וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סול קמפבל מזהיר: "אל תיסעו ליורו, תחזרו בארון"

בלם נבחרת אנגליה לשעבר יוצא נגד אופ"א, שבחרה דווקא בפולין ואוקראינה מוכות הגזענות לארח את היורו: "טעות חמורה"

בלם נבחרת אנגליה לשעבר סול קמפבל הזהיר אוהדי נבחרת אנגליה לא לנסוע ליורו 2012 מחשש לגילויי גזענות ואלימות. ברחבי הממלכה ישנו חשש מביטחון האוהדים בפולין ובאוקראינה, ומשרד החוץ שלח אזהרת מסע והתריע: "מטיילים ממוצא אסיאתי וקאריבי, ואנשים שמשתייכים למיעוטים שונים, צריכים לנקוט בזהירות יתר במסע".

תיאו וולקוט, אלכס אוקסלייד צ'מברליין וג'ולן לסקוט כבר הודיעו שבני המשפחה שלהם לא יגיעו לטורניר מחשש להתנכלות על רקע גזעי. סול קמפבל הרחיב וטען שאופ"א מלכתחילה לא הייתה צריכה לאשר את קיום הטורניר במדינות האלה.

"תישארו בבית, תראו את המשחקים בטלוויזיה", אמר קמפבל בראיון ל-BBC, "אל תיקחו אפילו את הסיכון... אתם עוד עלולים לחזור הביתה בארון קבורה.

"הבחירה הזאת הייתה מוטעית. היו צריכים להגיד למדינות האלה, שאם הן רוצות לארח את האליפות, הן חייבות לפתור את הבעיות. עד שלא רואים שיפור דרסטי, אסור לתת להם לארח כזה טורניר יוקרתי".

הראיון נעשה במסגרת תוכנית תחקירים של ה-BBC, שחושפת תנועות נאציות ביציעים גם בפולין וגם באוקראינה, שמקניטים שחקנים שחורים וקוראים נגד זרים ויהודים.

אופ"א הגיבה לאענות של קמפבל ואמרה: "אליפות אירופה שמה מדינות באור הזרקורים ומעניקה להן הזדמנות מצוינת להתמודד עם בעיות. חוסר הסובלנות של אופ"א כלפי גזענות היא ידועה ובלתי מתפשרת, ונעשה הכל כדי למנוע מקרים כאלה".

  • עוד באותו נושא:
  • סול קמפבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully