וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מונפלייה זכתה באליפות ראשונה בתולדותיה

הסינדרלה של ליג 1 השלימה עונה קסומה עם 1:2 באוקזר אחרי עיכוב ארוך, פ.ס.ז' שנייה אחרי 1:2 בלוריין. ברסט ובן בסט ניצלו

המחזור ה-38 והאחרון בליגה הצרפתית נעל הערב (ראשון) עונה מפתיעה בצורה דרמטית, ואחריו הוכתרה מונפלייה לאלופת הליג 1. הסינדרלה מהדרום השלימה את המלאכה וסגרה עונה קסומה בסיומה הקדימה את פריס סן ז'רמן הענקית, שהשקיעה 108 מיליון יורו ברכש בקיץ הקודם, לעומת 1.7 מיליון יורו של מונפלייה. הקבוצה של רנה ז'יראר שסיימה במקום ה-14 בלבד אשתקד הפכה לאלופה הכי לא צפויה בליגות הבכירות ביבשת וסידרה לאוהדיה, אליהם הצטרפו אלפים רבים במהלך העונה לאור המירוץ המרשים שהציגה מול המיליונרים מפריס, אליפות ראשונה בתולדות המועדון.

מונפלייה עשתה את זה עם 1:2 דרמטי באוקזר, בעוד שפ.ס.ז' ניצחה 1:2 בלוריין אבל הסתפקה בסגנות. בתחתית, ברסט של עדן בן בסט ניצלה ברגע האחרון, כשדיז'ון וקון שהפסידו הצטרפו לאוקזר ברשימת היורדות לליגה השנייה. בורדו רשמה ניצחון דרמטי 2:3 על סנט אטיין והשיגה את הכרטיס לליגה האירופית, שם תצטרף לליון שסיימה רביעית ומארסיי שזכתה בגביע הליגה.

אוהדי מונפלייה צופים במשחק נגד אוקזר במסכי ענק. רויטרס
אליפות ראשונה אי פעם. אוהדי מונפלייה/רויטרס

אוקזר - מונפלייה 2:1

שנה אחרי שליל חגגה אליפות ראשונה אחרי 57 שנים, הליגה הצרפתית סיפקה עוד אלופה סנסציונית, כשמונפלייה התעשתה בזמן אחרי פיגור מביך מול האחרונה שכבר נשרה לליגה השנייה. אוליבייה קאפו הימם את המוליכה בדקה ה-20 עם נגיחה מוצלחת אחרי קרן, אבל ג'ון אוטקה הרגיע עם שוויון בדקה ה-31 לאחר בישול נהדר של סולימאן קמארה.

שניות בתוך המחצית השנייה הופסק המשחק לדקות ארוכות בשל זריקת מאות ניירות וכדורי טניס לעבר השער של מונפלייה, ובדקה ה-72 שוב עיכב השופט את המשחק כשחזיז נזרק לכר הדשא, אבל אחרי שדקות הסיום המתוחות בהן שער של אוקזר, בשורותיה בן שהר לא שותף, היה מעניק את האליפות לפ.ס.ז', חלפו בסופו של דבר, מונפלייה הייתה סוף סוף יכולה לחגוג עם שער האליפות של אוטקה שהשתלט בדקה ה-78 על כדור קרן שלא הורחק כהלכה, הסתובב ובעט בחדות לרשת.

לוריין - פ.ס.ז' 2:1

הפריזאים היו זקוקים לניצחון חוץ בצירוף של הפסד של מונפלייה כדי לגנוב את התואר ולחגוג אליפות ראשונה מאז 1994, אבל החדשות מאוקזר הותירו אותם במקום השני. גם כאן המקומיים הדהימו עם שער מוקדם כשקווין מונה פאקה כבש בדקה ה-28 בנגיחה מקרוב, ובדקה ה-32 הופסק המשחק לחמש דקות בשל כמה אבוקות שנזרקו לכר הדשא.

במחצית השנייה התהפכה הקערה כשחאבייר פסטורה, הרכש הכי נוצץ של קרלו אנצ'לוטי, נגח לקורה ודחק את הריבאונד פנימה, ובדקה ה-74 השלים טיאגו מוטה מהפך עם נגיחה מדויקת אחרי כדור קרן, שלא הספיק לפ.ס.ז' למרות הניצחון, כשמנגד הקבוצה של כריסטיאן גורקוף ניצלה בזכות ההפסד של קון.

אוויאן - ברסט 1:0

קבוצתו של עדן בן בסט, שנותר על הספסל לאורך כל 90 הדקות, מצאה זמן מצוין לרשום את ניצחון החוץ הראשון שלה העונה. המקומיים, שהיו אחת הקבוצות היחידות בליגה שלא היה לה על מה לשחק הערב, ראו את עיסאם ג'מע כובש בדקה ה-50 ומשאיר את ברסט הצנועה בליגה פעם נוספת.

ולנסיין - קון 1:3

הקבוצה הקטנה מנורמנדי, שניצלה בשנה שעברה ברגע האחרון מירידה, לא הצליחה לשרוד הפעם וההפסד השלישי ברציפות שלה עלה לה בנשירה לליג 2 בעקבות הניצחון של אז'קסיו. ונסן אבובאקר כבש ראשון לוולנסיין בדקה ה-37, וגאל דאניק חתם את גורלה של קון בפנדל מוצלח בדקה ה-68. בנג'מין ניבה רק צימק בדקה ה-76, ורנו קוהאד חתם שלוש דקות לסיום.

טולוז - אז'קסיו 2:0

המקומיים ידעו שניצחון עשוי להעניק להם כרטיס לליגה האירופית, אבל אז'קסיו נלחמה על חייה, כשהפסד היה שולח אותה לליגת המשנה. יוהאן קבאלי כבש ראשון לאורחים בדקה ה-19, והקשר הוותיק השלים צמד יקר בדקה ה-31 כדי להבטיח לאז'קסיו עונה נוספת בליג 1.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סנט אטיין - בורדו 3:2

הקרב הישיר על הכרטיס האחרון לליגה האירופית היה דרמטי כמעט כמו המאבק בצמרת, ובסיומו הסגולים עשו את זה. המקומיים הוליכו ראשונים משער של ז'וסואה גילאבוגי בדקה ה-19, לפני ששייק דיאבטה רשם מהפך פרטי עם צמד (23, 29). פייר אמריק אובמיאנג איזן בדקה ה-49, ובמשך דקות ארוכות ראן הייתה זו שהייתה בדרך לאירופה, אלא שיוהאן גופראן כבש את שער הניצחון בדקה ה-67 ושלח לשם את בורדו.

ראן - דיז'ון 0:5

הקבוצה של פרדריק אנטונטי נתנה את כל מה שיש לה ועל הדרך הורידה את דיז'ון אחרי עונה אחת בחזרה לליג 2, אבל הסתפקה במקום השישי. ויקטור הוגו מונטאניו (9), ז'ירס אקוקו (47, בפנדל, 57), ג'ונתן פיטרויפה (50) ויוסוף חאג'י (81) כבשו למקומיים, בעוד שהאורחים המתוסכלים נותרו בתשעה שחקנים בסיום.

ליון - ניס 4:3
לליון: ליסנדרו לופס (21), ג'ימי בריאן (25, 68). לניס: לוסיאנו מונסון (30), קפומבה קוליבאלי (37), הוגו לוריס (עצמי, 53), אסמאל גונשאלבס (73).

ליל - נאנסי 1:4
לליל: אדן הזארד (9, 27, 33, בפנדל), טוליו דה מלו (22). לנאנסי: ריינאלד למטר (12).

סושו - מארסיי 0:1
לסושו: ריאד בודבוז (54).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully