וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גווארדיולה: "כבוד לאמן את השחקן הכי טוב שראיתי"

מאמן ברצלונה נפרד עם גביע המלך וכבר מתגעגע לארגנטינאי. פדרו שכבש צמד היה מרוצה: "זו הייתה שנה קשה עבורי"

גמר גביע המלך, שנעל אמש (שישי) את עונת 2011/12 בכדורגל הספרדי, רגע לפני שהנבחרת מסתערת על אליפות אירופה, בניסיון להשיג תואר בינלאומי שלישי ברציפות, סימל וסיכם בצורה מצוינת את תקופתו של פפ גווארדיולה כמאמן ברצלונה. אחרי ארבע שנים, במהלכן הפכה הקבוצה שלו לאחת הגדולות בתולדות המשחק, החליט גווארדיולה לעזוב והניצחון הגדול במשחקו האחרון על הקווים, 0:3 על בילבאו, העניק לו תואר מספר 14 בקריירת האימון וגביע מספר 26 לברצלונה, שמסיימת את העונה המעט מאכזבת שלה עם תואר חשוב ועם חיוך גדול. פדרו (3, 25) וליאונל מסי (20) כבשו וסגרו את הסיפור בזריזות, כשבילבאו נותרת חסרת אונים מול היכולת הגבוהה של הקטאלנים.

צ'אבי שחקן ברצלונה מניף את גביע המלך. רויטרס
עונה קשה הסתיימה בחיוך. צ'אבי מניף את הגביע/רויטרס

בסיום המשחק, התפנה פפ גווארדיולה לחלוק לא מעט שבחים לליאונל מסי, שחתם את העונה עם 73 שערים וסידר למאמן את הזכייה האחרונה בברצלונה. "זה היה כבוד להיות המאמן של השחקן הטוב ביותר שראיתי וכנראה גם אראה בחיי", אמר המאמן. "מסי לימד אותי להיות אפילו יותר תחרותי. היינו זוכים בלעדיו בתארים, אבל לא ב-14 מתוך 19".

למרות העובדה שבארסה הפסידה את האליפות לריאל ואת ליגת האלופות לצ'לסי, גווארדיולה חש שברצלונה של השנה עשתה התקדמות, והוסיף: "מבחינת הכדורגל, זו הייתה השנה הכי טובה. פיתחנו מחשבות חדשות ובעונה הבאה נהיה אפילו טובים יותר". לשאלה האם הוא מרגיש שהוא ביצע שינוי במשחק, הוא הצטנע: "לא המצאתי שום דבר. אני רק חלק מתהליך שהחל לפני ויימשך אחרי. האם זו הקבוצה הכי טובה בהיסטוריה? זה יהיה יומרני לכנות אותנו בצורה הזו. אלה מילים גדולות".

לסיום, גווארדיולה הבהיר כי הוא זקוק למנוחה ארוכה לפני שישוב לאמן, ואמר על כך: "אני עייף, וזו הסיבה מדוע אני עוצר כרגע, אבל אני מרוצה מאוד מה-14 תארים ומאיך שזכינו בהם".

כוכב הערב, פדרו, אמר בסיום: "אני שמח מאוד, כי זו הייתה שנה קשה עבורי. אני מרוצה מהניצחון וגם מהשערים שלי. הגול המהיר בהתחלה נתן לנו יתרון. אחרי השניים הבאים, יכולנו לשחק ברוגע במחצית השנייה. אני נשאר עם החברים שלי, שהם הזיכרונות החיים שיש לי מהתקופה של גווארדיולה".

גם נשיא ברצלונה, סנדרו רוסל, היה מרוצה: "אני חושב שהיינו טובים יותר, השחקנים עשו עבודה טובה וצריך לברך אותם. אני רוצה להחמיא לבילבאו, לערכים שלה ולקהל שלה, כמו גם לקהל שלנו. זה היה אירוע כדורגל שכיף היה לצפות בו. כולם כאן הראו שאפשר לשחק כדורגל בצורה חברית. זה הסיום שהגיע לפפ, הומאז' למאמן הגדול בתולדות ברצלונה. אנחנו מרוצים מהבחירה בטיטו למחליף ומאמינים בו. נחגוג את ארבעת התארים בהם זכינו, אני מחשיב את העונה הזו לטובה מאוד".

חאבייר מסצ'ראנו נפרד ממאמנו, ואמר: "מבחינה אישית אני נרגש מאוד. זה התואר היחיד שהיה חסר לי וזו סיבה נוספת כדי לחגוג. זה מיוחד מכיוון שאנחנו סוגרים מעגל עם פפ, המאמן הכי מצליח של הקבוצה. אנחנו ממשיכים עם טיטו, אדם שמאוד קרוב אלינו".

בצד המאוכזב, אנדוני איראולה הודה לקהל של בילבאו, שלא הפסיק לעודד למרות הפיגור המהיר וההפסד הכואב: "אף אחד לא רוצה להעניק להם תואר יותר מאיתנו, אנחנו חייבים להם בענק, קשה להשיג הזדמנויות כמו זו, אבל צריך להמשיך ולהשתפר, כדי שיום אחד נהיה בצד החוגג. ברסה הייתה הרבה יותר טובה מאיתנו, יש פערים גדולים מאוד בין הקבוצות. פתחנו את המשחק רע ואחרי שספגנו את הראשון, הכל הפך לקשה הרבה יותר".

ברצלונה חוגגת זכייה בגביע המלך. רויטרס
לגזור ולשמור: ברצלונה מודל 2011/12/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully