וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט: "אבא שלי קבר מחצית מהמשפחה שלו"

עיתונאי של BBC התלווה לישראלי במסע לפולין ושמע ממנו על אביו: "בכל יום הוא ראה גופות חדשות. הוא איבד את האמונה"

רשת BBC הבריטית ערכה כתבה על מאמן הכדורגל הישראלי אברהם גרנט וליוותה אותו במהלך ביקור בפולין. גרנט סיפר לכתב דן ווקר על הילדות שלו בבית של ניצולי שואה.

"מעולם לא שמעתי צרחה כזו", הוא סיפר ל-BBC על יום בו הוא עמד במרפסת ביתו עם חברים כשהיה בן 15, ואביו התעורר בבעתה וישב בוכה במיטתו, "מיהרתי לחדר השינה כדי לראות מה קרה. אמא שלי לא הייתה שם כדי להרגיע אותו באותו מקרה. זו הייתה הפעם הראשונה בה הוא סיפר לי מה קרה בילדות שלו ומדוע הוא צעק מתוך שינה מדי לילה. מאותו יום כל הזמן רציתי לדעת יותר".

גרנט סיפר על אחיו ואחותו של אביו מאיר, שנלקחו ומאז לא נראו יותר: "שניהם מתו באושוויץ. הגרמנים לקחו את שאר המשפחה של אבי ועוד יהודים רבים אחרים לרוסיה. הורידו אותם מהרכבת בקור של מינוס 40 מעלות. הם היו אמורים למות. הם נאלצו לחיות ביער. בכל יום אבא שלי ראה גופות חדשות על הקרקע, הוא היה שם כמעט ארבע שנים".

דודתו של גרנט, שרה, אותה הוא מעולם לא הכיר, מתה בגיל 15 אחרי שאכלה פטריות מורעלות במהלך חיפוש נואש אחרי אוכל. "אבא שלי קבר את אחותו בשתי ידיו", הוא סיפר, "בסופו של דבר הוא חפר קברים לאבא שלו, לאמא שלו ולחמישה בני משפחה נוספים. אתם יכולים לתאר מה עבר לו בראש?".

הכתב ווקר וגרנט נסעו במהלך הביקור בפולין לאושוויץ והמאמן הישראלי סיפר מדוע בחר דווקא ברכבת ולא בטיסה: "זה מסע שהייתי חייב לעשות. בפעם האחרונה שבני משפחה שלי נסעו ברכבת לאושוויץ זה היה אחרת לגמרי. אבי גדל כדתי אורתודוכסי, אבל האמונה שלו אבדה בגלל מה שהוא עבר. אני חושב שקל להבין מדוע. אי אפשר שלא להשתנות כשאתה קובר מחצית מהמשפחה שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully