וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה היה קובי בריאנט בזריקה האחרונה?

בלייקרס לא מבינים את הקריסה בסיום מול הת'אנדר, פרשנים תוהים מה עשה קובי באותן דקות. וגם: בוסטון חושבת על מיאמי?

לוס אנג'לס לייקרס ספגה הלילה (חמישי) הפסד כואב, לאחר שנוצחה 77:75 על ידי אוקלהומה סיטי ונקלעה לפיגור 2:0 בסדרת חצי גמר המערב. הלייקרס הובילו בבטחה 68:75 כשנותרו כשתי דקות לסיום, אבל הת'אנדר הגיבו ב-9 נקודות ללא מענה, וגם במשחק יחסית חלש של המארחים, רחוק מהיכולת המלהיבה של המשחק הראשון, אוקלהומה סיטי מצליחה לצאת עם ניצחון.

"השחקנים האלה לא ייכנעו, זה לא ב-DNA שלהם", אמר מאמן הת'אנדר סקוט ברוקס על החניכים שלו, "אחרת הם לא היו כאן. אולי לא ננצח בכל משחק, אבל בהחלט נילחם עד לשנייה האחרונה. אם היינו מתחילים לרדת על עצמנו כשנקלענו לפיגור 8, היינו מפסידים ב-12".

הלייקרס יצטרכו לבדוק טוב טוב איך הם איבדו את היתרון הזה. זה התחיל באיבוד כדור של קובי בריאנט, כשקווין דוראנט שלח ידיים ארוכות וחטף, דהר לסל וסיים בדאנק. לאחר מכן הגיעו שתי חדירות של הארדן, בריאנט הוסיף עוד איבוד מוזר ממסירה רעה של בלייק, ודוראנט חתם את הסיפור עם סל ניצחון 18 שניות לסיום. באמצע בריאנט הוסיף איירבול מהשלוש, בלייק החטיא שלשה חופשית לחלוטין, והלייקרס נענשים על חוסר תכליתיות ברגעי האמת.

קובי בריאנט מתעקש למצוא את הצדדים החיוביים. "זה היה הפסד מאכזב, אבל הכי חשוב עבורנו זה שמצאנו דברים אפקטיביים בהתקפה שלנו", אמר בריאנט, "הם עשו עבודה מצוינת. הם השלימו קאמבק נהדר והשיגו ניצחון בשיניים, אבל עכשיו נהיה חיייבים לחזור ללוס אנג'לס ולהגן על הבית שלנו".

פאו גאסול הודה ש"זה הפסד כואב, במיוחד אחרי העבודה הקשה שלנו, אחרי שהובלנו בבטחה. אבל אסור להתעסק בזה יותר מדי. אי אפשר להתייסר. אנחנו חייבים להבין שהמשחק הבא יהיה הכי חשוב בסדרה. זה צריך להיות הלך הרוח שלנו". אנדרו ביינום סיפר ש"שיחקנו חזק בהגנה ועצרנו אותם, אבל בשתי הדקות האחרונות פשוט נתנו להם את המשחק".

בריאנט טוען ש"ברגע כזה אתה חייב לשים את עצמך בסיטואציה שבה אתה עם הגב לקיר, לעבוד על עצמך מנטלית, להגיד לעצמך שאין לך ברירה אלא להילחם ולנצח". ובכל זאת, למה קובי לא תיפקד בדקות האחרונות? למה הוא לא לקח את הזריקה האחרונה? האמת היא שסטיב בלייק היה פנוי לחלוטין בזריקה האחרונה, ובכל זאת, איך קובי לא קיבל את הכדור האחרון? ביל פלשצ'ק, פרשן "לוס אנג'לס טיימס", כתב ש"הוא מיסמס את זה, הוא איבד את זה, ובכדור האחרון, כשהלייקרס הכי היו צריכים אותו, הוא אפילו לא נגע בכדור".

"פשוט הייתי רחוק מדי מהסל", אמר בריאנט על הזריקות האחרונות, "ניסינו לארגן תרגיל פנימה, אבל כשזה לא הצליח, הייתי שמונה-תשעה מטרים מהסל, וזה פשוט לא הצליח". מייק בראון טען ש"סידרנו תרגיל, וקובי היה פנוי לחלוטין בחלק האחורי", בעוד בריאנט טען ש"אני לא יודע מה מטה וורלד פיס ראה, הסתובבתי, וראיתי את הכדור באוויר". מטה עצמו הסביר את זה בצורה ממוקדת: "אני לא יודע מה בדיוק קרה שם". בלייק עצמו סיכם ואמר ש"היה לי מבט טוב על הסל, פשוט הפעם החטאתי. גם בפעם הבאה אקח את הזריקה הזאת". לא בטוח שכולם ישמחו על כך.

קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, מול מטה וורלד פיס, לוס אנג'לס לייקרס. רויטרס
חטיפה גדולה, מסירה לא צפויה. דוראנט מול מטה/רויטרס

בוסטון: אל תרגיזו אותנו

הסלטיקס חגגו הלילה בפילדלפיה עם ניצחון 91:107 שהעלה אותם ל-1:2 בחצי גמר המזרח. אחרי ההפסד הביתי במשחק מספר 2, הסלטיקס התנפלו הלילה על שחקני הסיקסרס, כשהשלישייה גארנט-רונדו-פירס היו לוהטים.

"הייתי עצבני, כעסתי", אמר גארנט על התחושות שלו, "אחרי המשחק הראשון אמרתי לעצמי שלא ננצח שום קבוצה, אפילו לא קבוצת תיכון, אם לא נשחק יחד. עבדנו קשה כדי להגיע למקום שבו אנחנו נמצאים, ועשינו את זה ביחד. הייתי צריך להזכיר לחברה הצעירים פה מה זה כדורסל של הסלטיקס".

"הקבוצה הגיבה היטב הלילה", אמר רונדו בסיום, "אפשר היה להרגיש את זה, כולם היו מרוכזים כבר מהחימום. אחרי שני משחקים צמודים, רצינו להראות לפילדלפיה ולשלוח להם מסר ברור, ואני חושב שעשינו עבודה טובה".

ואכן, הסיקסרס מודים שהם ספגו מכה לא פשוטה, כשקלטו שאם הסלטיקס מרוכזים וממוקדים, אין להם הרבה מה להציע מולם. "פגשנו היום בוסטון ממוקדת מטרה", הודה מאמן הסיקסרס דאג קולינס, "פירס, רונדו וגארנט שיחקו מצוין הלילה. אני מסיר בפניהם את הכובע. אני חושב שהם מסתכלים על הסדרה המקבילה במזרח, ורואים שמיאמי בלי כריס בוש קצת חבוטה. אני חושב שהם מזהים את ההזדמנות, והם הגיעו בצורה אחרת ממה שהם היו במשחק הקודם בבוסטון".

פול פירס, קווין גארנט, בוסטון סלטיקס. רויטרס
חושבים על כריס בוש? פירס וגארנט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully