וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "רוצה להגיע לאולימפיאדה, אך לבריטים יש בעיה איתי"

נשיא אירן פתח חזית דיפלומטית נוספת שעשויה להוביל לתגובת שרשרת של עוד מנהיגים. הלפיד האולימפי הגיע מאתונה ללונדון

תשעה שבועות בלבד נותרו עד טקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון 2012, והערב (חמישי) קיבלנו צעד נוסף וסמלי בהכנות כאשר הלפיד המסורתי הועבר בטקס חגיגי מבייג'ינג, שאירחה את אולימפיאדת 2008, לנציגים הבריטים. הטקס נערך תחת מזג אוויר חורפי משהו, באצטדיון שאירח את המשחקים האולימפיים הראשונים, אי שם ב-1896. הנסיכה אן עמדה בראש המשלחת הבריטית, שכללה גם את ראש העיר של לונדון בוריס ג'ונסון, נשיא הוועדה המארגנת סבסטיאן קו, דייויד בקהאם ואחרים.

טקס העברת הלפיד האולימפי בין יוון ובריטניה. רויטרס
טקס ההעברה עבר בהצלחה/רויטרס

כעת מצפה ללפיד מסע לא קצר. את הלילה הוא יבלה בשגרירת הבריטית באתונה, ולאחר מכן יטוס במטוס מפואר לבסיס של חיל הים בקורנוול, תוך שהוא מאוכסן במתקן מיוחד ומאובטח. משם יתחיל המסע האמיתי, שאמור לכלול כ-12,874 קילומטרים ב-70 ימים ברחבי בריטניה, ממש עד טקס הפתיחה.

הנסיכה אן עם הלפיד האולימפי. רויטרס
בראש המשלחת הבריטית. הנסיכה אן/רויטרס

זהו יום מדהים עבור כולנו", אמר בוריס ג'ונסון. "זהו הרגע בו אנחנו לוקחים את הלפיד וכל העיניים נשואות ללונדון. אני חושב שכולם יראו עיר שביצעה התקדמות פנומנלית ברמת המוכנות שלה לאולימפיאדה, בכל קנה מידה". סבסטיאן קו הודה ליוון על האירוח, והוסיף: "כמו המשחקים האולימפיים והפראלימפיים, גם הלפיד האולימפי שייך לעולם כולו".

טקס העברת הלפיד האולימפי בין יוון ובריטניה. רויטרס
יבלה את הלילה בשגרירות בריטניה באתונה. הלפיד האולימפי/רויטרס

אגב, מוקדם יותר התייחס קו לאפשרות שבקהאם יהיה חלק מהנבחרת האולימפית של בריטניה בכדורגל, והדגיש כי למרות הלחץ מבחוץ, ההחלטה הסופית תהיה שייכת למאמן, סטיוארט פירס: "אסור לשים עליו את הלחץ, הוא צריך לבחור את השחקנים שלדעתו יצליחו להניף את הגביע. אני חושב שלכל מקום שבקהאם מגיע, הוא מביא איתו הרבה תהילה. זה יהיה פנטסטי אם הוא יזומן". גם שר הספורט של אנגליה יו רוברטסון התייחס לסוגיה: "יהיה נהדר לראות אותו באולימפיאדה, אבל זה חייב להיות על בסיס היכולת שלו".

ראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון לצד הכדורגלן דייויד בקהאם. רויטרס
כולם רוצים שהוא יהיה חלק מהנבחרת, אבל ההחלטה הסופית של סטויארט פירס. דייויד בקהאם לצד בוריס ג'ונסון/רויטרס

מי שמאיים להפר את האידיליה בלונדון הוא מחמוד אחמדינג'ד, נשיא אירן שהצהיר בטקס שערך לכבוד המשלחת האולימפית האירנית שהוא מעוניין להגיע לאולימפיאדה אך לא יעשה זאת כיוון שלבריטניה יש בעיה איתו. בעקבות כך ראש הממשלה הבריטי דייויד קמרון עשוי להיקלע לתסבוכת פוליטית, מכיוון שראשי מדינות רבים יגיעו ללונדון לטקס הפתיחה ורצונו של אחמדינג'ד להצטרף לחגיגה יכול להוביל למחלוקות עם מנהיגים אחרים.

אחמדינג'ד בקובה: "האם פגענו במישהו?". רויטרס
יגרור תגובת שרשרת? אחמדינג'ד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully