וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסופו של דבר זה יקרה

עינב שיף

15.5.2012 / 0:00

עם הגב לשער, בראש או בדריבל. רוד ואן ניסטלרוי תמיד ידע לכבוש. עינב שיף נפרד מהחלוץ בו התאהב במנצ'סטר יונייטד

באופן אירוני למדי, רוד ואן ניסטלרוי פורש אחרי הטרגדיה הספורטיבית שנקראת עונת 2011-2012 של מנצ'סטר יונייטד. זו הייתה עונה ללא שום תואר והפסד כואב ומדכא של האליפות פעמיים, אחרי פור של שמונה נקודות ובתוספת הזמן של המשחק המכריע. יונייטד הפסידה את האליפות כי היה לה, בעונה הזו, פחות מדי שחקנים כמו רוד ואן ניסטלרוי, האדם שתמיד היה אפשר לסמוך עליו שיתפקד במשחקים שבהם אסור להפסיד, במשחקים שבהם צריך לנצח 0:2 בחוץ קבוצת בית קשה ובמשחקים שצריך לנצח 0:4 בבית כדי להפחיד את הקבוצות כבר בכניסה לאולד טראפורד.

ואן ניסטלרוי, גם בפ.ס.וו איינדהובן, גם ביונייטד וגם בריאל מדריד, שלוש הקבוצות החשובות בקריירה שלו, היה למעשה תרגום כדורגלני של מושג מעולם הכדורסל – Go to Guy, האיש שאתה יודע שאם תעמיד אותו במצב הנכון – והוא ייצור לעצמו בתנועה מבריקה ללא כדור את המצב הזה – הוא לא יאכזב. ביונייטד הוא כבש 95 שערים ב-150 הופעות ו-38 שערים באירופה, שיא כל הזמנים של המועדון. המשמעות היא לא רק עשרות ניצחונות והישגים שהוא היה האחראי הבלעדי עליהם, המשמעות היא שמדובר בחלוץ שבקושי החמיץ.

***

אבל המשמעות של רוד ואן ניסטלרוי כשחקן התקפה לא היתה רק כיבוש שערים. ואן ניסטלרוי היה חלק חיוני במערך האידיאולוגי של הקבוצות ששיחק בהן, לפחות בשיא הקריירה שלו. זו הסיבה שאלכס פרגוסון חיכה שנת פציעה קשה שעבר ההולנדי ובכל זאת הביא אותו, כדי לנסות את מערך ה-4-5-1 שאיתו הוא ייקח את אירופה. הוא פגע בול עם ואן ניסטלרוי, אבל מרכז המגרש וכמובן ההימור על פביאן בארתז בשער הכריע שדווקא עם שחקן התקפה מהטובים ביבשת, יונייטד לא תכבוש את אירופה אלא אחרי שיעזוב.

התחושה עם ואן ניסטלרוי היא שבסופו של דבר זה יקרה: עם הגב לשער, בראש, בדריבל מהחצי, בוולה (הוא היה בועט הוולה הטוב באירופה), מול בונקר, מול שמירה אישית, בכל מקום אפשרי: סקוררים כמו ההולנדי החביב היו הנשק של קבוצות התקפיות כדי להבטיח את המשכו של הכדורגל היפה והאפקטיבי: הוא לא היה מגעיל כמו פיליפו אינזאגי וגם לא מכונה כמו רונאלדו. הוא היה רוד ואן ניסטלרוי, האיש שלא היה מגיע ל-4:4 מול אברטון כי זה היה כבר 0:8 במחצית. האיש שלקח כדורים מהחצי וגם מרחבת החמש, החלוץ הזה שלידו רובין ואן פרסי נראה כמו ליאור אסולין.

****

כמה שחקני כדורגל אתם אוהבים באמת היום? נסו לחשוב: לא את מי אתם נהנים לראות – את מי אתם אוהבים, מי כשהוא ייפצע תתחילו לבכות כמו כשקרה לאלפים כשרונאלדו נפצע במדי אינטר, לא משנה באיזו פעם. רוד ואן ניסטלרוי היה השחקן שאתה רוצה לקנות במנג'ר, לזכות איתו במונדיאל דמיוני בפלייסטיישן וללכת לישון עם ה-25 גולים שלו בעונה. הדעיכה שלו, כמו גם זו של רונאלדו, אנדריי שבצ'נקו וראול לעומת עלייתם של פנומנים כמו כריסטיאנו רונאלדו, ליאונל מסי וניימאר היא אולי מתנה לכדורגל, אבל הסוף לאהבה לאיש שתמיד היה שם – ומהיום כבר לא.

רוד ואן ניסטלרוי פרש מכדורגל

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully