וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה ליורו: הולנד הפסידה לבולגריה 2:1

הכתומים נכנעו בבית לבולגרים, דנמרק הפסידה 3:1 לברזיל האולימפית וגרמניה הפסידה 5:3 לשוויץ. ספרד ניצחה את סרביה

יורו 2012 ייצא לדרך בעוד שבועיים בדיוק ולנבחרות המשתתפות נותר מעט מאוד זמן להתכונן. חלק לא קטן מהן, יערכו הערב (שבת) את משחקי המבחן הראשונים לקראת הטורניר הגדול, לאחר שהעונה באירופה הגיע לקיצה. גרמניה, אחת המועמדות לזכייה, נראתה עייפה מאוד ומתוסכלת, ונכנעה לשוויץ שהדהימה אותה עם 3:5 מטורף. ספרד האלופה התקשתה אך גברה 0:2 על סרביה. ברזיל האולימפית ניצחה את דנמרק 1:3, ויריבתה ל'בית המוות', הולנד, הפסידה בבית 2:1 לבולגריה.

דנמרק - ברזיל 3:1

דנמרק הוגרלה ל"בית המוות" של יורו 2012 והיא תפגוש שם את פורטוגל, גרמניה והולנד. אם הנבחרת של מורטן אולסן תראה בעוד כשבועיים כפי שהיא נראתה היום בהמבורג נגד הנבחרת האולימפית של ברזיל, היא תיבעט מהטורניר בבושת פנים. חלוץ פורטו, הולק, חגג על האין הגנה של הדנים כדי לכבוש בדקה ה-8 (עם הרבה עזרה מהשוער תומאס סורנסן) ולהשלים צמד בדקה ה-39, ובתווך ניקי זימלינג הבקיע שער עצמי בדקה ה-13 אחרי עוד מבוכה בחלק האחורי האדום. במחצית השנייה דנמרק הראתה כמה ניצוצות בחלק הקדמי וניקלאס בנדטנר צימק בדקה ה-70, אבל לאולסן יש הרבה עבודה על החולייה האחורית.

אגב, במשחק צפה מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו שהגיע מספר שעות קודם לכן מטורקיה. בתקשורת הספרדית טוענים כי הסיבה העיקרית לביקורו של המאמן הפורטוגלי היא כדי לעקוב אחרי היהלום של סאו פאולו, לוקאס מאורה.

שוויץ - גרמניה 3:5

זה לא בדיוק היה השבוע של גרמניה. לאחר שבאיירן מינכן הצליחה להחליק מול צ'לסי בגמר ליגת האלופות, הגיעה הנבחרת המקומית למבחן הראשון שלה לקראת היורו מול יריבתה שכלל לא העפילה לטורניר, ונראתה רע מאוד. אז נכון, הגרמנים היו בסגל חסר מאוד, ללא שחקני באיירן, אבל זה עדיין לא הסבר מספק. השוויצרים פתחו ללא פחד מהנבחרת העדיפה שמולם, ועלו ליתרון בדקה ה-21, כשבארנטה שלח כדור רוחב מצויין לארן דרדיוק שכבש את הראשון. לא חלפו שתי דקות, ולדרדיוק היה צמד, כששוב בארנטה בישל נהדר כשהרים כדור אל חברו לנבחרת וזה נגח היטב מעל השוער. הגרמנים ההמומים ניסו לחזור לעצמם, אבל הצליחו רק לצמק לפני המחצית, כשאוזיל בישל למטס הומלס כדי לקבוע 2:1.

קאמבק? הצחקתם את דרדיוק ובארנטה. הצמד השוויצרי רשמו את השער השלישי שלהם בדקה ה-50, דרדיוק השלים שלושער והאוהדים של שוויץ חגגו ביציעים בבאזל. גרמניה לא הרימה ידיים ושוב התקרבה, עם שער מצמק של אנדרה שרלה בדקה ה-64, כשבעט כדור למרכז השער, וראה את שוערה של שוויץ, בנאליו, נותן לכדור לחמוק מבעד לידיו. שלוש דקות חלפו, ושוב המארחים חגגו, כשהפעם ליכשטיינר זוכה לכבוש. מבול השערים נמשך בדקה ה-72, כשבנאליו שוב טעה והדף לא טוב, ומרקו ראוס כבש בקלות. אלא שאת המילה האחרונה אמרה שוויץ בדקה ה-77: המארחים ביצעו תרגיל נהדר מהכדור החופשי, ציגלר ירה ופגש את הקורה, ועל הריבאונד השתלט אדמיר ממדי וירה את החמישי. לא ייאמן.

ספרד - סרביה 0:2

בשל גמר גביע המלך שנערך אמש, נאלץ ויסנטה דל בוסקה לקיים את משחק ההכנה בשוויץ ללא שחקני ברצלונה ובילבאו, ועל כן קיבלו לא מעט מחליפים דקות משחק מרובות ודי נדירות הערב - ביניהם בנאט אצ'בריה וברונו סוריאנו שפתחו בקישור. רוברטו סולדאדו ואלברו נגרדו פתחו בחוד, ולאחר מחצית ראשונה חלשה ביצע דל בוסקה ארבעה חילופים, וספרד השתפרה. השער הראשון הגיע בדקה ה-64, כשחסוס נבאס סיים מבצע גדול עם הגבהה לרחבה, ואדריאן המחליף נגח יפה פנימה. חלוץ אתלטיקו מדריד המשיך להתעלל בהגנה הסרבית ובדקה ה-74 הוא נתפס ברחבה עלי ידי ברנסילב איבנוביץ', ואת הפנדל בעט פנימה סנטי קסורלה, כדי לקבוע את תוצאת המשחק ולקלקל לסיניסיה מיכאילוביץ' את הופעת הבכורה על הקווים.

הולנד - בולגריה 2:1

האם יכול להיות שכל הנבחרות ב'בית המוות' מתכוננות לתקופה קשה במיוחד דרך הפסדים? ההולנדים, שראו את דנמרק נראית רע בהפסד לברזיל, קיוו לפתוח ברגל ימין את הכנותיהם, בבית מול הבולגרים, אבל רשמו משחק בינוני, ונחלו הפסד דרמטי ברגעי הסיום. הולנד היתה טובה יותר לאורך כל הפתיחה, והרבתה לסכן את שערה של בולגריה, אבל נאלצה להמתין 40 דקות עד שעלתה ליתרון. וסלי סניידר שלח כדור נהדר לרובין ואן פרסי שניצב ברחבה, וזה כבש בקלילות כדי להוריד את נבחרתו ביתרון אל חדרי ההלבשה.

בולגריה חזרה אל הדשא ממוקדת יותר, ובדקה ה-50 מצאה את השיוויון, לאחר שמינב הוכשל ברחבה על ידי ואן דר וארט, ופופוב קבע שיויון מהנקודה הלבנה. עד לסיום המשיכו ההולנדים לחפש את המסגרת אך ללא הועיל, ודווקא כשהיה נדמה ששתי הנבחרות יסתפקו בשייון, הגיע שער הניצחון של האורחים, כשמאנולב סידר למיטסנסקי שכבש בדקה ה-93 והימם את הכתומים.

פורטוגל - מקדוניה 0:0

הפורטוגלים שבעצמם מתכוננים ל"בית המוות", השיגו תוצאה מאכזבת בלייריה וזה המשחק השלישי מארבעת האחרונים שהיא לא כובשת. כריסטיאנו רונאלדו שיחק 73 דקות, אבל לא הצליח למצוא את הרשת. הנבחרת של פאולו בנטו תארח את טורקיה למשחק הכנה אחרון ביום שבת הבא בליסבון ותנסה להרשים יותר.

נורבגיה - אנגליה 1:0

בכורה לא מרשימה, אך בהחלט טובה לרוי הודג'סון כמאמן נבחרת שלושת האריות. אשלי יאנג כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-9, ג'יימס מילנר החמיץ הזדמנות טובה מאוחר יותר ובסיום 0:1. הודג'סון פתח עם אנדי קארול כחלוץ בודד, אבל זה לא בלט. אלכס אוקסלייד צ'מברליין בן ה-18 רשם הופעת בכורה במדים הלאומיים כשהוא נכנס כמחליף בדקה ה-73 במקומו של יאנג.

משחקים נוספים:

פולין - סלובקיה 0:1
לפולין: דמיאן פריקס (30)

אירלנד - בוסניה 0:1
לאירלנד: שיין לונג (78)

יוון - סלובניה 1:1
ליוון: ואסיליס טורוסידיס (8). לסלובניה: יסמין קורטיץ' (87)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully