וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב טומרקין: "הוכחנו שאנחנו מעצמת גב"

28.5.2012 / 16:45

שחייני נבחרת ישראל, כולל 4 המדליסטים מאליפות אירופה, נחתו בארץ והגיעו היישר למסיבת עיתונאים בוועד האולימפי

שחייני נבחרת ישראל נחתו היום (שני) בארץ והמדליסטים מאליפות אירופה בדברצן מיהרו למשרדי הוועד האולימפי, שם ארגנו להם קבלת פנים חגיגית. יעקב טומרקין, שזכה בשתי מדליות ארד במשחי הגב, קיבל מענק של 50 אלף שקלים מהוועד האולימפי כשמאמנו לאוניד קאופמן קיבל מחצית מהסכום. עמית עברי קיבלה 25 אלף שקלים על זכייתה במדליית הארד במשחה ה-100 פרפר לנשים. שני מדליסטים נוספים, יונתן קופלב וגיא ברנע (משחה 50 גב), לא זכו למענקים מהוועד האולימפי מאחר והישגיהם היו במשחה לא אולימפי, אבל הם לא "קופחו" על ידי איגוד השחיה. במהלך מסיבת העיתונאים העניק היו"ר נועם צבי מענק של 25 אלף שקלים למדליסט הזהב ב-50 גב יונתן קופלב ו-12.5 אלף שקלים למדליסט הארד גיא ברנע.

יעקב טומרקין, עמית עברי, גיא ברנע ויונתן קופלב שחיינים ישראלים. קובי אליהו
מגיע להם לחייך. תומרקין, ברנע, קופלב ועברי/קובי אליהו

רגשות מעורבים

יו"ר הוועד האולימפי, צבי ורשביאק, פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "זו הייתה משלחת מוצלחת שכל יום הביאה הישג. מבחינה חברתית זו הייתה אחת התחרויות המוצלחות. כל אחד רצה בשביל כולם וכולם רצו בשביל כל אחד. אולי אין סיכוי למדליות אולימפיות, אבל יש סיכוי לגמרים וגם אפשר לחשוב על ריו 2016 שהיא יותר רחוקה". מנכ"ל הטוטו איציק לארי אמר: "הטוטו החליט להוסיף 1.3 מיליון ש"ח לקרן לעידוד ספורטאים מצטיינים בזכות ההישגים של סוף השבוע".

יו"ר איגוד השחיה נועם צבי: "נכון שאולימפיאדה זה אירוע השיא, אבל מדליית זהב באליפות אירופה זה רגע היסטורי וציון דרך. בסופו של יום, בכל הפרמטרים שאיגוד השחיה הציב לעצמו הוא נמצא בשיא דרכו. אני חושב שזו הנבחרת הכי גדולה והכי טובה שהייתה לנו אי פעם והלוואי ובתחרות הבאה נוכל להגיד את אותו דבר".

מנהל היחידה לספורט הישגי גילי לוסטיג, שליווה את הנבחרת באליפות אירוהפ סיכם: "לאורך כל התחרות המשלחת התנהלה בצורה מופתית ומסודרת. כולם עשו כל מה שהם יכולים כדעי שהשחיינים יממשו את היכולות שלהם. השחיה שמה את עצמה במעמד אחר לגמרי עם חמש מדליות באליפות אירופה. אין מה לדבר על מדליות בלונדון בשחיה, אבל החבר'ה האלה צריכים בהחלט להגיע לחצאי הגמר ולהילחם על גמרים".

עמית עברי, שזכתה במדליית הארד במשחה ה-100 פרפר לנשים: "זה מאוד נחמד להשתתף באליפות אירופה כל כך גדולה ומשמעותית, אני אישית לא הייתי עושה את זה ללא התמיכה של כל החברים שלי. זו רק ההתחלה מבחינתי. עמדתי במטרות שהצבתי לעצמי, המדליה הייתה על הדרך. באתי לעשות קריטריון ועשיתי את זה".

גיא ברנע, שזכה במדליית ארד ב-50 גב אבל עדיין לא קבע קריטריון אולימפי: "אני חוזר ברגשות מעורבים. הבוקר הראשון שלנו היה ממש מלחיץ. היינו 4 שחייני גב שהגיעו בכושר מעולה ונלחמנו על שני מקומות. היה ממש מרגש לעמוד על הפודיום עם יונתן ולשמוע את התקווה, תמיד אני רציתי לעשות את זה אבל יונתן עשה את זה והיה כבוד לעמוד איתו. מבחינת הנבחרת היה תענוג לראות את התוצאות של הצעירים ואיך הם התחרו. היו תנאים מושלמים לכל מה שהיינו צריכים. בסוף השבוע הבא אני אסע עם יונתן וננסה להשיג את הקריטריון בפעם האחרונה".

יונתן קופלב, מדליסט הזהב ב-50 גב: "הייתה לי אכזבה ב-100 גב, אבל גל ואיתי הצליחו להרים אותי ולגרום לי להאמין שאני יכול לעשות משהו גדול ב-50 מטר. המדליה הזאת היא לא רק שלי אלא יש המון עזרה של כל הקבוצה. כל העידוד שהיה בבריכה, אני לא אשכח את ה-50 גב הזה בחיים שלי, במיוחד הרגע שבו נגעתי בקיר. רק לראות את הישראלים ביציע עם הדגל היה מדהים. היה הכי מרגש בעולם לעמוד יחד עם גיא על הפודיום, לא זוכר שהתרגשתי ככה. בסוף השבוע בסלובניה או בברצלונה, זה עדיין לא הוחלט, נתחרה אחד בשני על הקריטריון".

יעקב טומרקין, שזכה בשתי מדליות ארד במשחי הגב: "הוכחנו פעם נוספת שאנחנו מעצמת גב. נהניתי להיות חלק מהקבוצה הנהדרת הזאת. אני רוצה להודות ללאוניד שאני מתאמן איתו כבר 8 שנים בוינגייט ואנחנו מצליחים ביחד".

קפטן הנבחרת, גל נבו, שסיים פעמיים במקום הרביעי במשחי המעורב: "בשבילי היו רגשות מעורבים, לי לא הייתה הכנה מתוקתקת לאליפות. להגיע רביעי היה באמת מרגיז, אבל החוויה הייתה מרגשת גם מבחינת ההישגים, האנשים, הצוות המקצועי. מבחינה קבוצתית הייתה אליפות מושלמת ואני מקווה שנוכל לשחזר את זה בשנים הבאות".

ניתוח ההישגים של השחיינים הישראלים בדברצן

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully