וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר לוזון: "אין עייפות", לפ: "נצטרך לעשות התאמות"

המתח סביב המשחק המכריע בגמר הפלייאוף בין מכבי להפועל ראשון לציון (ד', 19:45, 5) בשיאו. למכבי יספיק תיקו לחגוג

עונת הכדוריד תגיע ביום רביעי לסיומה עם הקרב הגדול על התואר בין מכבי ראשון לציון להפועל ראשון לציון (19:45, שידור ישיר בערוץ 5). המשחק החמישי בסדרת הגמר מגיע שוב לבית מכבי בשוויון 2:2 בסדרה לאחר שהאדומים סירבו לוותר וכפו משחק חמישי עם ניצחון 27:30 במשחק הרביעי.

לצהובים יש יתרון קל שכן תיקו יספיק להם לזכות באליפות בשל העובדה שהם נהנים מהפרש שערים טוב יותר. אגב, בעונה שעברה יתרון בהפרש השערים סייע להם לזכות באליפות מול אס"א תל אביב. למשחק נותרו כרטיסים אחרונים ליציע מכבי לאחר שהבוקר (שלישי) הועברה מכסה של 150 כרטיסים להפועל ראשון לציון.

אגב, העונה האחרונה שבה סדרת הגמר-יד בין שתי הראשוניות הגיעה למשחק חמישי הייתה ב-2008/9, אז ניצחה כל קבוצה במשחק הראשון אצלה בבית, ובמצב של 1:1 הפועל סחטה תיקו 31:31 במשחק השלישי. מכבי ראשון לציון ניצחה בשני המשחקים הבאים וזכתה באליפות. עונה לפני כן הייתה זו שנת האליפות האחרונה של הפועל – 2007/8. סדרת הגמר-יד נגררה למשחק חמישי לאחר שהיא נפתחה בניצחון של מכבי ראשון לציון, בשוויןו 29:29 במשחק השני בבית האדום, נמשכה בניצחון חוץ 28:29 של הפועל במשחק השלישי, ובעוד אחד דרמטי 27:28 אצלה בבית. המשחק האחרון הסתיים ב-25:25.

מכבי רוצה להעניק מתנה לעופר לוזון

במכבי ראשון לציון היו עסוקים היום במכירת הכרטיסים האחרונים למשחק. כמו הפועל, מכבי תקיים אימון מסכם עם תדריכי וידיאו מהמשחק האחרון. במכבי משוכנעים שאם יציגו את היכולת שאיתה הגיעו במשחק השלישי בסדרה ולמעשה גם הראשון, הם ישמרו על הבית וישלימו זכייה נוספת באליפות. בכך הם ימנעו מהפועל לחגוג אצלם בבית דאבל. במכבי גם רוצים לשמח את הפיבוט עופר לוזון, שיתחתן יום לאחר המשחק המכריע.

"ההכנות הגדולות כבר נעשו לחתונה, נשאר רק ליהנות מהתהליך ואני כרגע מרוכז בלהתעסק במשחק", אומר לוזון. "אני קצת מרחם על אשתי לעתיד, אבל זה הכנה טובה לחיים. זה אני, הכדוריד הוא חלק ממני, אז לא מכיר אחרת. אפילו בחתונה שלי הוא לוקח חלק מאוד משמעותי, ואני מקווה שיהיה הכי שמח".

על המשחק עצמו הוא אומר: "מניסיון, מחר אין עייפות, ולמי שיהיו עצבי ברזל הוא זה שינצח. בשנה שעברה למשל הייתה סדרה מטורפת מול אס"א, ובמשחק האחרון שתי הקבוצות לא תיפקדו ונגמר 18:18. זו הולכת להיות מחר מלחמת עולם. מה שמכריע את הכדוריד אלה ההגנות. הביטחון אצלנו מגיע בהתקפה, אבל ההגנה היא זו שקובעת. הקבוצה שהצליחה להגיע לממוצע שלה בספיגה, היא זו שניצחה בכל המשחקים וזה מה שיקרה מחר".

"היו כאלו שחשבו לכאורה שתהיה חצי סדרה, אבל זו ה-סדרה שבספורט אפשר לבקש. היה לי אתמול סמול-טוק גם עם האנשים מהצד השני, ועל האליפות הזו נאבקות שתי קבוצות מצוינות, ששתיהן לא מוותרות ולראייה התוצאות", אומר יושב ראש מכבי ראשון לציון, יוסי גבע. "המלחמות הפסיכולוגיות עכשיו נחמדות, ואני מקווה שהקבוצה שלי תבוא מחר ותנצח. הביקוש שהיה היום לכרטיסים לא נורמלי, הרבה יותר גדול מההיצע. נשארו לנו כמה עשרות כרטיסים לאוהדים שלנו, אחרי שהפועל רכשה את כל ההקצאה שלהם. אם למישהו היה ספק מי היא בירת הכדוריד של ישראל, הוא קיבל את התשובה באופן נחרץ".

הפועל על סף סיכום עם בויאן בוטוליה

בהפועל ראשון לציון פתחו את היום עם חיוכים, והקבוצה על סף סיכום עם הכוכב הסרבי בויאן בוטוליה על הישארותו לעונה נוספת. בכלל, בקבוצה מעודדים וטוענים שאם יפגינו את ההגנה שהציגו ויקבלו תפוקה משחקנים נוספים, כמו סשה צ'ודונובסקי, יוני רוזנטל ומאריוס לפ שבלטו במשחק האחרון, הם יכולים לעשות את זה, כפי שעשו ברבע גמר הגביע כשניצחו בבית מכבי בדרך לזכייה בגביע המדינה.

יושב ראש הפועל ראשון לציון, דודי פלח: "הסדרה הזו הוכיחה שכל קבוצה יכולה לנצח, ואנחנו כהפועל ראויים למשחק החמישי אחרי עונה נהדרת שכזו. יהיה משחק טוב מחר זה בטוח, וכשמדובר בסדרה של חמישה משחקים ב-12 יום הקטע המנטלי והראש ידברו חזק. זהו, כל מי שחי את הכדוריד באקסטזה, כל מי שאוהב ספורט איכותי, יהיה מחר באולם או בשידור, ואני מקווה שיראה אותנו עושים את זה לבסוף".

הפיבוט של הפועל, האסטוני הבינלאומי מאריוס לפ, סיפר לאתר הקבוצה: "שיחקנו הרבה יותר טוב מאשר במשחק השלישי בסדרה. היינו אגרסיביים ושיחקנו נכון בהגנה. כעת הכל מתנקז למשחק אחד ומכריע. בטווח של פחות מ-48 שעות בין משחק מספר 4 ל-5 אי אפשר לשנות דברים בצורה יוצאת דופן אלא לעשות את ההתאמות ולתת את הכל על המגרש".

כדוריד בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully