וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת חוק לקיצור תקופת ההסגר של ספורטאים

החוק קובע שספורטאים צעירים שיודיעו על רצונם לעבור קבוצה במהלך העונה יעשו זאת מבלי להיכנס לתקופת הסגר של שנה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חה"כ רונית תירוש, הקובעת כי "תקופת ההסגר" לשחקן, המבקש לעבור מאגודת ספורט אחת לאגודה אחרת תקוצר לחצי שנה במידה והוא הודיע על כך כי הוא מבקש לעבור במהלך העונה. אם הוא יודיע על כך בתקופת הפגרה, הוא יצטרך לשחק עונה שלמה נוספת באותה קבוצה שבה הוא משחק. יחד עם זאת, תוקן כי די בכך שספורטאים יבוטחו על ידי גוף אחד בלבד לצורך השתתפותם בתחרויות ספורט על מנת לעמוד בדרישות החוק.

הצעת חוק הספורט (תיקון מס' 8), התשע"ב-2012 מתקנת את הסעיפים העוסקים במעבר ספורטאים מקבוצה לקבוצה כך שספורטאים בני 15 עד 17 יוכלו להודיע שברצונם לעבור לאגודת ספורט אחרת. כאמור, אם הם יודיעו על כך בזמן הפגרה, הם יעברו בסיומה של אותה עונה, ואם הם ימסרו את ההודעה במחצית הראשונה של אותה עונה, הם יעברו בסיום אותה עונה לקבוצה שאליה הם ירצו להגיע.

כמו כן, ספורטאים שגילם למעלה מ-17 יוכלו לבקש בפגרה לעבור מאגודת ספורט אחת לאחרת כאשר לצורך המעבר תיקבע תקופת הסגר בתקנון אגודת הספורט ובלבד שלא תעלה על עונה אחת. הצעת החוק קובעת מנגנון הנוגע לזכות המעבר של שחקן מקבוצה לקבוצה, התואמת את מעמד הספורטאי ואת גילו. ההצעה מבטיחה את זכותו הבסיסית של הספורטאי להמשיך לשחק ולהשתכר בקבוצה החדשה אליה עבר, ומאידך קובעת כי הקבוצה המוסרת תתוגמל כספית בהתאם למספר השנים שהשחקן שיחק בה וסכומי הכסף שהושקעו בו כספורטאי בגיל נוער.

חה"כ רונית תירוש: "יש לשמר את זכותו הבסיסית של כל ספורטאי לעבור בחופשיות מקבוצה לקבוצה תוך שמירה על זכותה של הקבוצה המעבירה, ליהנות מפרי עמלה; עמל ההשקעה בהצלחתו של הספורטאי ככישרון צעיר. חוק זה קובע את המנגנונים הברורים לזכותו של השחקן, בהסכמת האיגוד, יוצרת את האיזון הראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully