וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחמט: גלפנד סיים בתיקו את המשחק העשירי

תוצאה טובה לישראלי, שכפה שיוויון על יריבו ו-5:5 במאזן הכללי. שני משחקים נותרו, לכל אחד מהשחקנים פתיחה בלבן

בוריס גלפנד סיום היום (חמישי) בתיקו את המשחק העשירי בהתמודדות עם ההודי וישוונתאן אנאנד על כתר אליפות העולם בשחמט. התוצאה בין השניים היא 5:5, תוצאה טובה לגלפנד ששיחק היום בשחור, לאחר שבהתמודדות אתמול שיחק בלבן, היה ביתרון אך לא הצליח לשבור את ההגנה של יריבו.

זהו תיקו שמיני בעשרת המפגשים בין השניים. אתמול המשימה של גלפנד הפכה להיות סבוכה, לאחר ששלט בלוח, אבל לא הצליח להכניע את אנאנד, שלמרות פתיחה לא חדה התעשת וחזר למשחק. ההתמודדות אתמול הייתה הארוכה ביותר עד כה - 49 מסעים. ההתמודדות הנוכחית כבר הייתה קצרה יותר, והתיקו הוכרז כעבור 25 מסעים ושעתיים וחצי של משחק.

בעקבות התוצאה, שהושגה כשגלפנד פותח בשחור, השתפר מצבו. שני מפגשים נותרו - בשבת וביום שני - כשבראשון שבהם יפתח הישראלי בכלים הלבנים. אם ינצח, תיקו יספיק לו כדי להיות מוכתר ביום שני. אם ההתמודדות בת 12 הסיבובים תסתיים ללא הכרעה, יילכו השניים לשובר שוויון.

הפתיחה של גלפנד הייתה לא שגרתית, כשהעביר במסע החמישי את הרגלי ל-ה5. במסע ה-11 ביצעו השניים חילופי מלכות, שהיו צפויים לאור ההתפתחויות. לאחר 18 מסעים לאנאנד היה יתרון קל, אבל גלפנד נראה נינוח מול המערך של יריבו וכפה תיקו.

שני המשתתפים נשאלו על האפשרות שההתמודדות תוכרע בשובר שוויון - משחקונים זריזים בני חמש דקות, בשיטה שמזכירה פנדלים בכדורגל, כשהשניים מחליפים ביניהם את השליטה בלבן ובשחור. "אל תשכחו, יש עדיין שני משחקים לשחק", אמר אנאנד וגלפנד הוסיף: "אנחנו נשחק בכל שיטה שאיגוד השחמט החליט עליה".

שני השחקנים, חובבי כדורגל, נשאלו האם הם כעת בשלב של המתנה ל"פנדלים" האלה. "אני לא חושב על זה", אמר אנאנד, "אבל אני תמיד משחק כדי להגיע לעמדת ההבקעה הטובה ביותר". גלפנד הוסיף: "אני לא חושב שגם בכדורגל משחקים בשביל השוויון. קבוצות משחקות בשביל לנצח וכך גם אני".

לצפייה במהלכי המשחק

אליפות העולם בשחמט 2012 - תמונת מצב

משחקים ששוחקו: 10 מתוך 12.

תוצאה: 5:5 - שמונה תוצאות תיקו שמזכות כל משתתף בחצי נקודה וניצחון אחד לכל משתתף, שמזכה אותו בנקודה.

משחקים שנותרו: שבת, 26.5 - גלפנד יפתח לבן. שני, 28.5 - אנאנד יפתח בלבן.

שובר שיוויון: אם יסתיים הטורניר בתיקו, תוכרע ההתמודדות בסדרת משחקונים קצרים - אנלוגיה ברורה לפנדלים בכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully