וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג רולאן גארוס: כך, גם אלוהים לא יעצור אותו

4.6.2012 / 22:06

ביכולת הנוכחית, ולאחר שרמס את המדורג 15 בעולם, נראה שנדאל בדרך לשבירת שיאו של בורג. בלוג הרולאן גארוס נפעם

כמו בפלייסטיישן

חברים טובים, רפאל נדאל וחואן מונאקו. שני הטניסאים חולי הכדורגל האלה, משתפים פעולה במשחקי זוגות ב"פרו אבולושן" בפלייסטיישן ומשחקים לרוב מול אנדי מארי ואחד מאנשי הצוות שלו. גם שמינית גמר הרולאן גארוס בין השניים נראתה כמו שני ילדים שמשחקים בפלייסטיישן, כשמונאקו הוא הילד הקטן והצנום יותר, שמבקש מרפא המבוגר ממנו בכמה שנים "תן לי לשחק קצת, לך יש את זה כל הזמן".

חואן מונאקו הוא טניסאי נהדר. הוא מדורג במקום ה-15 בעולם ורק בטורניר רומא האחרון הוא הצליח לגרור את נובאק דג'וקוביץ' לשלוש מערכות. הארגנטינאי בן ה-28 גם נמצא בסך הכל בכושר טוב, זכה מתחילת השנה בשני טורנירים (וינה דל מאר ויוסטון) ובחמישה במהלך כל הקריירה, כולם על חימר. לכאורה, כל מי שמכיר את מונאקו ידע שיש למה לצפות מהמפגש מול נדאל ושזה אמור להיות המבחן הראשון של השור ממאיורקה השנה על החימר בפאריס. אבל כשנדאל נמצא בכושר הזה, ועוד על חימר, גם אלוהים לא יעצור אותו.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
ככה מתנהגים לחבר טוב? נדאל/רויטרס

מונאקו פתח בטירוף מוחלט וניסה להשתלט על קצב העניינים. זה החזיק מעמד משהו כמו שלושה או ארבעה משחקונים, אחריהם המדורג מספר 15 בעולם נראה פשוט אומלל. עם כל משחקון שעבר וכל פעם שהשדר הבריטי הנהדר של יורוספורט מנה את רצף המשחקונים של הספרדי, מונאקו נראה יותר ויותר מסכן, חסר אונים ומעורר רחמים. כל דבר שהוא ניסה לעשות חזר מהצד השני בעוצמה הרבה יותר גבוהה ועם הרבה יותר טופ ספין. מונאקו פשוט פגש את נדאל כמו שהוא מעולם לא היה, אפילו על חימר. 13 שגיאות לא מחויבות, זכייה ב-83 נקודות לעומת 43, זכייה ב-37 מ-61 נקודות על ההגשה של מונאקו ובעיקר הדרך בה זה קרה, מראות שכרגע השור ממאיורקה נמצא בכמה רמות מעל לכל מה שקורה בטורניר, כולל נובאק דג'וקוביץ', רוג'ר פדרר ואנדי מארי.

פשוט מפחיד שנדאל, שחגג אתמול את יום הולדתו ה-26, איבד עד כה בטורניר 19 משחקונים בלבד בארבעה משחקים! מדובר במספר המשחקונים הנמוך ביותר ששחקן איבד ברולאן גארוס עד רבע הגמר מאז גיז'רמו וילאס האגדי ב-1982, שאיבד 16 משחקונים. לשם ההשוואה, בשנה שעברה נדאל איבד 53 משחקונים עד השלב הנוכחי ושיחק ממש לא טוב. איך זה נגמר? עם זכייה בתואר. כמו שזה נראה כרגע, אין הרבה סיכוי שהמדורג מספר שתיים בעולם לא יזכה בתואר השביעי שלו בפאריס וישבור את שיא הזכיות המיתולוגי של ביורן בורג כבר השנה.

חואן מונאקו טניסאי ארגנטינאי. רויטרס
נותר חסר אונים. מונאקו/רויטרס

קאמבק לא חייב להפתיע

ירוסלבה שבדובה הייתה פעם כישרון ענק ומבטיח. הקזחית בת ה-24, שנולדה במוסקבה, הצליחה להגיע לרבע הגמר ברולאן גארוס ב-2010, כשבאותה השנה היא זוכה גם בווימבלדון ובאליפות ארצות הברית בזוגות יחד עם וניה קינג האמריקנית.

או אז הגיעה פציעה ארורה וניתוח בברכה, שעצרו אותה לחלוטין וגרמה לה להידרדר אל מתחת ל-200 הטניסאיות הטובות בעולם. היום הצליחה הקזחית להשלים את הקאמבק המרשים שלה עם עלייה נוספת לרבע הגמר בפאריס, לאחר שעשתה את כל הדרך הארוכה מהמוקדמות עד לרבע הגמר עם קאמבק מול האלופה המכהנת נה לי (7) ו-6:3, 2:6, 0:6 מרשים. אגב, שבדובה עדיין ברבע הגמר גם בזוגות.

הניצחון הזה של שבדובה, שמיררה בבכי מרוב התרגשות אחרי הניצחון על קרלה סוארס נבארו הספרדיה בסיבוב השלישי, נבע הרבה גם מהיכולת האומללה של הסינית, אבל גם מצביע על תופעה נוספת. טניס הנשים, שנמצא בשיפור משמעותי מאוד ברמה בשנתיים האחרונות, עדיין לא בשל לכדי שחקניות שנמצאות בכמה דרגות מעל כולן, סטייל פדרר/נדאל/דג'וקוביץ' ואפילו מארי.

ירוסלבה שבדובה טניסאית קזחסטן. רויטרס
חוזרת לרבע הגמר אחרי שנתיים ופציעה קשה. שבדובה/רויטרס

יחד עם זאת, היום שחקניות שנמצאות במקומות נמוכים יחסית (שבדובה לא דוגמה טובה, כי היא עברה פציעה ארוכה) יודעות לשחק ומשחקות ברמה הרבה יותר גבוהה מבעבר. היום, בניגוד ללפני שנתיים או שלוש, גם שחקנית מהדרג השני כמו קלרה זקאפולובה (44 בעולם), יכולות להגיע לאצטדיון פיליפ שאטרייה ולהתמודד חזק מאוד עם מריה שראפובה, גם בעוצמות וגם בתחכום. מה שלא היה בעבר הלא רחוק כל כך.

ההתפתחות של טניס הנשים חשפה את קרוליין ווזניאקי למשל במערומיה והראתה שכל השחקניות שמדורגות הרבה מתחתיה יודעות לחבוט חזק ממנה ועוברות אותה ברמה. בינתיים, זה עצר אותה במקום התשיעי בעולם אחרי ששהתה במשך שנה וחצי במקום הראשון בעולם. אבל ההתפתחות של טניס הנשים תגרום לעוד הרבה עליות וירידות בדירוג של שחקניות. בסופו של דבר זה יתאזן, ושחקניות רבות ימצאו את עצמן רחוק מאוד מהרמות והיוקרה אליהן התרגלו.

נה לי טניסאית סינית. רויטרס
יום שחור. נה לי/רויטרס

מה נגיד ומה נאמר?

נסתרות הן דרכיו של אנדי מארי. הטניסאי הבריטי, המדורג במקום הרביעי בעולם, יכול להציג טניס של מקום ראשון בעולם ושל 300 בעולם ממש באותו המשחק, לפעמים באותה מערכה. מה מבדיל בין שני מצבי הקיצון? קשה לדעת. מה למשל גרם לו לשחק נורא במשך מערכה שלמה מול גאסקה (ולבצע 12 שגיאות לא מחויבות באותה מערכה ו-11 בזו שלאחריה, לעומת 2 ו-4 באלו שלאחריהן) ואז לחזור ולהציג טניס ענק בדרך ל-6:1, 4:6, 1:6, 2:6, קשה מאוד להסביר. אולי זה שייך יותר לתחום הפסיכולוגיה ופחות לתחום הטניס.

מארי של המערכה השנייה והשלישית יכול וחייב לתת פייט רציני מאוד לדג'וקוביץ' ונדאל גם בשנים הבאות ובדיוק כפי שעשה באוסטרליה השנה, אבל נגדם הוא פשוט לא מסוגל להרשות לעצמו את לוקסוס המערכה הראשונה שלו, כי אי אפשר לרדוף אחריהם לאורך משחק שלם, כפי שעשה מול גאסקה או מול ניימינן בסיבוב השני ולאחר שהפסיד 6:1 במערכה הראשונה וסבל מפציעה בגבו.

ברגעים שהטניס שלו שוטף ואגרסיבי, כמו בשתי המערכות האחרונות מול גאסקה (שחקן מוכשר בטירוף, אבל קצת פריך מנטאלית בעצמו), קשה מאוד לעצור אותו ולראיה 59 ווינרים שהשיג ו-8 אייסים, כשהסרב שלו מפיק נקודות קלות בזו אחר זו ברגעים הקריטיים. הבעיה הכי גדולה של מארי היא שבחצי הגמר הוא אמור להצטלב עם רפאל נדאל וזה כבר בלתי אפשרי.

אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
הניתוח שלו שייך יותר לתחום הפסיכולוגי כנראה. מארי/רויטרס

שתי קטנות

פרר

בדרך לאותו מפגש מיוחל מול נדאל, מארי עוד צריך לעבור משוכה גבוהה מאוד בדמותו של דויד פרר. כמה שהספרדי הוותיק הזה מרשים בכל פעם שהוא עולה למגרש אפשר היה לראות שוב בניצחון הקל של המדורג שישי בעולם ובטורניר 3:6, 2:6, 0:6 על בן ארצו מרסל גרנולר (20). הניצחון הזה היה בית ספר לכמה אגרסיביות מצליח להוציא מעצמו הטניסאי הכי נמוך בטופ העולמי (1.75 מטר) בעזרת עבודת רגליים עילאית, כושר גופני אדיר וחוכמת משחק נדירה. הוא הצליח להשיג 41 ווינרים מול 17 של יריבו וממש לאמלל אותו בדרך לניצחון קל. קצת חבל שהטניסאי והספורטאי הענק הזה ככל הנראה יסיים את הקריירה שלו ללא תואר גרנד סלאם. מה שבטוח שמצפה לנו רבע גמר מרתק מול מארי.

קביטובה

בזמן שכל המדורגות הבכירות הודחו או התקשו מאוד בשמינית הגמר, הרביעית בעולם פטרה קביטובה אפילו לא הספיקה להזיע בדרך ל-2:6, 1:6 קל מאוד על וורוורה לפצ'נקו האמריקנית (61). כרגע, ויחד עם מריה שראפובה וסמנתה סטוסור, אין ספק שקביטובה היא מועמדת בכירה מאוד לזכות בגרנד סלאם השני בקריירה שלה וראשון מאז ווימבלדון אשתקד. כבר הרבה נכתב ודובר על הצ'כית בת ה-22 ועל האלגנטיות והכישרון האדירים שלה, אבל מעט מאוד נכתב על תהליך ההתבגרות שעברה מאז שהייתה ילדה חייכנית עם גשר על השיניים שהדהימה את כל העולם בדרך לזכייה בווימבלדון ועד להתרסקות קלה לאחר מכן והיציאה ממנה. זכייה ברולאן גארוס או שחזור הזכייה באול אינגלנד קלאב יהוו חותמת רשמית ומשמעותית מאוד על התהליך הזה.

פטרה קביטובה טניסאית צ'כית. רויטרס
עברה תהליך התבגרות רציני. קביטובה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully