וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחמט: עוד תיקו לגלפנד מול אנאנד

הישראלי שוב לא ניצל את הכלים הלבנים, והתוצאה בין השניים לפני משחק 12 היא 5.5:5.5. ביום שני גלפנד יפתח בשחור

השחמטאי הישראלי בוריס גלפנד סיים היום (שבת) בתיקו את משחקו ה-11 באליפות העולם במוסקבה, מול האלוף בחמש השנים האחרונות, ההודי וישוונתאן אנאנד. זו הייתה תוצאת התיקו התשיעית ב-11 המפגשים, וכעת עומד המאזן על 5.5:5.5. המשחק ה-12 והאחרון יתקיים ביום שני, כשגלפנד יפתח בשחור וייאלץ להגן. אם לא תושג הכרעה גם בהתמודדות הזו, יתקיים שובר שוויון של משחקונים קצרים, שיכריע מי מהשניים יהיה אלוף.

הדעה הרווחת בין הפרשנים היא שגלפנד ואנאנד מוכנים ליום הכרעה, שיתקיים אם היא לא תושג לאחר 12 משחקים. במשחק הזה תתקיים ביום רביעי סדרת משחקונים קצרים, כשהאנלוגיה לפנדלים בכדורגל ברורה. לפחות על פי המשחק ה-11, נראה היה כי זה אכן המצב. שניהם לא הרבו להסתכן, גלפנד לקח את הזמן בכל מהלך ואנאנד לא נראה מוטרד מדי מהמתקפה הלבנה.

לאחר שבמשחק התשיעי הגיע גלפנד לעמדת יתרון מוקדמת כששיחק עם הלבן, הצליח הפעם אנאנד לגרום ליריבו לחשוב, כשבמסע השמיני העביר את הרץ מג8 לד7. המהלך הזה הפתיע את גלפנד. הוא לקח השתהות ארוכה כדי לקבוע מה יהיה המהלך הבא. בסופו של דבר בחר בהזזת הרגלי ל-א3.

אף על פי שלגלפנד לקח הרבה יותר זמן במסעים הראשונים מלאנאנד, בסופו של דבר הוא יצא מההלם והחל לתקוף, אבל ההודי לא ממש הראה סימנים של כניעה. לאחר 18 מסעים, נראה שהמשחק הולך לתיקו נוסף, תשיעי במספר, לאחר ששני המתחרים הקריבו את המלכות. ההפרש על השעון עשה את שלו, ולאחר 24 מסעים הוכרז על התיקו הנוסף.

האפשרות שגלפנד ינצח במשחק האחרון נראית כרגע לא ריאלית, מכיוון שאנאנד פייבוריט ברור בלבן. עם זאת, על פי שני המשחקים האחרונים של השניים, די נראה שהם כבר מוכנים נפשית לשובר השוויון, כך שלא נתפלא אם נראה במשחק ה-12 תיקו נוסף.

מהלך אחר מהלך על הלוח

גלפנד מול אנאנד - תמונת מצב

משחקים ששוחקו: 11 מתוך 12.

תוצאה: 5.5:5.5 - תשע תוצאות תיקו שמזכות כל משתתף בחצי נקודה וניצחון אחד לכל משתתף, שמזכה אותו בנקודה.

משחקים שנותרו: שני, 28.5 - אנאנד יפתח בלבן.

שובר שיוויון: אם יסתיים הטורניר בתיקו, תוכרע ההתמודדות ביום רביעי בסדרת משחקונים קצרים בני 25 דקות, ואם גם שם לא תושג הכרעה, הם יעברו למשחקונים בני חמש דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully