וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריימונאס שישקאוסקס פרש מכדורסל

כוכב צסק"א מוסקבה ונבחרת ליטא תולה את הנעליים בגיל 33 אחרי קריירה מפוארת ושלל תארים: "הרגשתי שצריך להפסיק"

אחד השחקנים הגדולים בתולדות היורוליג, ריימונאס שישקאוסקס, הודיע היום (שני) על פרישה מכדורסל בגיל 33. הגארד/פורוורד הליטאי הנהדר קיבל את ההחלטה יומיים אחרי שסייע לצסק"א מוסקבה לזכות באליפות עשירית ברציפות ברוסיה, וכשבוע אחרי ההפסד הטראומתי בגמר הפיינל פור לאולימפיאקוס. "זו לא היתה החלטה פתאומית", אמר שישקאוסקס לאתר הרשמי של הקבוצה. "החלטתי בערך באמצע העונה. זה לא קשור לשום דבר ספציפי, פשוט הרגשתי שאני צריך להפסיק".

אחרי שש עונות טובות בריטאס וילנה, עזב הצלף הליטאי את מולדתו וחתם בעונת 2004/05 בבנטון טרויזו, בשורותיה העביר שנתיים וסייע לה לזכות בגביע ובאליפות איטליה. לאחר מכן עזב לעונה אחת בפנאתינייקוס (2006/07), במהלכה נבחר בפעם הראשונה מתוך ארבע לחמישיית העונה של היורוליג, לפני שנחת במוסקבה בקיץ 2012, ושם בילה את שארית הקריירה המקצוענית שלו.

"אלוהים הוליך אותי להרבה הישגים למרות שהתחלתי לשחק כדורסל מאוחר", אמר השחקן הנהדר בהודעת הפרישה שלו. "שמחתי לשחק עבור כמה קבוצות גדולות ולזכות בתארים. אני שמח שאני יכול לפרוש כשחקן משמעותי, ועוד אחרי ששיחקתי בקבוצה ובמועדון כל כך גדול כמו צסק"א מוסקבה".

בסך הכל, ארון התארים של שישקאוסקס כולל שתי זכיות ביורוליג, אחת עם פנאתינייקוס (2006) ואחת עם צסק"א (2007), ושלל תארים מקומיים. כמו כן, נבחר השחקן ל-MVP של היורוליג בעונת 2008 ואף נכלל בחמישיית העשור של המפעל מ-2001 ועד 2010. עם נבחרת ליטא זכה במדליית ארד באולימפיאדת 2000, זהב באליפות אירופה 2003 וארד באליפות אירופה ב-2007. ממוצעי הקריירה של ביורוליג עומדים על 12.3 נקודות (56% ל-2, 42% ל-3), 3 ריבאונדים ו-1.7 אסיסטים למשחק.

נשיא צסק"א אנדרי ואטונין נפרד מאחד הכוכבים הגדולים ביותר של המועדון בשנים האחרונות: "ריימונאס תמיד היה האיש עליו היינו יכולים לסמוך, על הפרקט ומחוצה לו. הנסיון שלו, היכולות והחכמה היו חלק גדול מאוד מההצלחה שלנו. הוא הוכיח שוב ושוב שהוא מסוגל לעשות הכל על הפרקט".

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully