וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיויוד בלו: "בשביל הרגע הזה עבדנו כל העונה"

מכבי ת"א מוכנה לגמר הפיינל פור (21:00, ספ' 5). בלאט: "לא נעים לחשוב שבלו לא ימשיך". טפירו: "רחוק 40 דקות מאליפות"

קובי אליהו

גמר הפיינל פור של עונת 2011/12 ייערך מחר (חמישי, 21:00, ספורט 5 וספורט5 HD) בהיכל נוקיה, כשמכבי תל אביב תפגוש את מכבי אשדוד המפתיעה. הקבוצה של דיוויד בלאט מגיעה למשחק אחרי שטיילה בחצי הגמר מול הפועל חולון, ויודעת שניצחון יקנה לה תואר רביעי העונה, אחרי שזכתה כבר בגביע המדינה, בליגה האדריאטית ובגביע צ'אנס. מנגד, הקבוצה מעיר הנמל, שניצחה את מכבי ראשון לציון בחצי הגמר, תנסה להמשיך ולהדהים את הליגה ולספק את אחת הסנסציות הגדולות ביותר בתולדות הכדורסל הישראלי. כשדרור חג'ג' הותיק נמצא בספק למשחק בשל קלקול קיבה.

במשחק על המקום השלישי ייפגשו שתי המאכזבות של שלב חצי הגמר, מכבי ראשון לציון והפועל חולון (18:00, ספורט 5).

קפטן מכבי אשדוד מאיר טפירו (שמאל), מאמן מכבי אשדוד עופר ברקוביץ', מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט, שחקן מכבי תל אביב דיוויד בלו. קובי אליהו
המאני טיים הגיע. בלו, בלאט, ברקוביץ' וטפירו עם הצלחת/קובי אליהו

היסטוריה ומספרים

* מכבי אשדוד היא אחת משתי קבוצות ישראליות שהצליחו לנצח העונה ביד אליהו. זה קרה בסוף חודש ינואר, עם 73:78 גדול, הרבה בזכות 30 נקודות של ג'וש דאנקן – שיא קריירה לשחקן בישראל. אגב, הקבוצה האחרת שניצחה בהיכל נוקיה היא הפועל ירושלים.

* בסגל של מכבי אשדוד יש רק שחקן אחד שזכה באליפות – דרור חג'ג', שעשה זאת כשחקן מכבי תל אביב. מנגד, הסגל הבכיר של מכבי תל אביב כולל רק שלושה שחקנים שלא זכו באליפות – יוגב אוחיון, קית' לנגפורד ושון ג'יימס.

* דיוויד בלאט מעולם לא הפסיד משחק פלייאוף או פיינל פור כמאמן מכבי תל אביב.

* מאיר טפירו עולה מחר לגמר סל החמישי בקריירה שלו, לאחר שהפסיד את הארבעה הקודמים – שלושה במדי הפועל ירושלים, ופעם נוספת במדי הפועל אילת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הכנות ושאר ירקות: מכבי תל אביב

הניצחון הקליל על הפועל חולון אפשר למאמן דיוויד בלאט לתת מנוחה לכמה מהשחקנים המובילים שלו בדקות הסיום ולהעניק לצעירים עידן זלמנסון וארד הררי מספר דקות משחק. במכבי לא מצפים למשחק קל, במיוחד לאור אותו הפסד לאשדוד בסיבוב השני, וצפו בקלטת המשחק בתקווה לתקן את הטעויות שנעשו אז. למרות מחאת האוהדים, הצפי הוא שכ-4,000 צהובים יהיו במעמד הגמר.

"בצורה בה שיחקנו אתמול, אין ספק שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה גם באירופה", אמר דיוויד בלאט. "אבל מה שהיה אתמול לא מבטיח כלום לגבי הגמר, רק מצביע על היכולת של הקבוצה שלנו מבחינת כדורסל ואישיות. זה דבר שעשינו הרבה בעונה הכל כך ארוכה הזו. אשדוד עשתה את הדרך הכי יפה לכאן, אחרי שסיימה במקום השביעי. עופר ומאיר וכל העיר נרתמו למשהו יפה מאוד בנוף הכדורסל שלנו. הגמר הוא משחק מיוחד מאוד. זה משחק אחד וזה עושה את זה עוד יותר קשה לשתי הקבוצות, אנחנו נבוא מוכנים".

על השמועות לגבי העונה הבאה ואפשרות עזיבתם של חלק מהשחקנים, ביניהם דייויד בלו, ריצ'רד הנדריקס וקית' לנגפורד, אמר המאמן הצהוב: "נכון להיום לא בטוח מי יישאר איתנו ומי יעזוב. כרגע יש אי ודאות. יש שחקנים בלי חוזים כמו בלו, לנגפורד והנדריקס. המחשבה שבלו לא יהיה פה היא לא מחשבה נעימה. אני הבאתי אותו למכבי תל אביב בעבר, הוא יקר לי כאדם וכשחקן ואני רוצה לראות אותו ממשיך. אבל ניתן לו את הזמן ונראה מה יהיה הלאה".

דייויד בלו, לו זה עשוי להיות משחק פרידה ממכבי תל אביב, אמר: "חשוב מאוד מבחינתנו לזכות באליפות. זו היתה עונה ארוכה מאוד בשבילנו ובשביל זה עבדנו כל השנה. למכבי כארגון וכמועדון זה חשוב מאוד. הרקורד שלנו מדבר בשם עצמו, לא השגנו את כל המטרות שלנו העונה, גם לא ברמה האישית וגם לא ברמה הקבוצתית. העובדה שבחרו רק שחקן אחד שלנו לחמישיית העונה לא אומרת כלום, מעניין אותנו רק הזכייה בגמר".

ליאור אליהו אמר: "עד עכשיו עשינו עונה מדהימה. מגיע לנו להיות במעמד הזה ולזכות אם הפסדנו רק פעמיים לאורך העונה. אשדוד קבוצה מצוינת שיכולה לנצח פה, ונבוא מוכנים. באנו מאוד מפוקסים אתמול, קצת חששתי בגלל ההפסקה של 12 יום כי לא היה לנו דבר כזה, אבל עשינו אימונים טובים וגם למשחק מחר נגיע כמו שצריך.כולנו מבינים מה החשיבות של אליפות במכבי ואנחנו צריכים לעשות את זה".

הכנות ושאר ירקות: מכבי אשדוד

הניצחון הגדול על מכבי ראשון לציון קירב את מכבי אשדוד מרחק 40 דקות מההישג הגדול ביותר בתולדות הכדורסל הישראלי. ההתרגשות באשדוד הורגשה במהלך היום, כשלא מעט אנשים שלא היו בחצי הגמר ניסו לרכוש כרטיסים דרך משרדי הכרטיסים והקבוצות שהודחו, אך לא בהצלחה גדולה. עיריית אשדוד רכשה כ-400 כרטיסים נוספים ותעמיד 20 אוטובוסים לטובת בני נוער מהעיר שרוצים להגיע למשחק. אגב, בבוקר המשחק ייערך סיור קבלנים באולם הקריה, לאחר שהוצא מכרז להגדלת האולם ב-1000 מקומות נוספים. בניית היציע הנוסף צפויה להתחיל בחודש אוגוסט, ולהסתיים לקראת חודש יוני 2013.

בקבוצה יידעו רק לקראת פתיחת ההתמודדות האם דרור חג'ג', שפספס את חצי הגמר בשל קלקול קיבה, יוכל להשתתף בגמר. חג'ג' פונה לבית החולים אתמול בלילה שם קיבל נוזלים ומצבו השתפר.

"אין עלינו לחץ", אמר עופר ברקוביץ' במסיבת העיתונאים. "באנו לפיינל פור בתחושה שאין לנו מה להפסיד. מיותר לציין ולדבר על האיכויות והיתרונות של מכבי, בטח כשהמשחק ביד אליהו. אנחנו באים כדי לתת הכל. הקבוצה עשתה כברת דרך ארוכה ויפה. אנחנו נהנים מאוד לשחק ביחד ואני מקווה שגם בערב כזה נוכל לתת עוד ערב יפה. אני מקווה לטוב".

מאיר טפירו נשמע נרגש במיוחד: "תמיד אני רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר ולקחת הכל. אנחנו מרחק 40 דקות ומכבי תל אביב מזכייה באליפות. ברמה האישית, השאיפה היא תמיד לתת 120 אחוז ואני מקווה שנוכל ליהנות מהיום האחרון של העונה. זו הייתה עונה קסומה בשבילנו, ואני מקווה שנסיים את העונה בצורה יפה". טפירו נשאל האם רצים לו בראש זכרונות מהגמר העצוב ב-2007: "לא. אנחנו מסתכלים רק על ההווה. זו זכות להיות ברמה הזו בגיל שלי". הרכז הוותיק אף פרגן למאמנו, עופר ברקוביץ', כשאמר: "יש לי את הכבוד לעבוד איתו וזה כיף. מגיע לו שאפו ענק".

רובי בוסטיין, שהצטיין בחצי הגמר, אמר באימון: "ננסה לשחק חזק, להתחרות ולקוות לטוב. ראיתי את המשחק של מכבי מול חולון וללא ספק יהיה מאוד קשה, נצטרך להגיע עם הגנה חזקה ולהתרכז בדברים הטובים שאנחנו מסוגלים לעשות".

דניאל גור אריה הוסיף: "אנחנו מגיעים קטנים גם לגמר למשחק מול אחת הקבוצות הטובות באירופה וננסה להשיג את המקסימום נגדם, יהיה קשה, זה בטוח. למכבי אמנם יש רק שמונה שחקנים, אבל כל השמונה הם מהטובים באירופה".

שחקן מפתח: דייויד בלו

אולי במשחקו האחרון במדי מכבי תל אביב, הפורוורד בן ה-33 הוא האיש שיכול להפוך את המשחק של הצהובים לקל מאוד. מכבי אשדוד היא קבוצה שמשחקת איזורית מתואמת, אך כזו שמאפשרת לקלעים להגיע לזריקות טובות. במכבי יודעים שכמה שלשות של בלו יפתחו את ההגנה של אשדוד, יגרמו למומנטום ומשם הקבוצה של עופר ברקוביץ' כבר תתקשה לחזור. אם בלו לא יהיה בשיאו, אשדוד עוד עשויה להפוך את משחק הגמר למעניין מאוד.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully