וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גווארדיולה: "אם קבוצה תפתה אותי, אחזור לאמן"

ליברפול? צ'לסי? פפ גווארדיולה פתוח להצעות. לקראת משחקו האחרון בברצלונה בגמר הגביע מול בילבאו: "שתינו נבוא לתקוף"

רגע לפני משחקו האחרון כמאמן ברצלונה בגמר גביע המלך נגד בילבאו הערב (שישי, 23:00, ספורט1), פפ גווארדיולה התייחס בראיון לעתידה של קבוצתו תחת שרביטו של המאמן הבא, טיטו וילאנובה. כזכור, אחרי שגווארדיולה הודיע על סיום תפקידו בחודש שעבר ההערכות היו שמאמן בילבאו מרסלו ביילסה ימונה לתפקיד, אלא שבסופו של דבר מי שמונה היה עוזרו של גווארדיולה, טיטו וילאנובה.

"טיטו יצליח בקבוצה", אמר גווארדיולה במסיבת העיתונאים לקראת גמר הגביע והוסיף: "אני לא אצטרך לחזור בעוד חצי שנה או משהו כזה". גווארדיולה סיפר על תהליך בחירתו של וילאנובה לתפקיד ואמר: "בנובמבר אכלתי ארחות ערב עם אנדוני זוביזארטה (המנהל הספורטיבי) והוא שאל אותי אם לדעתי טיטו יכול להנהיג את הקבוצה. אמרתי לו שלדעתי יש לו את כל מה שצריך כדי להיות מאמן ברצלונה. במשך חמש שנים טיטו עזר לי להפוך למאמן שאני כיום".

גווארדיולה התייחס גם ליריבה שלו בגמר גביע המלך, אתלטיק בילבאו, ולעובדה שהיא הפסידה 3:0 לאתלטיקו מדריד בגמר הליגה האירופית. "אתלטיק היא קבוצה שתמיד יוצרת מצבים. הם אף פעם לא מוותרים וזה הולך להיות גמר שנצטרך לשרוד מהתחלה ועד הסוף. שתי הקבוצות מגיעות כדי לתקוף, לשחקנים שלהם יש אומץ ויראו את זה על המגרש. אחרי שבועיים של מנוחה, אני מאמין שנראה בבילבאו את הקבוצה מהמשחק נגד מנצ'סטר יונייטד".

בינתיים גווארדיולה התייחס לאפשרות שיעבור לצ'לסי או ליברפול, שתי קבוצות שבאנגליה מדווחים שוב ושוב שמעוניינות במאמן המעוטר. "בחודשים הקרובים אצטרך לטעון את הבטריות שלי", אמר גווארדיולה, "אנוח, ואחכה. אני אהיה מוכן. אם קבוצה תרצה, ואם היא תפתה אותי, אנסה שוב לאמן".

13 תארים, 178 ניצחונות, 635 שערים

גמר הגביע הספרדי יהיה משחקו ה-247 של גווארדיולה בברצלונה, עמה רשם הישגים מופלאים. הוא ניהל 152 משחקי ליגה, 50 משחקי ליגת האלופות, 2 משחקי מוקדמות צ'מפיונס, 30 משחקי גביע המלך, 6 סופר קופה ספרדיים, 4 סופר קופה אירופאיים, 4 משחקים באליפות העולם לקבוצות. המאזן שלו: 178 ניצחונות (99 בבית, 70 בחוץ, 9 במגרשים ניטרליים), 47 תיקו (14 בבית, 33 בחוץ) ו-21 הפסדים בלבד (7 בבית, 13 בחוץ, 1 במגרש ניטרלי). מאזן הגולים: 635 שערי זכות (364 בבית), 181 שערי חובה (רק 76 בבית).

בתקופתו ברצלונה שיחקה מול קבוצות מ-17 מדינות שונות, כשהיריבה אותה פגש הכי הרבה פעמים היא כמובן ריאל מדריד (15 פעמים), מולה רשם תשעה ניצחונות (ורק שני הפסדים). מול אתלטיק בילבאו פפ שיחק עשר פעמים (שמונה בליגה, פעמיים בגביע), במהלכן רשם שמונה ניצחונות, תיקו אחד והפסד אחד. הקורבן הכי גדול של ברצלונה בתקופתו הייתה מלאגה, שהפסידה בכל שמונת המפגשים מול פפ וספגה 29 שערים (ממוצע של כמעט רביעייה למשחק).

התארים בהם זכה גווארדיולה:

2008/09 - אליפות ספרד (ברצלונה 87 נקודות, ריאל מדריד 78 נקודות), גביע המלך (ברצלונה - בילבאו 1:4) וליגת האלופות (ברצלונה - מנצ'סטר יונייטד 0:2).

2009/10 - אליפות ספרד (ברצלונה 99 נקודות, ריאל מדריד 96 נקודות), סופרקופה ספרדי (ברצלונה - אתלטיק בילבאו 1:5), סופרקופה אירופאי (ברצלונה - שחטאר 0:1), אליפות העולם לקבוצות (ברצלונה - אסטודיאנטס 1:2).

2010/11 - אליפות ספרד (ברצלונה 96 נקודות, ריאל מדריד 92 נקודות), סופרקופה ספרדי (ברצלונה - סביליה 3:5), ליגת האלופות (ברצלונה - מנצ'סטר יונייטד 1:3).

2011/12 - סופרקופה ספרדי (ברצלונה - ריאל מדריד 4:5), סופרקופה אירופאי (ברצלונה - פורטו 0:2), אליפות העולם לקבוצות (ברצלונה - סנטוס 0:4).

אינייסטה: "נתן הכל בשביל לחייך בתום 4 השנים האלה"

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully