וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: כוכבי ה-MLB לא ישחקו בנבחרת ישראל

23.5.2012 / 10:55

מאמן נבחרת ישראל בראד אוסמוס הפתיע בראיון: "הקדימו את קדם אליפות העולם לספטמבר, שחקני ה-MLB לא יוכלו להגיע"

בייסבול בישראל, יש דבר כזה? מסתבר שכן, והענף אפילו צובר תאוצה. נבחרת ישראל מעלה בימים אלו הילוך בהכנותיה למוקדמות אליפות העולם, שמוכרים כיום בתור ה"וורלד בייסבול קלאסיק". האליפות עצמה תיערך ב-2013 והאלופה יפן תנסה להגן על התואר בו זכתה בפעמיים הקודמות, 2006 ו-2009. ישראל מצידה, נהנית מהחוק הקובע כי באליפות, שחקנים הזכאים לאזרחות במדינה מסוימת, רשאים לייצג את אותה מדינה, גם במידה שהם לא באמת מחזיקים באזרחות כזו. המשמעות היא כמובן שכל שחקני הבייסבול היהודים יכולים לייצג את המדינה וכך נקראו לדגל שלושה כוכבי עבר מה-MLB.

שחקני העבר שון גרין, גייב קפלר ובראד אוסמוס יקחו חלק במשימה הלאומית הקרובה, שיכולה להציב את ישראל על מפת הבייסבול העולמית. אוסמוס שיחק כתופס במשך 18 עונות בליגה, כולל בחירה אחת לאולסטאר, שלוש זכיות בכפפת הזהב והגעה עם יוסטון אסטרוס לוורלד סירייס של 2005. בימים האחרונים התבשרנו שהוא יהיה מאמן הנבחרת. "אני המנג'ר", הוא מספר, "זה כולל את אימון הקבוצה במשחק, את הרכבתה ובחירת השחקנים וגם ההחלטה מי ישחק איפה וכו'. לא אשחק, אני זקן מדי, אבל גרין וקפלר יאמנו והם גם ישחקו. גייב יהיה באאוטפילד, שון יהיה ה-DH".

בראד אוסמוס מאמן נבחרת ישראל בייסבול. קובי אליהו
עבר עשיר ב-MLB. בראד אוסמוס, מאמן נבחרת ישראל במוקדמות אליפות העולם בבייסבול/קובי אליהו

אז כוכבי עבר יש לנו, אבל מה קורה עם כוכבי ההווה היהודים של ה-MLB? כזכור, לפני כשנה, שוחח יובל קליין עם איאן קינסלר, שאמר בזמנו כי הוא ישמח לשחק במדי הנבחרת. אלא שכאשר שאלנו את אוסמוס האם יצר קשר עם קינסלר ושחקנים יהודים אחרים כדוגמת ריאן ברון או קווין יוקיליס, הוא הפתיע: "לפני כמה ימים בלבד גילינו שהטורניר הוקדם מנובמבר לספטמבר. זה אומר שהוא ישוחק מעט לפני סיום העונה במייג'ורס ולכן השחקנים מה-MLB לא יוכלו להגיע". גורמים בנבחרת ידעו להסביר שהסיבה להקדמה היא הכוונה למשוך את שחקני המיינורס של כל הנבחרות השונות, שמסיימים את העונה באמצע ספטמבר. כמובן שעבור ישראל, שבנתה דווקא על שחקני המייג'ורס, מדובר במכה כואבת. יחד עם זאת, ייתכן כי שחקנים שיסיימו את העונה ולא יגיעו לפלייאוף ה-MLB, יטלו חלק בנבחרת למרות הכל. "יש לנו מספר מועמדים מהמיינור ליג. אני עדיין מצפה שתהיה נבחרת טובה, עם שחקנים אמריקאים מקצוענים ושחקנים ישראלים", מבטיח אוסמוס.

המשחקים אם כך, ייערכו בספטמבר, בפלורידה. אוסמוס לא נשמע מאוכזב במיוחד מהמיקום שנבחר: "זו לא הייתה בחירה שלנו. יש ארבעה מגרשים בהם משחקים בעולם, לא ידענו איפה נשחק ובסוף שיבצו אותנו בארצות הברית. זה טוב בצורה מסוימת, כי יהיה יותר קל להביא שחקנים אמריקאים לשם מאשר למקומות אחרים. לגבי ההמשך, יש דיבורים על בניית אצטדיון בסגנון אלו של המיינור ליג בישראל ואז אפשר יהיה לארח מעמדים כאלה גם כאן. אני מקווה שבעוד ארבע שנים נוכל לשחק כאן, במוקדמות של האליפות הבאה. אני איש בייסבול, לא משנה לי אם קבעו את הטורניר לארצות הברית או אם הוא היה מתקיים בישראל, הייתי בא בכל מקרה. המטרה היא לעבור את המוקדמות ואז נראה מה יהיה באליפות".

איאן קינסלר שחקן טקסס ריינג'רס. Ted Warren, AP
הוא היה רוצה להגיע, אבל לא יוכל. איאן קינסלר/AP, Ted Warren

זו אינה הפעם הראשונה בה מנסים להרים את ענף הבייסבול בארץ הקודש. ב-2007 נפתחה ליגה בת שש קבוצות, בהשקעה לא קטנה, אולם היא קרסה מיד בסיום העונה הראשונה בשל חוסר עניין וניהול בעייתי. אם כן, מה יכול לגרום לדברים להראות אחרת הפעם? "אנחנו לא מנסים להקים ליגה, אלא כרגע רק לקחת את ההזדמנות הזו ולייצר שוב עניין, בצורה נכונה ומוצלחת יותר מ-2007", טוען המאמן, שמסמן מטרות אחרות לגמרי, "בארצות הברית, ליהודים יש קשר חזק לבייסבול, בעיקר בערים הגדולות. אני לא מצפה שכל הישראלים יאהבו פתאום בייסבול, אבל אני מקווה שזה יחזק את הקשר שכבר קיים, בין היהודים בארצות הברית לישראל.

בניגוד לגרין, שבמשך שנים היה סמל יהודי בליגה, צם ביום כיפור והחמיץ משחקים בשל כך, אוסמוס אומנם לא הסתיר מעולם את היותו יהודי, אולם גם לא הוביל את הקול הזה בליגה. אז מה גרם לו בגיל 43 להחליט להיות חלק מנבחרת ישראל? הוא מחלק את התשובה לשני חלקים: "רציתי לחלוק כבוד לסבא ולאימא שלי, שהם הצד היהודי במשפחה שלי. הם גידלו אותי לאהוב בייסבול. חוץ מזה, כשחקן בליגה, כבר בשלב מוקדם בקריירה, התחלתי לראות הרבה ילדים קטנים שזיהו אותי והתייחסו אליי כגיבור, כי הייתי יהודי. זה גורם לך לתחושת אחריות. אני רוצה לתת משהו לקהילה הזו ולנסות להביא את הבייסבול לישראל".

אמנם, אוסמוס הגיע לארץ בשביל להיוועד עם אנשי איגוד הבייסבול, אבל בביקורו הראשון בישראל, הוא נשמע כמו תייר נלהב: "הייתי בעיר העתיקה בירושלים, טיילתי המון. מדהים לראות את זה ולהיות חלק מזה. הכל גורם לך להתחבר ברמה ההיסטורית לדברים. זה היה מלא השראה, לא ראיתי דבר כזה בחיים ולא יכולתי להפסיק לצלם".

לשיא הקריירה שלו הגיע כאמור אוסמוס, כששיחק כתופס ביוסטון, בין 2001 ל-2008. היום הוא עובד עם סן דייגו וביקשנו לשמוע את דעתו על הליגה ובין היתר על ג'ייסון קסטרו הצעיר, שמסומן כיורש שלו וכתופס העתיד של האסטרוס: "נפגשתי איתו, הוא בחור נחמד. אני לא יודע עליו יותר מדי, חוץ ממה שאנשים ביוסטון אמרו לי. יש ביוסטון עכשיו שינויים גדולים, עם בעלים ומנג'ר חדש, אז לצערי אני לא כל כך בקשר איתם. למרות זאת, אחרי הרבה שנים בקבוצה והגעה לוורלד סירייס, הם קרובים לליבי. כעוזר מיוחד של מנג'ר הפאדרס, אני מאוד מעורב במשחק ומכיר טוב גם את המיינורס וגם את המייג'ורס". למרות זאת, על אלופה הוא לא מוכן להתחייב: "הייתי רוצה להגיד הפאדרס, אבל אנחנו די מתקשים. בייסבול הוא לא כמו פוטבול או כדורסל, קשה לדעת. מגיש אחד אדיר יכול לשנות קבוצה בינונית. אני לא יכול להמר על קבוצה אחת. פשוט תרשום פאדרס...", הוא חותם בחיוך.

שחקני נבחרת ישראל בבייסבול. נמרוד סונדרס
במיאמי או בישראל - שרק יהיה לחבר'ה בהצלחה. שחקני נבחרת ישראל/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully