וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחמט: עוד תיקו לגלפנד, הולך לשובר שוויון

למרות פתיחה לא טובה במשחק ה-12, הישראלי התעשת, כפה תיקו על וישוונתאן אנאנד והשניים ייפגשו ביום רביעי לשובר שוויון

לאחר 12 משחקים, התוצאה בין הישראלי בוריס גלפנד וההודי וישוונתאן אנאנד בגמר אליפות העולם בשחמט היא 6:6. המשמעות: השניים ייפגשו ביום רביעי לשובר שוויון, שאחריו יוכרע מי יהיה אלוף העולם.

הברירות של גלפנד במשחק ה-12 והאחרון היו תיקו או הפסד. אנאנד פתח בכלים הלבנים וניצחון נראה כמשימה כבלתי אפשרית. הכלים הלבנים, שהמשחק בהם פותח את ההתמודדות, מעניקים יתרון, משום שברמות הללו בשחמט יש חשיבות לשחקן הפותח. כמו במשחק העשירי, גם הפעם פתח גלפנד את ההתמודדות כשהוא מתלבט רבות לגבי מהלכיו. אנאנד, לעומת זאת, נראה בטוח והגיב במהירות למהלכי יריבו. לאחר שנראה היה שגלפנד מתעשת הוא שוב נתקע, והעסק נראה לא טוב, כשאנאנד צבר מקדמה של כמעט שעה בפער הזמנים ונראה בדרכו לניצחון.

הפער הזה צומצם לאחר שגלפנד הזיז את הרגלי ל-ג4 והקריב את יתרון הרגלי שהיה לו. "הסיטואציה הייתה קשה", אמר גלפנד בסיום והתייחס להזזת הרגלי ל-ג4, "אם הייתי מחכה עוד מהלך, היה מאוחר מדי עבורי".

המהלך הזה אכן היה משמעותי ביותר, משום שהוא קטע את תוכנית המשחק של אנאנד. כאן נאלץ ההודי לחשוב בטרם הסיג את הפרש לאחור, ל-ד2, ומהלך טוב נוסף של גלפנד, שהסיט את הרץ ל-א6, מחק את היתרון של אנאנד לחלוטין. הפרשנים תמימי דעים שההודי, אלוף עולם מ-2007, אינו במיטבו בטורניר, וההוכחה לכך היא התגובות שלו למהלכים הללו של גלפנד, שבהן נמחק יתרון הזמן שלו כמעט לחלוטין עד להכרזה על התיקו.

בעקבות העובדה שלא הושגה הכרעה, השניים יילכו, כאמור, לשובר שוויון שיתקיים ביום רביעי. שובר השוויון ייערך בשיטת "פנדלים" (אנלוגיה שהוטמעה, אגב, על ידי העיתונאים בתחרות), ובו ייערכו ארבעה משחקונים קצרים בני 25 דקות. אם בסיומם לא תושג הכרעה, יילכו גלפנד ואנאנד למשחקונים קצרים עוד יותר, בני חמש דקות כל אחד.

ללוח המהלכים המלא

צפו בראש הממשלה בנימין נתניהו צופה במשחק בשידור חי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully