וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסמוס: "הרבה שחקנים פנו אלינו בשביל לשחק בנבחרת"

23.5.2012 / 20:15

מאמן נבחרת ישראל בבייסבול הוצג רשמית והבהיר: "יהיו יותר אמריקאים מישראלים, כי המטרה היא קודם כל לנצח ולעלות"

זהו זה, אחרי שלל השמועות, עכשיו אפשר לברך על המוגמר. בראד אוסמוס יאמן את נבחרת ישראל בבייסבול במוקדמות אליפות העולם, ה"וורלד בייסבול קלאסיק", שייערכו בספטמבר הקרוב בג'ופיטר, פלורידה. כך הודיע היום נשיא איגוד הבייסבול הישראלי חיים כץ, במסיבת עיתונאים רשמית שנערכה בכפר הבפטיסטים בפתח תקוה ובה השתתפו גם יו"ר האיגוד פיטר קורץ וכמובן אוסמוס, שנחת בישראל ביום ראשון והגיע שזוף במיוחד אחרי יום טיולים עם אישתו ליז בים המלח. לאחר דברי פתיחה של כץ, בהם הודה לצוות האימון, שיורכב גם משחקני העבר שון גרין וגייב קפלר (שלצד אימון הנבחרת, גם ישחקו בה, בניגוד לאוסמוס) וסיפר כי שלושתם נרתמו למשימה הלאומית בהתנדבות מלאה, התפנה אוסמוס לשאת דברים.

"הכל התחיל לפני שנה, כשמר כץ יצר איתי קשר דרך סן דייגו פאדרס, שם אני עובד. שון, גייב ואני החלטנו שנהיה מעורבים בדרך כלשהי. הם הבהירו שהם רוצים לשחק, אני הבהרתי שאני לא משחק. החלטנו ששון יהיה מאמן חבטות וגייב גם יאמן, ככה שאני קודמתי להיות המנג'ר...", הוא הוסיף בחיוך, "זה כבוד להיות פה ואני מחכה להתחיל. בתור שחקן עבר ואיש בייסבול, אני נהנה מהבנייה, מהאפשרות לעבור על שחקנים אפשריים, לדבר איתם. יש לי כמה רשימות של שחקנים אפשריים ואני בקשר עם שחקנים מהמייג'ורס ומטה, אפילו עד התיכונים בארצות הברית. אני מחכה לרגע בו הקבוצה תתחיל להתאמן ונתחיל לשחק, בתקווה שנעפיל לאליפות עצמה".

כזכור, חוקי הטורניר מאפשרים לכל שחקן שזכאי לאזרחות במדינה מסוימת לשחק עבור אותה מדינה, גם אם הוא לא מחזיק באזרחות שלה, כך שהשחקנים האמריקאים היהודים יכולים לשחק כמובן בנבחרת ישראל: "זו סיטואציה מוזרה, שאנחנו יכולים לקחת שחקנים מקצוענים מארצות הברית", הודה אוסמוס, "אין הרבה נבחרות שיכולות לעשות זאת. המטרה הבאה של הנבחרת היא להיות אחת מ-12 הנבחרות שמעפילות ישירות לטורניר, בלי צורך במוקדמות. המטרה אחר כך, תהיה לייצר קבוצה רק מישראלים, בלי אמריקאים. אני מקווה שהדור הבא של הילדים, שההורים שלהם כבר משחק בייסבול בארץ, ילכו לשחק". במהלך סיורו בארץ, אוסמוס הגיע לרעננה, לראות את המקום בו מיועד לקום אצטדיון בייסבול חדש. מחר הוא צפוי להיפגש עם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו.

לגבי הסגל הסופי יש התלבטויות רבות, שנובעות בין היתר מהידיעה אותה פירסמנו הבוקר (רביעי), לפיה המשחקים ייערכו בספטמבר, מה שימנע משחקני ה-MLB להשתתף, שכן העונה עדיין תהיה בעיצומה. אוסמוס אמר בנושא: "אני לא יודע מתי הקבוצה תהיה מוכנה, זה תלוי בכל מיני דברים. אני גם לא יודע כמה ישראלים יהיו בה, אבל בכל מקרה יהיו הרבה יותר אמריקאים, כי אנחנו רוצים לנצח. אם נצליח בזירה הבינלאומית, אני בטוח שהבייסבול בישראל ישתפר. בגלל שרוב השחקנים מהמיינורס מסיימים את העונה באמצע ספטמבר, יהיה לנו רק שבוע של מחנה אימונים בפלורידה לפני הטורניר וזהו. לגבי השחקנים, אני לא צריך לשכנע אותם. מי שרוצה יבוא ובכל מקרה הרבה יותר שחקנים פנו אלינו בבקשה להיות חלק, מאשר אנחנו פנינו אליהם".

לגבי השחקנים הישראלים האפשריים, קורץ מנה מספר שמות: "אלון לישמן משחק פיצ'ר בסייפרס קולג' בארצות הברית, שלמה ליפץ מגיש בליגה חצי מקצוענית בניו יורק ונמצא בכושר, הוא משחק פעמיים או שלוש בשבוע. אורן גל הוא שחקן בסיס שני שמשחק בקנדה. כולם יבואו למחנה האימון, ננסה להביא כמה שיותר שחקנים לשם, גם 4-5 שחקנים מהארץ, כדי שיוכלו להתאמן עם האמריקאים במשך השבוע הזה, זה ייתן להם ניסיון".

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully