זו הולכת להיות חוויה עצומה.

אצל הנשים, דומיניקה ציבולקובה שהדהימה בשמינית הגמר את ויקטוריה אזרנקה, לא יכלה לסמנתה סטוסור ונוצחה 6:4, 6:1. האוסטרלית תפגוש בחצי הגמר את שרה אראני, שניצחה בשתי מערכות את אנג'ליק קרבר.

טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ' חוגג. רויטרס
לא מתייאש לרגע. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

רוג'ר פדרר - חואן מרטין דל פוטרו 6:3, 7:6, 2:6, 0:6, 3:6

איזה קאמבק הירואי סידר לנו רוג'ר פדרר הערב. השוויצרי היה קרוב להדחה מפתיעה ביותר ברבע הגמר, ואחרי שבשנה שעברה הוא נעצר בגמר בפריס, כעת הוא הצליח להבטיח מקום בין ארבעת האחרונים כשהוא מתגבר על פיגור של שתי מערכות ועושה זאת בצורה פשוט מושלמת מול חואן מרטין דל פוטרו, שלמרות ההפסד, הוכיח שהוא ראוי למעמדים האלה.

דל פוטרו בהחלט יכול לראות את עצמו מאוכזב, כשהוא היה קרוב לרשום את ההישג הטוב ביותר שלו מאז הזכייה המפתיעה ב-2009 באליפות ארצות הברית הפתוחה. הארגנטינאי שמדורג תשיעי בעולם לא היה רחוק מלנקום בפדרר על ההפסד בחצי הגמר המופלא מ-2009, אז השוויצרי ניצח בתום מותחן שנמשך חמש מערכות גם כן על החימר בצרפת. גם הפעם פדרר ידע לנצח במאני טיים בזכות הרבה מאוד אופי וטניס משובח.

הארגנטינאי פתח מצוין את המשחק והפתיע עם שבירה במשחקון השלישי. הוא לא הוריד את הרגל מהגז והצליח לטפס ל-1:4 עם שבירה שנייה במשחק, כשפדרר החזיר עם שבירה משלו במשחקון הבא. לצערו של המדורג שלישי בעולם זה לא הספיק, ודלפו ניצח 3:6.

השוויצרי החזיר פייט במערכה השנייה והשיג שבירה שנייה במשחק שהעלתה אותו ל-2:3, אבל במקום לשמור על מה שהוא השיג, הוא נשבר מיד במשחקון הבא והשניים שמרו על המומנטום עד שובר השוויון. הארגנטינאי המשיך ביכולת הטובה שלו בשובר השוויון כשהשיג ארבע מחמש הנקודות הראשונות וטיפס ל-1:4, ומשם הוא הצליח לשמור על היתרון בדרך ל-4:7 ו-6:7 במערכה.

השוויצרי סירב להרים ידיים בפתיחת המערכה השלישית, השיג שבירה מהירה ושמר על ההגשות שלו בדרך ל-0:3. בהמשך הוא גם הציג טניס משובח והשלים עם שבירה נוספת ל-2:6 בתקווה להמשיך בשינוי המומנטום. ואכן המומנטום של השוויצרי נמשך גם במערכה הבאה. דל פוטרו פשוט לא הסתדר עם ההגשות של פדרר ונראה כבד, בזמן שהשוויצרי ניצל זאת היטב והשלים את המשימה עם ניצחון 0:6 חלק והשניים עברו להכרעה במערכה חמישית.

המומנטום של הפנומן השוויצרי נמשך, והשבירה הבאה הגיעה במשחקון הרביעי שהעלתה אותו ל-1:3 נפלא. לדלפו לא היו תשובות, והוא התקשה לאיים על הסרבים של של פדרר, שטיפס ל-2:5. דל פוטרו נשאר בחיים במשחקון הבא ושמר על ההגשות, אבל המילה האחרונה הייתה של פדרר שסגר את הסיפור והשלים קאמבק הירואי, 3:6 בדרך לחצי הגמר.

נובאק דג'וקוביץ' - ג'ו-וילפריד צונגה 1:6, 7:5, 7:5, 6:7, 1:6

כמה לב ונשמה הפגין הערב נובאק דג'וקוביץ' ברבע הגמר ברולאן גארוס. אחרי הקאמבק המרשים והחזרה מפיגור שתי מערכות מול אנדראס ספי האיטלקי, נראה היה שהמדורג מספר 1 בעולם יעלה עייף למשחק רבע הגמר מול צונגה, אבל נדמה שכוחותיו לא מסתיימים לעולם. דג'וקוביץ' היה עם הגב אל הקיר מספר פעמים במשחק, אבל לרגע לא התייאש, ובזכות הניצחון הוא משווה את הישג השיא שלו ברולאן גארוס, כשהוא מעפיל בפעם הרביעית בקריירה לחצי הגמר בטורניר הפריסאי. בנוסף, העובדה שהוא נחלץ מהפסד סדרה לו הופעה שמינית ברציפות בחצי גמר טורניר גרנד סלאם. פשוט מדהים.

המשחק נפתח בצורה הכי חד צדדית שיכולה להיות. כבר במשחקון הרביעי הסרבי השיג שבירה ראשונה שהעלתה אותו ל-1:3, ובאמצעות שבירה נוספת הוא השאיר את הצרפתי על משחקון אחד. אחרי 21 דקות נולה השלים את המשימה (1:6) בזמן שצונגה נראה רע מאוד, ביצע 15 טעויות (לעומת חמש בלבד של דג'וקוביץ') והיכה רק שני ווינרים.

המומנטום השלילי של צונגה נמשך גם בפתיחת המערכה השנייה כשהצרפתי נשבר כבר במשחקון הראשון, אבל דווקא מהנקודה הזו, הוא החל להעלות את רמת המשחק שלו. במשחקון השמיני הצרפתי המצוין השיג שבירה ראשונה במשחק שכפתה 4:4 והשניים המשיכו לרדוף האחד אחרי השני עד שבמצב של 5:6 לצונגה הוא השיג את השבירה המכרעת וניצח 5:7 אחרי 53 דקות.

שוב המומנטום התהפך במערכה השלישית, כשדג'וקוביץ' השיג שבירה וטיפס ל-1:2, אבל בניגוד לפעמים הקודמות, הצרפתי החזיר מיד בשבירה משלו בדרך ל-2:2. כמו במערכה הקודמת, במצב של 5:5 צונגה ניצח בשני המשחקונים הבאים ועלה ליתרון מערכה עם 5:7 אדיר.

מכאן קיבלנו פשוט מותחן בלתי ייאמן. השניים שמרו על ההגשות שלהם, ובמצב של 2:2 קיבלנו משחקון ארוך שבסיומו צונגה המשיך להגן על ההגשות. השוויון נמשך גם במצב של 4:4, צונגה השיג את המשחקון שלו וכשהוא היה רחוק משחקון אחד מניצחון, היו לו שתי נקודות משחק, אבל נולה עם הרבה לב הציל אותן ואיזן ל-5:5. צונגה המשיך ביכולת המשובחת שלו, עלה ל-5:6, אבל שוב שמט שתי נקודות משחק, והשניים עברו להכרעה בשובר שויוון. צונגה המשיך לבעוט בדלי כשהוביל 2:3, ודג'וקוביץ' לא היה רחוק מלחקות אותו, אבל הוא ניצח 6:8, השלים 6:7 במערכה ושלח את ההכרעה למערכה חמישית.

דג'וקוביץ' פתח בסערה את המערכה המכרעת ומיהר לשבור בדרך ל-0:3. צונגה ניסה לעצור את המומנטום והשיג ניצחון במשחקון ראשון במערכה, אבל נולה היה נפלא בדקות הבאות, השאיר לעצמו את היתרון וגם במשחקון ההגשות הבא של צונגה הוא הצטיין וטיפס ל-1:5. לצרפתי לא היו תשובות ובסופו של דבר הוא נכנע 6:1.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

נשים

ההפתעה הגדולה ביותר של שלב שמינית הגמר הגיעה מכיוונה של דומיניקה ציבולקובה (15), שהעיפה את המדורגת ראשונה ויקטוריה אזרנקה עם אחד המשחקים הגדולים בקריירה שלה. אלא שהמסע המופלא של הסלובקית הקטנה הגיע לסיומו מול סמנתה סטוסור האוסטרלית (6). סטוסור, אלופת ארצות הברית ופינאלסטית הרולאן גארוס ב-2010, נזקקה ל-84 דקות משחק כדי לנצח 4:6, 1:6. ציבולקובה ביצעה 28 שגיאות לא מחויבות ונשברה חמש פעמים בדרך להפסד שני משני המפגשים שלה מול האוסטרלית.

ההדחה המפתיעה של אזנרקה הביאה לכך שעד הגמר, אם וכאשר תזכה להגיע אליו, סטוסור לא תפגוש אף שחקנית עם תואר גרנד סלאם. במילים אחרות: האוסטרלית פייבוריטית מובהקת.

בחצי הגמר סטוסור תשחק נגד שרה אראני (21), שגברה על אנג'ליק קרבר הגרמניה (10) 3:6, 6:7. האיטלקיה ממשיכה להיראות מצוין אחרי שהגיעה מוקדם יותר לרבע הגמר באליפות אוסטרליה והרשימה בשני הסיבובים הקודמים, אז פגשה את אנה איבנוביץ' וסבטלנה קוזנצובה.



טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully