וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזאצ'ו יוסף: "האכזבה ברוטרדאם הייתה קשה בהרבה"

המרתוניסט גזאצ'ו יוסף נחת בארץ אחרי שפיספס בשבע שניות את הקריטריון למשחקים האולימפיים, וקיבל זריקת עידוד בשדה

קבלות פנים ספורטיביות בשדה התעופה בן-גוריון הן לרוב נחלתם של ספורטאים שחוזרים ארצה מתחרויות בינלאומיות גדולות, עטורי מדליות. לא כך היה הדבר לפנות בוקר (שני) כאשר מספר חברים, מכרים וחובבי אתלטיקה ידעו להוקיר את אחד האתלטים הטובים בישראל, ואולי הצנוע מכולם. גזאצ'ו יוסף יצא לאולם קבלת הפנים והופתע לראות את הממתינים לו עם פרחים ובלונים. "זה הדבר הכי מרגש שקרה לי לאחרונה", הודה.

אחרי שפספס אתמול ב-7 שניות אכזריות את הקריטריון האולימפי כשקבע 2:15:07 שעות במרתון פראג בו סיים במקום ה-11, גזאצ'ו נראה די מחויך, יחסית לאכזבה הקשה שחווה, פעם שניה ברציפות תוך פחות מחודש יש להדגיש. לאלו שחשבו שהוא מנסה להסתיר בכך מצוקה מנטלית ספורטיבית, הוא מיהר להרגיע: "האכזבה ברוטרדם הייתה קשה בהרבה", הסביר ונימק: "הפעם, למרות שהרגשתי חזק מאוד, לא ידעתי לקראת מה אני הולך מבחינת תגובת הגוף". חשוב לזכור שעבור גזאצ'ו היה זה המרתון השלישי בלבד בחייו, אבל פחות מחודש אחרי השני שהגיע כחמישה חודשים לאחר מרתון הבכורה שלו באמסטרדם.

הקושי הגדול הגיע בסביבות הקילומטר העשרים. גזאצ'ו פתח ב-10 ק"מ הראשונים בקצב של 3:08 ד' לק"מ. עשרת הק"מ השניים הקצב הואט במעט ל-3:10 כשאת מחצית המרחק הוא עבר ב-1:07:00. למרות שסיפר שבשלב זה הרגיש קושי, הוא המשיך בקצב זה עד הקילומטר ה-30, כאשר הוא מתקדם בדירוג למקום ה-17. ב-10 הק"מ בין ה-30 ל-40 הקצב הואט בשנייה, מה שלא הפריע לו לעלות למקום התשיעי ולעמוד על 2:07:56. למרות המאמץ האדיר שהשקיע בשני הקילומטרים האחרונים ולמרות הקירבה לתוצאה הדרושה, האטה של שנייה נוספת בקצב לא סייעה בדרך לפספוס המעצבן.

"כשאני רואה את האנשים שקמו בגללי באמצע הלילה ובאו לקבל אותי זה מחמם לי את הלב ומנחם אותי הרבה יותר מכל מחשבה וערעור אחרים", סיכם האתלט המופלא.

* חאבייר קולסון מפורטו ריקו קבע את תוצאת השנה בעולם בריצת 400 משוכות לגברים, בתחרות הגרנד פרי שהתקיימה בפונסה שבפורטו ריקו. קולסון עצר את השעונים בזמן של 48:00 שניות והקדים את ג'ייהו גורדון מטרינידד (48:89) ואת ברשון ג'קסון (48:96).

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully