וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופוביץ' דרש "תתחילו להיות רעים", שחקניו מילאו הוראות

נאום המוטיבציה של פופוביץ', ההצגה של ג'ינובילי, החולשה של הארדן וההגנה על דוראנט. סיכום הניצחון הראשון של סן אנטוניו

ואז הגיע הרבע הרביעי. אוקלהומה סיטי שלטה במשחק, הובילה בבטחה, ההגנה שלה הייתה נהדרת, שחקני הספרס נראו מפוזרים והתקשו לקלוע סלים באולם הביתי שלהם. ואז הגיע הרבע הרביעי. סן אנטוניו הפגיזה הלילה (שני) 39 נקודות ברבע האחרון, לפני שהשלימה ניצחון 19 ברציפות (לא הפסידה מאז ה-11 באפריל) ועלתה ל-0:1 מול הת'אנדר בסדרת גמר המערב אחרי 98:101.

אחרי מחצית ראשונה שבה רשמה 14 איבודים לא אופייניים, ואחרי שנקלעה לפיגור 9 ברבע השלישי, סן אנטוניו פתחה את הרבע האחרון עם ריצת 5:20, כשהיא מפגינה לא רק יעילות התקפית, אלא בעיקר הגנה מצוינת. אז מה הוביל לשינוי? אולי הייתה זאת הדרישה החד משמעית של המאמן גרג פופוביץ', שהורה לשחקניו: "תתחילו להיות מלוכלכים!" (תרגום מילולי ולא מדויק ל-"I want some nasty!". הצעות טובות יותר יתקבלו בשמחה).

שחקני סן אנטוניו ספרס, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן. רויטרס
ברבע האחרון, מישהו היה חייב לקחת פיקוד. ג'ינובילי/רויטרס

"אני אמרתי את זה?", הופתע בסיום פופוביץ' מהמילים שלו שנקלטו על ידי המצלמות, "דברים נאמרים בלהט המשחק. אמרתי לשחקנים שהם חייבים להיות יותר מגעילים, יותר מלוכלכים, לשחק עם יותר פלפל ולקחת את המשחק הזה. המשמעות היא שחייבים לחדור, חייבים להתחיל לקלוע".

וזה אכן קרה. מי שהתנדב למשימה היה מאנו ג'ינובילי, שסיים עם 26 נקודות נהדרות, ובמיוחד ברבע האחרון והמכריע, כשלקח פיקוד וחורר את ההגנה של האורחים עם כמה חדירות. "זה פשוט קרה", הגיב ג'ינובילי בצניעות אופיינית להתעוררות שלו, "אני לא יודע בדיוק איך, בגלל שלא קלעתי ככה כל העונה, אבל זה קרה ואני פשוט שמח".

שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר, קווין דוראנט, מול שחקן סן אנטוניו ספרס, טים דאנקן. רויטרס
למרות 27 הנקודות, מיררו לו את החיים. דוראנט/רויטרס

ההבדל ברבע הרביעי היה גם בתפקוד של טוני פרקר, שפתח את המשחק (הראשון של סן אנטוניו אחרי שבוע) עם כמה איבודים, אבל ברבע האחרון חזר להיות יעיל. גם טיאגו ספליטר (חוץ מאחוזים מחרידים מהעונשין) עזר להתקפה של הספרס להוציא לפועל. היעילות של סן אנטוניו התבטאה בעיקר מתחת לסלים, כשהיא קלעה 50 נקודות בצבע (מול 26 של האורחים). "היינו זהירים מדי לאורך כל המשחק", אמר ג'ינובילי, "היינו צריכים להגיע למצב מסוכן בשביל להתעורר, והתעוררנו".

מנגד, קווין דוראנט סיים את הרבע האחרון ללא סלי שדה. הוא אומנם קלע 6 נקודות, אבל כולן מקו העונשין. "לקחתי זריקות טובות, נתתי כמה מסירות טובות, אבל לצערי, הפסדנו", אמר דוראנט בסיום, אחרי שסטיבן ג'קסון מירר את חייו עם שמירה צמודה ויעילה, ואחרי ששמירות כפולות הוציאו לו את הכדור מהידיים.

שחקן סן אנטוניו ספרס, טים דאנקן, מול שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר, ראסל ווסטברוק. רויטרס
הוא והארדן לא עזרו ממש. ווסטברוק בנפילה מדאיגה/רויטרס

"הם נצמדו אליו", יודע סקוט ברוקס, "הם הזיזו אותו מהעמדה שלו. מבחינה התקפית יש לנו תרגילים שאנחנו חייבים להריץ. אנחנו חייבים ליישם את התוכנית, עם אנרגיות טובות, עם חסימות והתפנות לזריקות טובות. הם פשוט עשו עבודה טובה והזיזו אותנו מהנקודות שבהן רצינו להיות".

דוראנט עוד סיים עם 27 נקודות ו-10 ריבאונדים, אבל הבעיה הייתה היכולת של שני הכוכבים שלצדו. ראסל ווסטברוק חזר להיות מפוזר (רק 7 מ-21 מהשדה, 5 אסיסטים מול 4 איבודים), והאכזבה הגדולה הייתה בעיקר מכיוון ג'יימס הארדן, שאומנם גירד בסוף 19 נקודות, אבל רשם גם הוא 4 איבודים עם 7 מ-17 בלבד מהשדה. "לא הצלחתי לקלוע, כלום לא נכנס", אמר הארדן בסיום, שלא הגיע לקו העונשין אפילו פעם אחת לאורך כל המשחק. "זה השפיע עליי, אני חי על הקו", אמר הארדן, "עוזר לי מאוד להשיג נקודות קלות. במשחק הבא אהיה חייב לתקוף יותר את הסל, ולסיים טוב יותר".

דרק פישר היה אחד מנקודות האור הבודדות באוקלהומה סיטי, והגארד הוותיק סיכם היטב את הדברים. "לא משנה אם הפסדנו בהפרש של נקודה או 20, הפסדנו. אבל זו סדרה ארוכה, וצריך להמשיך לשחק", אמר פישר, "הם הראו הלילה חוסן מנטאלי, כשהצליחו לחזור ולהשיב מלחמה. עכשיו זה התור שלנו".

שחקני סן אנטוניו ספרס, מאנו ג'ינובילי, טוני פארקר. רויטרס
שלושת הטנורים. סן אנטוניו לוהטת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully