וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: נבחרות השליחים ינסו להתקרב לאליפות אירופה

ביום רביעי תתקיים בהדר יוסף תחרות בהשתתפות נבחרות אורחות מפולין, גאורגיה וקפריסין, במטרה לשפר את הדירוג

פרוייקט השליחים של איגוד האתלטיקה יקבל ביום רביעי תשובה ראשונית וחלקית לגבי יכולתן של הנבחרות הישראליות להיכנס לרשימת 16 התוצאות הטובות ביבשת לקביעת הקריטריון לאליפות אירופה שתתקיים בחודש הבא בפינלנד. למעשה, בגלל שנבחרות השליחים של פינלנד, המארחת, חלשות יחסית במקצועות הללו ורחוקות מהטופ 16, אבל יהנו מהכרטיס החופשי כמארחות, המשימה הופכת לקשה בהרבה – כניסה לטופ 15.

תקנון קביעת הקריטריון קובע שהתוצאה הדרושה הנה ממוצע שתי התוצאות המצטברות הטובות ביותר בתחרות בה השתתפו לפחות שלוש נבחרות לאומיות. הנבחרות הישראליות שיצאו לדרכן רק השנה נמצאות בפיגור לא קטן אחרי הנבחרות שהחלו לצבור את תוצאותיהן כבר בשנה שעברה. למעשה הנבחרת הישראלית קיימה עד כה תחרות מבחן פנימית אחת בלבד בתחילת מאי, בה התחרו הנבחרות הראשונות נגד המחליפים. רביעיית ה-400 שכללה את עמית כהן, ראובן מג'ולה, יורי שפסאי ודונלד סנפורד קבעה 3:10.57 ד', תוצאה שמדרגת אותה אמנם במקום החמישי באירופה השנה (מתוך חמש נבחרות שכבר קיימו תחרות רשמית השנה), אולם, כאמור, מכיוון שחלון הזמנים לקביעת הקריטריון החל כבר בשנה שעברה, הנבחרת הישראלית טרם צברה, ואילו בדירוג הנבחרות לאליפות אירופה בהלסינקי כבר נבחרות רבות נמצאות בתחרות ל-15 הבכירות. נכון להיום נבחרת הולנד מדורגת במקום ה-16 עם זמן מצטבר של 6:18.51 (ממוצע של 3:09.25) ולטביה במקום ה-15 עם 6:17.13 (ממוצע 3:08.57). כדי להתברג בין 15 הראשונות הישראלים צריכים שתי ריצות בממוצע זמנים של 3:08.

בריצת השליחים הקצרה המצב קשה יותר. שבדיה מדורגת 15 עם זמן מצטבר של 80.39 שנ' (ממוצע של 40.20). על מנת להבטיח כמעט בוודאות את הקריטריון הנבחרת זקוקה לריצות בזמן ממוצע של 39.90. בתחרות בתחילת מאי השיגה נבחרת השליחים הראשונה של ה-4X100 מ' תוצאה של 40.57, אבל חשוב לזכור שבריצת השליחים הקצרה קיימת חשיבות עליונה לטכניקת העברת המקל.

היעד שקבע מאמן הנבחרות, מני פלד, ליום רביעי הוא 3:08.80 דק' עבור ה-4X400 ו-40.20 שנ' ב-4X100, תוצאות שיקרבו את הנבחרות לאזור המלחמה. אם הדבר אכן יקרה, חברי הנבחרת יצטרכו להשיג שתי ריצות נוספות וטובות יותר באירופה בתקופה הקרובה.

נבחרת פולין שכבר הבטיחה מקומה בהלסינקי (וכנראה גם בלונדון) תגיע ארצה עם עם רצי השליחים עד גיל 22, אולם מבחינה איכותית היא לא נחותה מהנבחרת הישראלית הלאומית, ואולי אף טובה ממנה. נבחרות קפריסין וגאורגיה פחות איכותיות מהישראלית.

פלד כבר קבע את הרביעייה הראשונה וסדר הרצים לריצת ה-4X400: יורי שפסאי, ראובן מג'ולה, דסטין אמרני (שנחת היום בארץ) ודונלד סנפורד, כשהמחליף הראשון יהיה איתי שמיר. הרביעייה השנייה שתרוץ אף היא ביום רביעי תכלול את עמית כהן, איתי שמיר, חגי קרן וחי כהן, כאשר המחליף יהיה אביב דיין. לגבי רביעיות השליחים הקצרות, הצוות המקצועי טרם גיבש סופית את הרביעייה הראשונה והשניה.

ראוי לזכור שדונלד סנפורד מדורג רביעי השנה ברשימת התוצאות הטובות של השנה באירופה עם 45.76 שקבע באריזונה. מרטין רוני מבריטניה, קווין בורלי מבלגיה ופאבל מצלק מצ'כיה הם השלושה שקבעו השנה תוצאות טובות מזו של סנפורד. הרץ הפולני המהיר השנה ב-400 הוא רפאל אומלקו שקבע 47.07 ומדורג 28 באירופה.

התחרות תתקיים, כאמור, ביום רביעי, 23.5, באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף, בו תתקיים באותו יום אליפות ישראל לילדים בגילאי 11 ו-15. בשעה 17:55 תתקיים ריצת 200 מ' לגברים בהשתתפות אורחים מפולין, ואילו ריצות השליחים יתקיימו ב-18:50 (4X400) וב-19:20 (4X100).

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully